Lenže ako spojíš 23 a 123 do jednej linky tak, aby si zachoval obsluhu všetkých lokalít? Bolo by fajn, ak by niečo zostalo jazdiť cez Alexyho, ale aj aby bolo spojenie Dúbravka - Bory.
a co takto urobit vymenu 37/63, t.j. presmerovat 63 do ZB a 37+30 spojit do jednej linky Lamac-Most SNP. Len neviem, ci by sa dlhsia 63 (cca o 5 min) dala takto vyjazdit...
Lenže potom máme extrém keď električky tlačíme do hustého jednolinkového variantu a nutných prestupov a inde treba priame linky. Vozenie školákov sa predsa dá zabezpečiť školskými spojmi. Nato netreba celotýždennú linku z mizerným intervalom.
Skôr L37 posilniť kĺbmi.
23/123 zlúčiť a zlepšiť int.
L92 nech vymetie aj Bory okrem zmenových spojov do WW.
30 zrušiť a posilniť L63 vloženými spojmi po Trnavské mýto.
Tak ako prestali stíhať električky na Račianskej kvôli vlakom tak aj z N.Mesta nestíhala logicky krátka L50.
Kedysi tam bola aj 113,118,185,76, ktoré sa postupne redukovali a rušili.
Zostala tam L50 a 196 v 15 min.int.
Ja som z Lamača a do Záhorskej Bystrice chodím už niekoľko rokov pravidelne. Začnem s linkou 23, ktorá sa za posledné roky ZHORŠILA. Prečo? Pôvodne, ešte pred príchodom krátkych Solarisov bol interval na tejto linke 20 minút v špičke, dnes 20 min. ráno špička/30 min. poobedná špička. Vtedy v špičke bolo doplnkové poradie s prejazdom 23+24+26, čiže NB18 na 23 na vybraných spojoch po 16. hod., čiže kapacitné možnosti tejto linky boli znížené, keďže bol zriedený interval a navyše kratšie vozidlá. Čo sa týka 37, je pravda, že kĺbové autobusy si pýta ako soľ, pretože Záhorská Bystrica sa výrazne rozširuje, napr. v oblasti Podkerepušiek sa chystajú desiatky rodinných domov a bytoviek, čo znamená zvýšenie dopytu po MHD, čo s 12 - metrovými autobusmi už nebude vôbec udržateľné. Ďalej ku spojenu ZB - Lamač, toto spojenie viac ako nevyhnutné, pretože veľa ľudí cestuje na tejto trase kvôli Lidl-u, Krematóriu, OBI+obchody a pod., čiže vedenie tejto linky po D2 by nebol najlepší nápad. Nehovoriac o desiatkach detí, ktoré chodia z Lamača zo ZŠ do ZB.
37 používajú aj stredoškoláci zo ZB idúci do Dúbravky do školy - vystúpia pri, tým by presmerovanie po diaľnici veľmi nepomohlo. 36 je obmedzená alternatíva. Aj na ZŠ v Lamači chodia deti zo ZB (napr. tie, čo sa dodatočne presťahovali).
Spojenie MHD medzi dvoma susednými mestskými časťami by sa nemalo rušiť len kvôli tomu, aby "linku vzdialenejšej časti" nepoužívali obyvatelia bližšej, obzlášť ak to je priama trasa a nie nejaká zachádzka. 37 totiž neslúži len pre obyvateľov ZB na dopravu do mesta, ale aj pre Bystričanov pri ceste do Lamača či Lamačanov do ZB. A samozrejme, ak je voľná kapacita, je možné ju použiť aj na cesty z Lamača do centra. Ak je to niečo zlé, to môžeme rovno zrušiť aj integráciu SAD a vnútromestskú prepravu na prímestských linkách.
Poslať 37 cez D2 nie je zlý nápad len potom by vôbec neobsluhovala Lamač čo by mohol byť problém. Ja som len argumentoval Pettovi tým že na 37 treba posilniť interval a nie vypraviť klbaky ktoré by v sedle chodili takmer prázdne. V sedle môže ostať interval 20 minút a teda aj preklad s 30 ale v špičke by som to posilnil. Mohlo by to vyzerať nejako takto: 10/20/12//20. Atraktivitu L36 znižuje hodinový interval aj cez prázdniny, určite by som ju však nerušil, dopyt tam je a aj ja ju občas využívam (bývam v ZB). Zastávam rovnaký názor ako ddenny v príspevku pod mojím že 37 je určená prioritne pre ZB a nie Lamač - ten má 30 a aj 63 ktoré by mali byť v preklade.
mam osobne skusenosti s tymto spojenim, v priemere to trvalo dvojnasbny cas nez linkou 36 dnes, to je motivacia na vyuzivanie verejnej dopravy, ked takyto cas nezaberie cestovanie zo ZB do centra.
Prestup na hrane je tam fajn. Akurát prestup na linku, ktorá má interval 20/30 minút v špičke (ráno/poobede) a hodinu v sedle a cez víkend je lotéria. Stačí meškanie a spoj na prestup ide o hodinu.
Uprimne som uvazoval nad touto myslienkou, lenze casova uspora nie je az taka markantna a zaniklo by spojenie ZB a Lamaca, co je podla mna neprispustne.
Zaujimava myslienka rozdelit 30 a 37. Pochopil som to teda tak, ze 37 by uz nechodila cez Lamac vobec a isla by po D2 (cez kruhovy objazd pri OBI) az na Patronku.
Pozitivum by bolo zrychlenie, co by urcite cestujuci z/do Zahorskej Bystrice ocenili.
Negativum by bolo odstrihnutie spojenia ZB-Lamac, ZB-Tesco Lamac (tu iba jednosmerne, smerom do ZB).
Mozno by to stalo za experiment zaviest expresnu linku po D2 a porovnavat vytazanie, aspon na 6 mesiacov.
Ako uprimne, tato dogma, ze linky 30 a 37 maju mat preklad je dobra sprostost. Linka 37 v prvom rade len "nahlodava Lamac" jednou spadovou zastavkou v sidliskovej casti, kdezto linka 30 obsluhuje skutocne vacsinu Lamaca. 37 by mala mat podla mojhu nazoru lepsi interval, ZB a Lamac maju takmer rovnaky pocet obyvatelov dnes a Lamac ma navyse linku 63, ktoru kapacitne porovnat s 37 asi vie kazdy, pri rovnakom intervale v rannej spicke, klbovy spoj. Otazne je, ci je dobre viest 30 a 37 rovnakym smerom vobec.
Problematika je hlavne kvoli obsluhe Borov, po ktorych je dopyt z oboch casti a cestovanie zo Zahorskej do Dubravky bez 36 je katastrofalne a vela deciek tam naozaj chodi do skoly, ta linka zmysel ma. Navyse tam mas niektore institucie pre cely okres, ako OR PZ BA IV a Okresny sud. Chcelo by to vyriesit spojenie Dubravky a VW a obsluhu Mlaky inak ako linkou 23, ktora ma okrem toho neskutocne neatraktivny interval. Dufam, ze pro predlzeni Saratovske k Borom sa vyriesi spojenie Dubravky s Borami inak ako linkou 123.
Petto