Reply on: Solider #227130:
Zmluva so SAD skončí tuším v roku 2022 a nechceli sme, aby vozidlo zostalo aj po skončení majetkom SAD Trenčín (ako je tomu teraz). Zároveň pri predĺžení zmluvy so SAD bolo zakotvené, aby napr. opravy od určitej sumy muselo byť schválené mestom. Presné čísla už z pamäti neviem, musel by som pozrieť do zmluvy. Preto som sa pýtal na skúsenosti, keďže vozidlo by malo jazdiť v meste aj po výbere nového (starého?) partnera. Ja viem, je to len jedno vozidlo. Ale v Trenčíne sa napríklad po cca 2 rokoch podarilo spojazdniť Citelis 18M, ktorý hnil vedľa Ikarusu v areály SADky. Takže "žijeme" akoukoľvek obnovou o niečo viac ? . Každopádne chcem mať aj argumenty, keď príde oficiálne stanovisko. Predsa len, ide o verejný záujem.
Richard Ščepko
Pýtal som sa preto, keďže SAD Trenčín zhorel jeden Crossway 12M minulý rok a na Finančnej a majetkovej komisii sme riešili alternatívy náhrady za toto vozidlo. Predmetom debaty a aj v podkladoch od úradníkov z mesta bol Urbanway 12M. Naceňovali sa verzie diesel, elektro, hybrid.
Ako poslancom nám pred pár dňami poslali návrh dodatku so SAD Trenčín, kde však je spomínaný Crossway 12M. Na náš podnet (trenčianskej časti iMHD) to aktuálne preverujú a dodatok podpísaný ešte nebol. Oficiálne stanovisko zatiaľ nemám. Preto som chcel vedieť aj takouto cestou, či nakoniec Crossway nie je vhodnejšou alternatívou. Aj keď minimálne nízkopodlažnosť vozidla je nepopierateľná.
Preto ma zaujímala skúsenosť s Urbanwaymi v Bratislave. Ale neviem, či tu napr. vodiči DPB nemajú zakázané prispievať. Každopádne ďakujem aj za takýto postreh!