Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #227866:
No ja si teda v električke radšej sadnem, hlavne ak cestujem viac ako 10 minut. Nepodceňujme požiadavky na pohodlie, v tomto je mojím vzorom Zurich.
Reply on: tr3mp #227901:
inac no neviem, ale ja ked idem pesi v meste, tak mi obvykle vacsi stres robia cyklisti ako auta, tie totizto obvykle tlupu chodcov na prechode pustia, zato cyklistov iducich po ceste schopnych vbehnut plnou rychlostou medzi chodcov na prechode som stretol uz nespocet....
(a rovnako tak vcelku dost casto vidim aj nerespektovanie cestnej svetelnej signalizacie zo strany cyklistov....)
Reply on: Ike #227887:
Ani zďaleka nie sme v situácii, že by sme mali súvislé pásy cyklistov, cez ktoré autobus nemôže prejsť do zastávky. Ak by sme sa niekde k takej situácii začali blížiť, tak by tam už nemal byť cyklopruh, ale samostatná cestička pre cyklistov, ktorá by obchádzala zastávku zozadu.
To sa tu rozprudila debata, co a ako ma chodik bicyklista a pod. Na ujasnenie, tyzden netyzden, kedze sa jednalo o cyklistku iducu pomalsie ako normalny cyklista, co jazdi denne, a bolo to asi tak max 50 m pred zastavkou, tak si myslim, ze kludne mohol spomalit a "dovliect" sa za nou na zastavku. Nedaleko odtial su semafory, kde by sa urcite "dohodli" kto pojde prvy.
Reply on: Solider #227898:
No to je podľa mňa dosť veľký prúser. Ešte, že sa unúva pán vodič zastaviť na ďalších zastávkach..
Reply on: david1 #227875:
To bude asi tým, že väčšinou je odchod z výstupišťa bez cestujúcich, lebo vodič to cestujúcim na nástupišti ani neoznámi ?
Napriek S65 zase je problem nastupit do Os S60 v Ivanke a vo Vajnoroch.
Reply on: MatejBA #227895:
Vyzerá to ako hracie pole snookeru ?
Reply on: Joyki #227894:
Aka pekna mapa 🙂 http://mapa.zsr.sk/
Reply on: MatejBA #227893:
S60 už nepremáva z Bratislavy, nemajú čo vypraviť. EC a R došli po Senec.
Sranda, ze aby sa clovek dozvedel, ze medzi BA a NZ nejazdia ziadne vlaky cca hodinu a zhorela tam nad vlakom trolej, musi citat Zomri na FB ...

https://www.facebook.com/zomriofficial/photos/a.1831445523801369/2192044197741498/?type=3&theater
Reply on: d p b #227870:
to mas este v pohode, ale viac sa vyskytuje pripad ze ides vedla busu a ten uj co sedi za volantom bez toto aby sa kukol do zrkadla na lavej strane vyjde zo zastavky a ohrozi teba. to uz je pomaly na trestne oznamenie.
Reply on: d p b #227869:
Nový formát si DPB spracoval interne. Ja napríklad väčšinou pozerám len čas odchodu a nie trasu, ktorú poznám naspamäť.
Reply on: Ike #227889:
Som nevedel že nekonečné prúdy cyklistov sú take rozšírené. Lebo pri jednom individuálnom cyklistovi je to nezmysel. Vytvoríš viac problémov ako vyriešiš.
Reply on: 810zssk #227888:
Odpoveď nájdeš v posledných 5 slovách druhej vety svojho príspevku ?
Reply on: Ike #227887:
K prvému odseku len toľko že v rámci tejto debaty pracujem s fyzikou v reálnom svete 🙂 Inak v praxi existujú napr. "nekonečné" pásy aút na hlavnej ceste, ktoré sa riešia tým že skôr či neskôr sa niekto prednosti vzdá. Podobne aj v tvojom nekonečnom zástupe cyklistov by sa niekto taký našiel.

Stále nerozumiem tomu "rešpektovaniu zastávok", lebo som sa zas dočkal len všeobecných fráz bez nejakeho praktického príkladu. Cyklista sa blíži k zastávke a má spraviť čo? Teleportovať sa inde, odskočiť si na kávu, alebo čo? Pobozkať označník?
Reply on: 810zssk #227886:
A čo ak ten pás cyklistov nemá koniec? ? ako sa dostane autobus k zastávkovej hrane?

Pod rešpektovaním zastávok mám na mysli zohľadňovanie možnosti, že by na zastávke chcel zastaviť autobus a chceli by z neho/do neho nastúpiť cestujúci. Nevrav mi, že si ešte cyklistu nerešpektujúceho zastávky nevidel.

Samozrejme, v takejto spornej situácii sú obe strany náchylné na omyly a tie sa dajú riešiť aj inak ako podtlakovkou.
Reply on: Ike #227884:
Ak pôjde súvislý pás cyklistov a nebude možné ich obehnúť cez priľahlý pruh, tak autobus pôjde do zastávky zníženou rýchlosťou za nimi, presne tak ako keby pred ním išiel napríklad traktor, alebo iné pomalé vozidlo.

Ako vyzerá "rešpektovanie zastávky" zo strany cyklistu?

Jazda na bicykli po pravej strane cesty v mieste kde nie je cyklopruh nie je "robenie naschválov", ale jazda presne podľa zákona a zdravého rozumu. Stále si nepovedal ako inak si to predstavuješ.

Cyklopruhy samozrejme pribúdať majú a to je presne riešenie takýchto situácií. Ale domnievam sa že nenavrhuješ aby cyklista zobral lopatu a začal tam ten pruh stavať, takže dovtedy kým ho tam nepostaví niekto na to určený bohužiaľ bude musieť jazdiť po ceste.
Reply on: Ike #227884:
*ospravedlňte mi hrubky, nesledoval som autocorrect.
Reply on: 810zssk #227883:
Gratulujem ku krásnej straw man fallacy ? A čo ak pôjde po krajnici súvislý pás cyklistov, ako sa má autobus legálne dostať na zastávku? To je v podstate likvidácia verejnej dopravy.

V prvom rade, už som videl aj cyklistov, ktorý rešpektovali zastávky. Hoci zo zákona nemuseli, ale rešpektovali. Aj ty keď ideš na diaľnici a pomalé auto sa pripája z vjazdu na diaľnicu, tak, za predpokladu voľného ľavého pruhu, sa preradíš, hoci ti to zákon neprikazuje. Tak rovnako existujú aj cyklisti, ktorý nerobia autobusom naschvály. Pretože to nie je o vodičoch autobusov, ale o cestujúcich.

Ak tebou uvedený príklad nastáva, tak potom je samozrejme úlohou mesta vybudovať na danom mieste bezpečnú cyklotrasu a nie sa spokojne prizerať na stav, v ktorom jazdia cyklisti v BUS pruhoch s tebou uvedenou frekvenciou. To zrejme v slušných mestách nie je cieľový stav.

Pri justičáku bol samozrejme hulvátom vodič. Nič iné som nikdy netvrdil.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.