Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #232356:
To je policajný výklad odôvodnený tým, že máš byť na vozovke stále v strehu, najmä ak stojíš na svetlách a za tebou ide vozidlo s právom prednostnej jazdy.
Reply on: Ike #232350:
Z Tvojho príkladu teda nemám pocit, že by niečo explicitne vyplývalo. To je gramatický výklad zákona.
Reply on: 810zssk #232354:
Ja by som sa vrátil k nižšie spomínanému výkladu, že aj státie na červenej je vedenie vozidla: odpoveď je áno aj nie. V § 4 ods. 1 sa nachádza kumulatívny vypočet právnych povinností, ktoré je povinný vodič naplniť, vo vzájomnej súvislosti, čiže použiť na jazdu len vozidlo, ktoré možno prevádzkovať, a pri tejto jazde mať pri sebe potrebné doklady, venovať sa vedeniu vozidla a sledovať situáciu v cestnej premávke, dať chodcom na priechode pre chodcov prednosť, atď. Ak je podľa toho otrockého výkladu státie na červenej vedením vozidla, tak potom vodič nesmie vykonávať činnosti, ktoré nesúvisia s vedením vozidla, t. j. mať ruky mimo volantu alebo riadiacej páky. Tým pádom nesmie ani počas zastavenia vozidla ladiť rádio, nastavovať klimatizáciu, obsluhovať GPS zariadenie, jesť alebo piť, čo je samozrejme blbosť. Kedy by som si mohol potom nastaviť teplotu alebo sa napiť, znova by som musel zaparkovať, opustiť vozidlo, aby to nebolo zastavenie vozidla, ale iba obyčajné zastavenie a státie?

Takže odpoveď je, že pre účely trestania polícia a súdy rozhodujú tak, že sankcionujú len manipuláciu s mobilným telefónom počas vedenia vozidla za jeho jazdy.
Reply on: Solider #232353:
Čo ja viem kde je definovaná. Ty si tu ten čo sa tvári že má odpoveď, preto sa pýtam kde si ju nabral. Ani len nespochybňujem že máš pravdu, len sa pýtam z čoho si dospel k tvojmu - zdanlivo veľmi definitívnemu - záveru že #taktotoje.
Reply on: 810zssk #232351:
Potrebuješ na všetko definíciu? A kde je definovaná jazda? 😂
Reply on: Ike #232350:
V tomto má celkom jasno aj Najvyšší súd SR, ktorý vo svojich súdnych rozhodnutiach vedením vozidla považuje činnosť smerujúcu k uvádzaniu vozidla do pohybu, ovplyvňovaním jeho smeru a rýchlosti. Čiže vedenie vozidla = jazda s vozidlom 🙂
Reply on: Solider #232348:
Tuto definiciu si prosim nasiel kde?
Reply on: Solider #232348:
Podľa mňa si mýliš jazdu s vedením. Pretože zastavenie vozidla (kam spadá aj signál "stoj") je definované ako prerušenie jazdy z dôvodu nezávislého od vôle vodiča, nie prerušenie vedenia. Implicitne z dikcie zákona vyplýva, že vedením je aj zastavenie vozidla, napr. v častiach, kde sa spomína, že pri vedení musís mať potrebné doklady a auto vybavené EČV.

Tým nevravím, že zákon je dokonalý. V podstate je v zmysle dikcie zákona nelegálna aj obsluha vysielačky, čo je samozrejme hlúposť. Upozorňovali sme na to z pozície MDV pri novele 8/2009 Z. z. ale neúspešne: "pripomienka nebola predmetom novely".
Inak ani pani/slečna Kitty nie je bez viny, lebo, keď tvrdila, že vodič sa hral s mobilom za jazdy, tak aj rozprávať sa s vodičom za jazdy je zakázané. Ale o tom už bulvár nenapíše.
Reply on: Minko #232328:
Státie na červenú nie je vedením vozidla, pretože viesť vozidlo znamená uviesť vozidlo do chodu a udržiavať ho v chode, čiže v rýchlosti väčšej, ako je státie vozidla.
Reply on: irizar #232333:
Myslím si, že ich inteligenčné niveau bude zhodne oscilovať tesne v pásme subnormy.
Reply on: 810zssk #232345:
To skor zacne tiect Dunaj opacnym smerom, nez by DPB zmenil pristup k zamestnancom.
Reply on: irizar #232342:
Neskutocna hanba pre DPB ako sa k tomu postavili. Jasne sa mali vodica zastat, nanajvys to riesit upozornenim na ten mobil. Zelam tej firme co najvacsi nedostatok zamestnancov ked sa k nim nevedia spravat.
Reply on: irizar #232342:
kde ja som odsúdil vodiča? iba som povedal, že dievčina má pravdu v tom, že porušil dopravné predpisy (laicky hral sa s mobilom za volantom). myslíš že by mu to policajti odpustili keby ho "nachytali"? o tom silne pochybujem. Zvlášť keď sa mobil za volantom stáva čím ďalej závažnejším porušením pravidiel cestnej premávky. Ako som v neskorších príspevkoch napísal, ostatným kecom o tom, že nepoznal linku ktorú riadi a podobne neverím. a okrem iného som napísal aj to, že ja osobne by som takto na vodiča "nebonzoval" napríklad aj práve preto, čo napísal sám vodič (prečo do toho mobilu pozeral). Bohužiaľ stalo sa, premotivovaná pani/slečna ho nabonzovala a čakal ho za to postih. A tu namiesto toho aby sa chlapsky priznalo áno tento náš kolega spravil chybu (čo si aj sám nepriamo priznal, no zároveň vysvetľuje prečo) no zvyšok článku považujeme za dríst. ale nie tu sa to hneď zvrhlo na bulvár akokeby aj to pozeranie do mobilu bolo vymyslené, resp. bolo dovolené.
Smutne je, ze taketo blbosti ohladne telefonu, ked stoji (a ak aj dal zastavkovu brzdu) sa riesia, ale to, ze bezne vodici X5 "vytlacacaju" ci nepustaju ludi pri zipovani v Karlovke kusok od Segnerovej smer centrum nikoho nesere 😂 (dnes sa to konecne stalo aj mne, ak sa podari, dam aj video vecer).
Reply on: Minko #232338:
Vyjadrenie vodica je v diskusii po clankom. Skopcim ho sem, aby si mal dusicku na mieste.

"Omg takže pani pozdravujem. Nebudem sa tváriť a rovno sa priznám že som vodič z príspevku. Áno pozeral som sa do mobilu lebo som čakal dôležité súkromné informácie na ktoré som čakal niekoľko dní a žiaľ ako sa v článku písalo jazdili sme v meškaní. Ako zodpovedný kreten som si ukrojil zo svojej prestávky na ktorú mám nárok však len aby ľudia nečakali chudáci a tak som si telefón kontroloval keď sme stáli na červenej (a to iba na tej červenej ktorú poznám že na nej budeme dlhšie). Ešte by som dodal že pre istotu som zapol zastavkovu brzdu. Áno pani autobus neni formula a nestartuje na zelenú z dymom za kolesami. A keby aj pani/slečne je ozaj trt do toho kedy ja na zelenú zareagujem. Popletený? Pani zlatá. Poplietla ste ma maximálne tak vy a práve preto som bol kontrolovať tabule lebo ja ich žiaľ z nutra nevidím a technická chýba sa vyskytnúť môže. Došla ste sa ma pýtať na niečo o čom ste ako cestujúca mala lepší prehľad... teda keby ste sa unuvala a prečítala si kam voz smeruje. Ale ono je naozaj jednoduchšie otravovať vodiča. Neviem prečo nás poniektorí pokladajú za okienko s informáciami. Už len záverom asi toľko. Vďaka takej zodpovednej pani ako táto dáma ktorá sa postarala o to že som sa dnes vozil pol dňa po Bratislave s čistej lásky k práci a k ľuďom tak práve vďaka takejto aktívnej osobe sa potom vy ostatný normálny nečudujte až vám vodič príde arogantný, nepocka keď dobiehate, možno vám aj vynada. Aj vodič autobusu je človek a má svoje súkromné starosti a napriek tomu sa snaží (alebo aspoň ja) každého slušne pozdraviť a akýkoľvek problém cestujúceho vyriešiť v jeho spokojnosť. Aj tejto pani som chcel len úprimne pomôcť a preveriť infotabule aby som jej vedel podať správnu a nijak neskreslenu info. Za odmenu sa nájdem v článku na FB kde má označuje za cudneho, divného, zmateneho. Tak neviem. Nabudúce môžem ostať aj hluchý a slepý. Alebo jej môžem aj odvrknut že si ma prečítať kam spoj smeruje. To už taký zmätený nebudem. Za dobrotu na zobrotu. Tak to na Slovensku žiaľ funguje a fungovať asi bude."
Reply on: S499.1023 #232337:
Tak mentalita slovenskeho dopravcu: neusetris na premiach ked mas zamienku?
Reply on: Miro #232339:
samozrejme nahlasovať telefonicky môžeš, za predpokladu, že použiješ systém handsfree lebo to zákon umožňuje. pokiaľ telefonuješ klasicky s mobilov ruke, porušuje dopravný predpis.

odpoviem protiotázku: máš ladenie rádia explicitne v zákone zakázané tak ako používanie telefónu bez handsfree?
Reply on: Minko #232328:
Súvisí s vedením vozidla, keď nahlasujem telefonicky problém do dopravného spravodajstva?

Súvisí s vedením vozidla ladenie rádia, nastavovanie klimatizácie?
Reply on: S499.1023 #232335:
Nie som, pripadá ti Kitty rovnako znejúce ako Minko či dokonca Minko ako žensky znejúce? btw. nikdy som takto nefotil autobusára ak som videl, že si neplní povinnosti tak ako by mal, úprimne, pokiaľ ma tým neohrozí je to jeho problém nemám potrebu bonzovať takéto veci. Ak v autobuse niečo fotím, tak to je len žalostný technický stav, za ktorý vodiči v podstate nemôžu.

Každopádne, vodič porušil ustanovenia o cestnej premávke s najväčšou pravdepodobnosťou- evidentne nestojí mimo cesty ale priamo v križovatke pri bývalom VÚZ. ostatné veci v článku mi prídu poriadne zveličené a moc im neverím (že vodič nevie akú má linku a podobne). Zvlášť, keď z občasného používania linky 75 viem, že tohto vodiča som na nej videl viackrát.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.