Môže interne podnik aspoň zadeľovať stovkovú radu pre svoje potreby? (priklad 30xx a 31xx su NB18, 32xx SU/MAN, 33xx MBCC a pod....) alebo rad radom ako húsatká a bude v tom bordel?
Inak, čo služobé, výcvikové a podobné vozy ktoré zaberali 8xxx? Čo s nimi? pôjdu do série s ostatnými? Alebo nebudú musieť mat evč?
V rámcidokumentu som však všimol zaujímavú vec: Technické požiadavky na vlaky (Zaujímavé, že tu už farebný variant celočervených vlakov nie je potrebných.....kto vie prečo....
5.2.2.5 Tlačidlá a ich funkčnosť
Vlaky jazdiace na tratiach so zastávkou na znamenie musia mať tlačítko stop (škoda, dúfal som že všetky)
Nie je písane že by to bolo na výnimku, takžde VŠETKY vlaky musia mať tlačítko na otvorenie dverí. Znamená to definitívne zbohom starým Bčkam, Bdtmee a iným srandám na Skových linkách? (Rovnako aj bod o výstrahe zatvárania, či dokonca kamerovom systéme ktorý vylučuje väčšinu vozoparku)
Súpravy na pravidelných vlakoch liniek S skrátka nevyhovujú takmer žiadne.....Len PP/671 a RJSK myslím všetko... Ale aj tu dosť pochybujem to zapojenie tlačidiel stop/invalid a ich prenos signálu k rušňovodičovi aby ešte aj vedel ktoré tlačítko bolo stlačené
A bude sa aj nieco precislovavat ? Ci len uz novododane vozidla budu podla tej normy ? Minimalne aspon ebusy 3901-2 vyhodit lebo zaberaju cely 1 rad s len 2 cislami.
Naozaj si myslíš, že dispečer to rieši podľa EČV a nemá inú možnosť vedieť, o aký typ vozidla ide? A keď ide napríklad o zdravotný problém cestujúceho, aký na to má vplyv veľkosť vozidla?
Na záver - pridlujem Ti titul Vrchný Šotouš iMHD za mesiac január 2020.
Dobré ráno prajem.
Na úvod, ospravedlňujem sa za neskorú odpoveď.
Nemenované mestá v Nemecku, majú EČV tiež rozdelené, podľa typu dĺžky vozidiel. Osobne som bol v niektorých vozovní a viem, že sa chystajú prideliť číselnú radu pre vozidla z dĺžkou 19 a viac. 8,5m vozidla, po starom majú vedené pod 12m vozidlami. Po novom už budú vozidla veľkosti K ( u nás MIDI ) vedené spoločne v jednotnom číselnom rade.
Ide o to, že keď sa niečo stane, či už nehoda, zdravotný problém cestujúceho alebo porucha vozidla, tak vodič zahlási na dispečing číslo vozidla a dispečing už hneď vie reagovať o aký typ vozidla ide. U nás, keď budú dĺžky 8,5m - 12m/15m, pomiešané, ako vieš, hneď v tej rýchlosti o aký typ ide? Tu je tá menovaná praktickosť a žiadna šoutošovina! Na Slovensku je tendencia, zaviesť trend podľa vzoru nejakého mesta ale koniec koncov si to len zhorší. Lebo si nezoberie úplnosť ale si to upraví podľa seba, takže, šoutošovanie je za stolom samotného DPB.
Už by bolo načase vyhlásiť súťaž na nového dopravcu, zostáva 22 mesiacov.
No a ešte má vyjsť plán udržateľnej mobility. Nitriansky kraj ho má zaujímavo rozpracovaný. Budem zvedavý na vyťaženosť liniek - dúfam, že údaje budú z roku 2019.
Ved práveže podľa čísla budem vedieť, ktorému dopravcovi mám adresovať sťažnosť na vodiča. Ale 810zssk má pravdu, že toto by sa malo riešiť cez koordinátora
S499.1023