Reply on: Solider #226116:
Ja som si takto v piatok zalietal v kĺbe na tom esíčku z Amerického nám. na Floriánske... odstredivá sila, ktorá tam vzniká pri narovnávaní článkov je neuveriteľná. Skvelé sú aj dolná a horná Vazovova, ale tam sa lieta tuším trochu menej, oblúky sú plynulejšie.Ináč práve na tom esíčku Floriánske - Americké nám. som si nedávno všimol zavesenú 10 km/h (iba v smere na Americké, v opačnom neviem), odkedy tam je a prečo, nemá to súvis?
S499.1023
1) Dvorný dodávateľ to nevyrába.
2) Nevyhovuje to dogme ing. Poláka a dalších, že vozidlo so všetkými čiastočne otočnými podvozkami je lepšie, ako vozidlo s dvoma podvozkami plne otočnými a dvoma pevnými.
3) Nevyhovuje to zadaniu dĺžky, keďže Kurzgelenkwageny majú dĺžku v okolí násobku 9 m, takže vozidlá by mali buď okolo 27 m všetkými alebo okolo 36 m.
Jediné vozidlo s pevnými podvozkami, ktoré by som bol ochotný vziať na milosť, je Bombardier Flexity - neviem, ako to výrobca dosiahol ale tieto vozidlá s pevnými podvozkami majú chodové vlastnosti blízke vozidlám s otočnými podvozkami a o triedu lepšie ako iné vozidlá s pevnými podvozkami (najhorší Variobahn, po ňom Combino Classic (dnes Avenio-M), AnsaldoBreda Sirio, CAF Urbos a najlepší Flexity Outlook).