Reply on: rastaman2000 #229286:
Verim len takej statistike, ktoru si sam sfalsujem?V pripade ze mate tolko casu, kludne spracujte excelovu tabulku, ktora bude NEZAUJATO prezentovat mzdy a benefity v okolitych prevadzkach MHD, samozrejme aj s uvedenym zdrojom tychto dat. Na taku tabulku sa kazdy rad pozrie.
Ono je rozdiel v jednom meste uvadzat hrubu priemernu mzdu s benefitmi a v inom zakladny hodinovy plat * 150 hodin, ktory nema vpodstate ziaden vodic. Bezne zadelenie totiz obsahuje aj prispevky za vikendy, sviatky ci nocaky. Dalej sa piemerny pocet hodin uvadza v BA 165. Nakoniec vodicom prinalezia rozne odnemy. A potom uz vychadzaju uplne ine cisla.
Tema mzdy v BA bola rozobrata v tomto clanku, kde je vsetko podstatne uvedene: https://imhd.sk/ba/doc/sk/17051/Naborovy-den-DPB-ocami-zaujemcu-o-pracu-vodica-elektricky
Toto forum sa vola Vseobecna DISKUSIA. Ak budete aj nadalej diskusiu floodovat a tapetovat nevyziadanymi prispevkami, nie je problem ich mazat.
Ike
V praxi to fungovalo tak, že kto chcel byť profesionálny vodič, tak si v 21 rokoch spravil C a aby mal prax, zamestnal sa v nejakej firme. Za 3 roky sa tak vypracoval, že nemal žiadnu motiváciu urobiť si vodičák skupiny D a prejsť od vozenia tovaru/materiálu, ktorý sa nesťažuje, do verejnej dopravy, kde má zodpovednosť za ľudí, riziko, že mu nejaký podivín dá na hubu a do toho celého musí na sekundy dodržiavať cestovný poriadok.
Zníženie veku na 21 rokov nie je všeliek, ale rozhodne to pomôže zvrátiť vyššie uvedený stav, ktorý spôsoboval, že osobní dopravcovia mali problém s vodičmi.
Inak predpokladám, že niečo podobné čoskoro stretne aj železničiarov. Lebo stať sa rušňovodičom je dnes náročnejšie (finančne aj odborne) ako pilotom prúdového lietadla.