Ďakujem za názory, aj keď diskusia sa ubrala trochu inak ako som čakal. Mne nešlo o to, že iné alternatívy neexistujú, ale že sú časovo zdĺhavé a po novom vyžadujú viac presunov / prestupov. A zároveň sa domnievam, že na tej trase je dostatočný dopyt.
Časy podľa CP bez zohľadnenia čakania na zastávkach:
- Novohradská - Malá scéna - Lafranconi: 12 minút
- Novohradská - Malá scéna -> pešo -> Šafárikovo nám. - Lafranconi: 17 minút + peší presun
- Novohradská - Americké nám. - Nám. SNP - Lafranconi: 21 minút
- Novohradská - Rajská -> pešo -> Nám. SNP - Lafranconi: 15 minút + peší presun
(Novohradskú a Lafranconi berte ako prestupné uzly)
Trasa cez Rajskú alebo Americké nám. je časovo dlhšia a aj tak je vidno, že ju využívate - práve preto, že na najkratšej trase nie je dostatočná ponuka.
Preto som chcel navrhnúť iné spojenie, ktoré by urobilo trasu cez Malú scénu pre cestujúcich atraktívnejšou, keďže interval L70 vrátane jej častého meškania nie sú dostatočné. Zároveň som chcel využiť buspruhy na Košickej a minimalizovať čakanie v zápche na Prievozskej, preto trasa len po Turčiansku. A nenavrhujem novú linku ale predĺženie L29 preto, lebo v špičke na nábreží bude stáť bez ohľadu na to, či pôjde z Novohradskej alebo od Nového SND.
Časy podľa CP bez zohľadnenia čakania na zastávkach:
- Novohradská - Malá scéna - Lafranconi: 12 minút
- Novohradská - Malá scéna -> pešo -> Šafárikovo nám. - Lafranconi: 17 minút + peší presun
- Novohradská - Americké nám. - Nám. SNP - Lafranconi: 21 minút
- Novohradská - Rajská -> pešo -> Nám. SNP - Lafranconi: 15 minút + peší presun
(Novohradskú a Lafranconi berte ako prestupné uzly)
Trasa cez Rajskú alebo Americké nám. je časovo dlhšia a aj tak je vidno, že ju využívate - práve preto, že na najkratšej trase nie je dostatočná ponuka.
Preto som chcel navrhnúť iné spojenie, ktoré by urobilo trasu cez Malú scénu pre cestujúcich atraktívnejšou, keďže interval L70 vrátane jej častého meškania nie sú dostatočné. Zároveň som chcel využiť buspruhy na Košickej a minimalizovať čakanie v zápche na Prievozskej, preto trasa len po Turčiansku. A nenavrhujem novú linku ale predĺženie L29 preto, lebo v špičke na nábreží bude stáť bez ohľadu na to, či pôjde z Novohradskej alebo od Nového SND.
Ike
§ 3
(1) Obvod dráhy tvoria pozemky určené na umiestnenie dráhy a jej súčastí, ktoré sú potrebné na prevádzku dráhy a na dopravu na nej. V pochybnostiach o tom, ktoré pozemky patria do obvodu dráhy, rozhodne špeciálny stavebný úrad na návrh prevádzkovateľa dráhy.
(2) Obvod dráhy zriaďuje špeciálny stavebný úrad v stavebnom povolení alebo stavebný úrad vo vyvlastňovacom rozhodnutí. Obvod dráhy vzniká dňom právoplatnosti stavebného povolenia alebo vyvlastňovacieho rozhodnutia.
(3) Obvod dráhy je vymedzený zvislými plochami vedenými na pozemok. Ak z rozhodnutia podľa odseku 2 nevyplýva inak, obvod dráhy je tri metre
a) od vonkajšieho okraja telesa železničnej dráhy a stavieb, konštrukcií a pevných zariadení, ktoré sú jej súčasťou, ak ide o železničnú dráhu,
b) od osi krajnej koľaje električkovej dráhy, od krajného nosného alebo dopravného lana lanovej dráhy alebo od krajného vodiča trakčného trolejbusového vedenia, najmenej však 1,5 metra od vonkajšieho okraja súčasti dráhy; to neplatí, ak ide o električkovú dráhu alebo trolejbusovú dráhu, ktorá vedie po ceste alebo miestnej komunikácii (ďalej len „cestná komunikácia“).
(4) Obvod dráhy zaniká dňom právoplatnosti rozhodnutia o zrušení dráhy.
§ 4
(3) Prevádzkovateľ dráhy je povinný trvalo zabezpečovať obvod dráhy a priechodný prierez dráhy v stave, ktorý neohrozuje dráhu a jej súčasti, ani dopravu na dráhe, a predchádzať ohrozeniam prevádzky dráhy. Na tento účel je prevádzkovateľ dráhy oprávnený vyzvať vlastníka alebo užívateľa nehnuteľnosti v obvode dráhy, aby okliesnil alebo odstránil v nevyhnutnom rozsahu prekážajúce stromy a kry a odstránil spadnuté stromy, kamene a predmety, ktoré sú ohrozením prevádzky dráhy alebo niektorej jej súčasti alebo ohrozením bezpečnosti a plynulosti dopravy na dráhe. Ak vlastník alebo užívateľ nehnuteľnosti neuposlúchne výzvu prevádzkovateľa dráhy a hrozí bezprostredné nebezpečenstvo pre prevádzku dráhy alebo pre dopravu na dráhe, prevádzkovateľ dráhy je oprávnený sám vykonať tieto činnosti v nevyhnutnom rozsahu po upovedomení vlastníka alebo užívateľa nehnuteľnosti.
To len na margo toho, že niektorí na Facebooku už pripravujú vatru na hranici a zapaľujú fakle. A áno, tiež som k tým stromom mal citový vzťah.