Reply on: rini17 #227497:
Presne tak. Cestujúci má mať garantovaný prestup alebo priamy spoj. Ak mu niekoľkokrát prípoj ujde, začne hľadať iné možnosti. Ak to nebude priamy spoj VHD, bude to v lepšom prípade skúter či bicykel, v horšom prípade, ktorý nechceme, to bude auto.Riešením je buď čakanie na prípoje alebo hustejší interval, aby aj v prípade nestihnutia prípoja cestujúci nečakal dlho (povedzme do 15 minút).
Ešte by bolo jedno riešenie, že by verejná doprava nemeškala, ale to je u nás sci-fi. A nehovorte mi, že za meškania môžu len autičkári. Minule som bol svedkom, ako IC vlak, výkladná skriňa slovenských železníc, prišiel do Žiliny s trojminútovým náskokom a odchádzal s desaťminútovým meškaním. Skrátka u našich železníc 5-10 minút nie je žiadna miera.
Peon
Do nedávna takto aj SKAND Skalica keď premával linkou do Skalice aj v Bratislavskom kraji [Bratislava - Malacky - Studienka]. Pamätám si spred zopár rokov aj prímestskú linku do Šale, ktorú prevádzkovala tuším Arriva NItra a niektorí cestujúci ju využívali v Bratislavskom kraji v úseku "Bratislava - Senec - Reca". Pred zánikom to bol asi iba jeden spoj cez pracovné dni v každom smere.
Späť k SAD Trenčín: Je to tá ich dlhoročná linka "Bratislava - Myjava". Vykonáva to ich prevádzka Nové Mesto nad Váhom. Rýchlosťou a počtom zastávok to pripomína diaľkovú linku, ale je to prímestská linka.
ZÁHADA: Slovak Lines nejazdí na žiadnom úseku v Trenčianskom kraji. Tak ako sa za úsek v Bratislavskom kraji vyrovnávajú výkony keď nie bartrom? Úrad BSK to platí peniazmi Úradu Trenčianskeho samosprávneho kraja?
PS: Ešte mi napadlo k (nielen tu spomínanému) skomplikovanému spojeniu hlavne pre študentov z Dubovej do Trnavy ak si dobre pamätám: Nemohla by tak po novom jazdiť Arriva Trnava priamo tak ako do 18. 8. 2018 Slovak Lines? Samozrejme na objednávku od TTSK.