Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zakaznik #230044:
Lenže v Bratislave máme dosť podstatnú časť "parkovísk" nedefinovaných ako parkoviská. Na to by bolo potrebné spraviť pasportizáciu parkovacích miest. Na to zase návrat do časov, kedy sa smelo parkovať len na vyznačených miestach.
Reply on: S499.1023 #230039:
Dík za info
Reply on: fanatikmhd #230047:
Kachny už nechajme, len pekne dožiť. Neblúznime o jednoduchých riešeniach, ktoré tak vyzerajú iba na prvý pohľad.

Koľko, že sa už hrajú z Dubnickými pomstami? Stále nebehajú v pravidelnej premávke..

Mesto nech sa snaží zabezpečiť nové vozy cez EU fondy + úver.
Reply on: S499.1023 #230046:
Ti nahodilo vulgarizmus? 😃

Kachna 100x inak je jasna vec, hovorim vsak o ucelenej serii. napr 126-135 (126+127, 128+129, 130+131, 132+133, 134+135) kde vytvoris jednotnu flotilu rovnakych vozov. Vozy su totozne (okrem 135 ktora nema novy ram), takze by to nemalo byt takym problemom ako vyberat dva podobne kusky 101-125). Navyse, nejak by som uz predpokladal ze taka seria 101-106 uz davno nemala byt medzi nami......obzvlast 103 ktorá si tu nenápadne kvočí už úctyhodných 47 rokov....
Brno tromfnut nechcem, ale ak mame nedostatok vozov vo vyprave typu 2xT, potrebujeme daco o dlzke nad 40m, (44, 48) a nemame prachy na novy vozopark, myslim ze zasuvka mnohoclenneho riadenia + homologizacia bude lacnejsia na 5tich vlakoch nez nakup co i len jedinej 31T (ak beriem nejake logicke poradie). Resp sa moze do sumy vtlacit nejaka stredna oprava ktora tomu zazraku vdychne zivot. Navyse, ak sa DPB oplatilo ozivovat tie dve chciploty ktore 8 rokov nejazdili (citaj 303 +304) tak naozaj si nemyslim zeby ta zasuvka bola taky razantny krok. Navyse so stastim je to ralizovatelne ak dnes zacnes do par tyzdnov..
Reply on: S499.1023 #230040:
Nechápem, ako môže byť parafráza citátu z klasickej literatúry vulgárnym prejavom.
Reply on: fanatikmhd #230043:
Rozhodne nemáme prachy na šotohračku "kachna stokrát inak" . Brno aj tak netromfneš.
Reply on: fanatikmhd #230000:
Dobre, že spomínaš tie pekárstva. Lebo už sme tu skúšali taký systém, keď sme namiesto súkromných podnikateľov nechali zásobovať obyvateľstvo bandou imbecilov na základe centrálneho plánu. Výsledkom bol nedostatok všetkého od bicyklových duší po hajzlpapier.

Možno by ľudia boli na tom lepšie, keby spolu s prevzatím bytov do osobného vlastníctva prevzali do spoločenstva vlastníkov bytov aj priľahlé parkoviská. Niektorí by si spravili blbý parkovací systém, niektorí lepší, ale aspoň by sa nemali na koho vyhovárať.

(V nových bytovkách je súkromné parkovanie bežné.)

Zvlášť prípad je Staré mesto, kde zagarantovali parkovací biznis pre mafiu a v domoch nepovolili stavať vnútorné garáže.

V USA nemali komunistický experiment (zatiaľ), a keď verejné služby robili súkromníci s licenciou, tak na tom ryžovala mafia, keď to robil mestský podnik, tak odbory zas presadili absurdné zamestnanecké výhody. Myslím si, že taká decentralizácia majetku má svoje výhody a mohlo sa predísť nepríjemým prekvapeniam v budúcnosti.
Reply on: MatejBA #230042:
Otázka znie: máme prachy?
Reply on: fanatikmhd #230035:
A co tak namiesto ozivovania mrtvol rovno kupit nieco nove? Tym kacicam sa uz zivot nepredlzi o viac ako 10 rokov nech sa urobi cokolvek.
Reply on: S499.1023 #230038:
Čakal som kedy rýpneš a nezabudneš mínuskovať 🙂 Ak sa nepletiem bolo to v tej istej debate kde som hooril o spriahnutí 2xK2S - klady a zápory, kde bolo aj spomenuté riešenie trojice vozov kd pokračovala tvoj monológ ako také dlhé hovado nám netreba, zastávky nie sú uspôsobené a investícia do zásuviek na K2S je priveľká investícia.....
Reply on: trolejbus6207 #230017:
2x K2S sa nbez úprav nedá a upravovať šrot nemá zmysel. 3x T6 výnimku nepotrebuje, zmenil sa zákon.
Reply on: fanatikmhd #230016:
Dohľadaj, kde som ťa za návrh 3xT6 nazval šotocvokom, idiotom a podobne. Inak príde telesný trest.
Reply on: Petto #230036:
Hádam naozaj nejdeme riešiť debatu 1000mm hnaneho podvoku v kĺbe v roku 2019... Beriem verziu však ak nie sú peniaze. Samozrejme je optimálny nákup nových vozidiel, no ak na to nemám, alebo nie sú k dispo fondy, tak musím hľadať lacnejšie riešenia. Inak stačil by jediný hnaný podvozok pri K3RN, a už máš nárast výkonu z 2/3 na 3/4 (zo 66% na 75%), čím sa navyše zlepší dynamika pri minimálnych nákladoch.
Reply on: fanatikmhd #230035:
K3RN nie je mozna na 1000mm rozchod. Aspon taka bola dogma, no mame rok 2019 tak mozno by nieco vymysleli. No chceme robit vozidlo ktoreho krajne skrine budu stare 10-20 rokov a len stredny clanok novy ? A celkovo K2S lenive jak svina kedze len 2/3 su hnane podvozky.

Inak mame vobec schvaleny budget na nove eliny ? Ci je to podmienene novymi tratami ?
Reply on: Petto #230031:
Jasné že sa dorieši. Buď sa modernizujú najstaršie kúsky, možno prerábkou na K3RN, alebo sa poskladajú do dvojic. Výzbroj, prevedenie, všetko zhodné s T3S. takže aj to spriahnutie nebude to najhoršie, zásuvky nie sú, ale to nemali ani KT8D5 a predsa v prahe niekoľko krát jazdili spriahnué. T3R.P nie sú na PX nachystané a tiež po krátkom zásahu išli v prahe PX... Dokonca dostali aj dalsie dodatocne cervene svetla na predok aby vyhovovali (vedla reflektorov pribudli zadne zdruzene koncovky). K2S nevyžaduje nič z toho. Samozrejem nepredpokladám 7101+7135, ale 7126-7135 sú kompatibilné vzájomne. Navyše v dnešnej dobe nie je ptoreba tvoriť panel s kontrolou druhého vozu, ale všetky dáta nahustiť na displeje. Tým by K2S dostali konečne využitie ako sa patrí, a súčasne by nebolo potreba trhať T6 dvojice.

BTW, okrem T6 čo ak T3RP(V) ? tie trojice nezvládnu keď pôvodne na trojice boli stavané?
Rovnako máme nedostatok vozov, a prečo popadali T3M? ak mám nedostatok veľkokapacít, nebolo rozumnejšie zas a znova (bohužiaľ) opraviť a vrátiť do premávky T3M? Pokiaľ viem, škodovky mali byť náhrady za T3SUCS. A museli T3SUCS odísť?
Nehovoriac o ešte jednom fakte, že napr taký olomouc predáva(l) T3R.P za celkom pekné koruny. Bol problém skúpiť pre plátanie?
Reply on: Ma178rek #230032:
Ešteže sú tie MS v hokeji 😂😂
Ináč by sme sa toho nedočkali..
Reply on: Petto #230031:
Po posledných info je ťažko povedať či v lete bude realizovaná reko Karlovky. Ak by to zase odsunuli aj tak tam bude treba riešiť v lete havárijné úseky.
Nové vedenie mesta by už malo vypisovať súťaž na nové vozy a nielen pre Petržalku , ale aj ako náhrada za K2 a T6. Dúfam , že aj dlhšie ako 32m.
Hranie sa s trojičkami bude možné , len ako dočasné riešenie pre krátku linku ako je L7.
V Dúbravke sú informácie už vo vitrínach a nie na označníku 🙂
Reply on: david1 #230029:
Otazne je co po reko KV cca 2021. Rozrobene nebude nic, t.j. bude stav ako dnes. Malo suprav a tym padom takmer nemoznost vytvorit trojicky. Zeby spajanie K2S ak sa to technicky doriesi ? 😊

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.