Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ceres #226121:
1) Áno, horšie. Ich učili v Žiline, že podvozky musia byť otočné (o tom, že len krajné, nie ale to si tvorivo doplnili).
2) Prakticky v ničom. Avenio-M je len ďalší vývojový stupeň Combina. Nakoniec, v Postupimi práve predlžujú Combiná a predlžujú ich článkami z Avenia-M.
Reply on: Solider #226124:
Aha, takže problém je aj v zastaraných predpisoch, ktoré nereflektujú vozy s pevnými podvozkami. Je taký problém ten predpis (D1/1 či ktorý to je...) zmeniť, či §nikdysatotaknerobilo?
Potom druhá vec, že Škodovky údajne majú softvérové obmedzenie rýchlosti do oblúka, to sa vyplo alebo aký je problém? Tretia vec je možno aj to, že vodiči si ešte nezvykli na zmenu, veď vozy so všetkými podvozkami otočnými tu boli desiatky rokov a pri nízkych kognitívnych schopnostiach, ako si povedal... ?
Pionierska - myslíš ten 40kový oblúk či priecestie? Oblúk sa mi zdá byť ešte stále v pohode (až na tie pražcové kotvy á la DPB rozopreté o prefabrikovaný obrubník) a priecestie som nepochopil, prečo sa konečne nerealizovalo ako železobetónová doska, to isté Bajkalská, peniaze?
Reply on: anbis #226122:
Nemá to súvis, tá 10 km/h je tam od výluky na Špitálskej, keď všetko chodilo cez Radlinského a vtedy sa rozpadla tá srdcovka. Je to síce už navarené, ale stále je to dosť mizerné, tak tam preventívne ostala 10. Čo sa týka techniky jazdy, jedna vec je, že predpis nehovorí o rýchlostiach pre vozy s neotočnými podvozkami, takže tam platia rýchlosti ako pre staré vozy. Pokiaľ ide o konkrétny oblúk z Amerického na Floriánske, je to ozaj ostré a síce je tam na vjazde 25, do výhybky z odbočky po hrote 15, ale optimálna rýchlosť pre komfort cestujúcich by bola do 10 km/h. A teraz si zober, že niekto tam vpáli 25, potom je celkom logické, že vnútri voza sa to pozametá. Horšie však bude, ak náhodou niečo povolí a pozametá celú ulicu. Horná a dolná Vazovova – ostré oblúky, predpisovo síce 15, ale optimálne pre Škodovky do 10. Ináč horná Vazovova ako vyzerá pol roka po oprave? To geodeta nevidelo ani náhodou. To isté Pionierska a Bajkalská, horšie ako pred opravou.
Reply on: S499.1023 #226120:
Pre Bratislavu by bolo najvhodnejsie, aby sa vsetky obluky, ktore su zlozene z ostrych oblukov a rovnych casti prerobili na pekne rovnomerne obluky a tiez vyhybky by mohli byt menej ostre.
Reply on: Solider #226116:
Ja som si takto v piatok zalietal v kĺbe na tom esíčku z Amerického nám. na Floriánske... odstredivá sila, ktorá tam vzniká pri narovnávaní článkov je neuveriteľná. Skvelé sú aj dolná a horná Vazovova, ale tam sa lieta tuším trochu menej, oblúky sú plynulejšie.
Ináč práve na tom esíčku Floriánske - Americké nám. som si nedávno všimol zavesenú 10 km/h (iba v smere na Americké, v opačnom neviem), odkedy tam je a prečo, nemá to súvis?
"Nevyhovuje to dogme ing. Poláka a dalších, že vozidlo so všetkými čiastočne otočnými podvozkami je lepšie, ako vozidlo s dvoma podvozkami plne otočnými a dvoma pevnými." Nie horšie?

Chcel som sa inak spýtať, v čom je rozdiel medzi Aveniom M a klasickými Combinami, ale podľa toho, čo píšeš, teda z pohľadu chodových vlastností asi len v detailoch...
Reply on: Solider #226116:
A práve preto som toho názoru, že pre Bratislavu by bolo najvhodnejšie vozidlo "Kurzgelenkwagen", ktoré má nádherný prejazd oblúkmi a navyše rovnomernejšie nápravové zaťaženie, keďže každý podvozok nesie práve jeden diel, lenže to naráža na to, že:
1) Dvorný dodávateľ to nevyrába.
2) Nevyhovuje to dogme ing. Poláka a dalších, že vozidlo so všetkými čiastočne otočnými podvozkami je lepšie, ako vozidlo s dvoma podvozkami plne otočnými a dvoma pevnými.
3) Nevyhovuje to zadaniu dĺžky, keďže Kurzgelenkwageny majú dĺžku v okolí násobku 9 m, takže vozidlá by mali buď okolo 27 m všetkými alebo okolo 36 m.
Jediné vozidlo s pevnými podvozkami, ktoré by som bol ochotný vziať na milosť, je Bombardier Flexity - neviem, ako to výrobca dosiahol ale tieto vozidlá s pevnými podvozkami majú chodové vlastnosti blízke vozidlám s otočnými podvozkami a o triedu lepšie ako iné vozidlá s pevnými podvozkami (najhorší Variobahn, po ňom Combino Classic (dnes Avenio-M), AnsaldoBreda Sirio, CAF Urbos a najlepší Flexity Outlook).
Nechcem tu byť za hlupáka, ale na základe čoho sa povolilo parkovanie na chodníku v Mlynskej doline popri ceste I/2? Je to cesta I. triedy, je to mestský okruh a je tam MPR 70 km/h. Podporujeme cestovanie MHD?
Reply on: Mhr1 #226110:
Návrat je reálny, otázne však je, či vydrží v bežnej premávke. Nedávno sa riešili brzdové skúšky. Pokiaľ ide o umývanie, tak cez medzidiel sa voz upratuje (dôkladne sa umýva, čiže podlaha, madlá, okná), za týmto účelom sa kačica vypraví na /4 a súprava na /3, podľa potreby na iné poradia. 7/4 je v stovkovom zadelení, je to prvá služba v prvom kačičovom týždni, takže sa tam najskôr budú striedať pridelené vozy v tomto zadelení – 107, 108, 109, 111, 112, 113, 120, 123, 124, 125, 127, 128, 129, 130, 132, 133, 134, 135.
Reply on: Mhr1 #226111:
Na Škodovkách to nad pevnými podvozkami nie je o nič lepšie, hlavne keď náhodou natrafíš na trubiroha za panelom, tak si aj poputuješ po vozidle, keďže to šklbanie pri narovnávaní článkov je masívne a dosť často sú z toho dôvodu zranenia cestujúcich vo vozidle. Ono jedna vec je, že tie nájazdy sú plynulejšie, ale ako bolo spomenuté nižšie, vodičom nikto nevysvetlil, alebo ak aj vysvetlil, tak ich kognitívne schopnosti na nízkej úrovni to nedokážu spracovať, že s vozidlom s neotočnými podvozkami je potrebná iná technika jazdy, ako na klasickom starom dupláku so všetkými otočnými podvozkami. Ich to nezaujíma (v kabíne to nešklbe), podnik to nezaujíma (poškodzujú sa vozy, na nich kĺby, spojenia a iné prvky, koľajové trate, značný diskomfort pre cestujúcich, keď lietajú po voze ako handry), takže vlastne je asi všetko v poriadku (?) ?
Reply on: Peon #226091:
Ešte doplním, že podľa informácií od ZSSK na Facebooku pripravujú mobilnú aplikáciu [zatiaľ iba pre OS Android] aj responzívny web. ?
Reply on: Mhr1 #226111:
To takisto ničia aj nie v čele voza, navyše otočný podvozok v čele nedáva vodičovi správne informácie o správaní vozidla a navádza ho na rýchlejšiu jazdu v oblúku. Ako som tu už písal - podobná koncepcia sú NF8/NF10/NF8U v Düsseldorfe a Citadisy 301/401 v Dubline. A tam je aj vidieť, kam sa takéto vozidlá hodia - v Dubline na novovybudovaných tratiach s korektnou geometriou jazdia krásne plynule, zatiaľ čo v Düsseldorfe na starej infraštruktúre je to výrazne horšie ako v Bratislave (na nových tunelových pre-metro tratiach je to samozrejme v pohode).
Reply on: S499.1023 #226112:
od 15.12.2017
Reply on: Mhr1 #226110:
U 1/2/3 ťažko, ten už je vraj v dôchodku.
Reply on: Solider #226104:
Neotočné podvozky v čele vozu ničia koľajnice v oblúkoch a celkovo to šklbe pri prejazde oblúkom. Stačí si vyskúšať jazdu takouto električkou na zadnom sedadle. Napr. v Amsterdame je prejazd oblúkom šklbaný, nie plynulý, stačí si fakt sadnúť úplne dozadu...
Reply on: Solider #226106:
Tušíte niekto, či je vobec reálny návrat 7303+04 do prevádzky? Viem, že sú pojazdné, vyskúšané, ale že to viazne u 1/3:2 na papieroch, údajne stále nemá schému ich elektrického prepojenia, či? Je to taký problém schému dodať? Či je v tom niečo iné?
Prosím o vysvetlenie ako súvisí výprava K2S na 7/4 s umývaním?
Reply on: Solider #226106:
Ja stále tvrdím, že veľkou chybou bolo vyradenie všetkých T3SUCS. Pár sa ich mohlo nechať a postupne prestavať na T3R.PLF, tak ako to idú teraz robiť v Prahe. A mali by sme moderné NP vozy pre každý prípad.
Reply on: david1 #226089:
A kto by nechcel mať združenú zastávku? Ja osobne však pokojne oželiem takýto paškvil. Takto tu za štvrť milióna eur zabetónujeme zlý stav a potom sa zase desať rokov budeme vyhovárať na to, že to je nové. Nestačí ako ukážka zastávka bratislavského typu na Blumentáli? Ono najlepšie by to bolo celé prestavať, ale je jednoduchšie pre politikov rozobrať 30 metrov vozovky, naliať tam betón a osadiť označník, ako od piky rozobrať celý triangel, zmeniť polohu koľají a koľajových konštrukcií a postaviť normálnu bezpečnú zastávku štandardnej dĺžky s primeranou výškou nástupnej hrany, s prístreškami a mobiliárom, lebo to aj čosi stojí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.