Reply on: Minko #232210:
Karosa pri rade 950 garantovala v súvislosti so zavedením celozváraného rámu a kataforézou trvácnosť 12-15 rokov, z tohoto hľadiska teda nedošlo k ničomu nekalému. Rovnako musel byť typ pred schválením do premávky testovaný na odolnosť pri poškodení podľa predpisov EHK - a práve kvôli nim sa zlepšila pasívna bezpečnosť oproti minulosti.Ako spomenul Valec, 10 rokov je skôr taká všeobecná hranica toho, kedy už musíš liať neprimerane veľa financií do servisných úkonov. Omnoho viac než na vek by som preto prihliadal na technický stav, ktorý ale vraj v tomto prípade nebol nijako zlý.
SORka už z podstaty (čo najľahší rám a laminátové opláštenie) nemôže byť pevnejšia, aj keď je z +/- rovnakého obdobia.
zakaznik
Ak si myslíte, že karoséria autobusu by mala odolať nárazu podvozku nákladného auta, tak ste dosť mimo.
To je úplne jedno, či to bol starý alebo nový autobus.
Stretlo sa viacero nepriaznivých okolností, ale napr. na ceste sú vidieť vyjazdené koľaje. Povrch pamätá časy pred vybudovaním R1. Ak to nebol defekt ale ťažký náklad, tak práve koľaje mohli spôsobiť to, že vodič stratil kontrolu.
Namiesto tej D4 sprostosti okolo Bratislavy sa radšej mohli opraviť existujúce cesty.