Ešte to podstatné - naozaj ideme porovnávať, ako vo Viedni stavali za ťažké prachy tunely a Hauptbanhof aby zjednotili uzol, zatiaľ čo chodec túži po rovnakých opatreniach na dosiahnutie presného opaku?
No a sme doma. V Bratislave sa nevie vybudovať ani žádné najjednoduchšia zastávka a tu sa vedú dohady o výstavbe velkej stanice. I keď pravda, zastavku má na starosti mesto/ DPB a stanice ŽSR.
Takže aby sme porovnávali porovnateľné, tvrdíš, že pre národnú a medzinárodnú dopravu v Bratislave, a to ako osobnú, tak nákladnú, by mala Filiálka s tunelom do Petržalky rovnaký prospech ako pre Viedeň Lainzer Tunnel?
Nákladná doprava je celkom slušná, keďže sa tu zbieha medzinárodná doprava zo všetkých smerov SR do Maďarska a Rakúska. Ale je aj celkom nepravidelná, cez víkend toho jazdí podstatne menej. Najvyťaženejšie dni sú utorok až štvrtok, v noci toho spravidla jazdí viac.
Aj vrámci jedného dňa je doprava dosť nárazová. Na jednej strane sú tu hluché časy (väčšinou 03:00 - 08:00 a 15:00 - 19:00), kedy toho jazdí málo a neraz sa niekoľko hodín nepohne ani koleso, v iných časoch ide aj niekoľko vlakov na odhlášku po sebe (medzi ÚNS a Petržalkou sa čaká na odhlášku asi 8-9 minút, na Rusovce 10-12 minút). Vyťaženejší je úsek ÚNS - Nové Mesto, keďže z ÚNS je veľa východiskových a končiacich vlakov (+prístav).
Samozrejme že rozpočty na infraštruktúru existujú v rámci rôznych tzv. operačných programov. Všetky štáty ich "doja" a dokonca aj tie najbohatšie ktoré najviac do neho prispievajú (Nemecko, Francúzsko) a vôbec ich netrápi, že sú drahé. Náklady napr. na vysokorýchlostné trate sú aj "vysoko" drahé. To len kubáčkovci vzlykajú a vypisujú, že to je drahé, NIE, NIE to my nechceme to je drahé. Čo myslíš z akých peňazí rekonštruovali napr. viedenskú hlavnú stanicu a to bol riadne drahý projekt. A vo Viedni realizovali v rámci Projektu TEN-T tunel Lainzer s dĺžkou hlavnej trasy 9,5 km a s prípojnými tunelmi a záchrannými tunelmi má cca do 15 km. Asi tam nemajú našich kubáčkovcov, inak by ešte dnes kričali do Európy - to je drahé to nechceme.
Takže mám to tak pochopiť, že si za segregovaný dopravný systém v MHD ktorý nie je závislý na počasí. To znamená že nosné trasy vedené z radiál do centra mesta by viedli pod zemou a občan by mal záruku, že sa spolahlivo odvezie do cieľa cesty aj v prípade že prípadnú časť cesty k stanici by prešiel peši.
Na jednej strane by som odporúčil ZCP 127...na druhej strane reálne, celkom slušná, ale nič horibilné. Záleži, kto robí v Petržalke - ak pani Šándorová, tak mizerná, skoro žiadna. Zmena po nej schytá dopravu stojacu po polovici slovenska....Tých 20 párov tam bude určite za 24h. Aj keď..inak vyzerá trebárs štvrtok..a inak pondelok....
V septembri pribudne zase ďalšia veľká várka nových cestujúcich na železnicu, každý rok je vtedy veľký, skokový nárast. Ak začnú s D1/D4, tak tie nové vlaky do Petržalky len veľmi slabo odľahčia špičku, a dovolím si tipnúť, že si to ani nevšimneme a bude to ešte horšie vo vlakoch na HLST. Ak sa zavedie dopravná optimalizácia a súčasne sa bude blokovať diaľnica, tak aj tie nové petržalské vlaky by mohli byť normálne naplnené, ale ako vravím, tie na HLST budú ešte plnšie.
Na železnicu pravdepodobne pribudnú tisícky nových cestujúcich v ďalších rokoch, takže tie nové vlaky nejdú len rozdeliť súčasný počet osôb s predpokladom stagnácie.
Naša mestska doprava je v katastrofickom stave.Trochu zasnezi a mhd už nefunguje.Ráno idete do prace a meskate kvôli tomu hodinu,lebo nevedia zabezpečiť náhradnú dopravu.Poobede idete domov a buď ide mhd skôr a nepocka na zastavke,ked ma odchod,taky aky ma ,ale musi odísť skôr ,ako by mala.Alebo zas mešká a potom vam utecu všetky ostatné spoje.Načo platim dane,električku??!!Ale električku musite platit včas ,lebo by vam revizori s radosťou pokuty davali.Začnem asi na cierno chodiť a bude to spravodlive....a nebudem sa ďalej rozculovat na ludi ,kt. majú zabezpečenie dopravy na starosti..!!
Naša mestska doprava je v katastrofickom stave.Trochu zasnezi a mhd už nefunguje.Ráno idete do prace a meskate kvôli tomu hodinu,lebo nevedia zabezpečiť náhradnú dopravu.Poobede idete domov a buď ide mhd skôr a nepocka na zastavke,ked ma odchod,taky aky ma ,ale musi odísť skôr ,ako by mala.Alebo zas mešká a potom vam utecu všetky ostatné spoje.Načo platim dane,električku??!!Ale električku musite platit včas ,lebo by vam revizori s radosťou pokuty davali.Začnem asi na cierno chodiť a bude to spravodlive....a nebudem sa ďalej rozculovat na ludi ,kt. majú zabezpečenie dopravy na starosti..!!
Ja som to meral od polohy trate po začiatok zastávky rozhodne mi tiež nevyšlo ani 300m tu skôr prezentovaných. Písal som ak by to mal byť problém kludne nech je tam nová zastávka.
Stanica je dosť významý bod na jej zriadenie.
Po pravde presne neviem, aspoň som v tom, že ano. Z čeho iného by sa mohli financovať takéto medzinárodné projekty? Iba ak na základe vzájomnej dohody medzi štátmi samotnými, ale to slovenský úsek, žáden iný štátvfinancovať nebude. Každopádne ŽSR zo svojeho rozpočtu, to nepostaví ani v tom r. 2050.
Súčasná kapacita nepostačuje vôbec. Od Senca je problém sa narvať do vlakov.
Sám som zvedavý hlavne na úsek Petržalka - N. Mesto. Kedysi to chodilo ako noty na bubon. Do bežnej práce nepoužitelné.
Vagónik do Rajky tiež milo prekvapil vyťaženosťou aj, keď to spojenie s pohľadu počtu vlakov je otrasné.
Vidno, ako si krásne domýšľaš (a predpokladám, že tak robíš aj pri iných tvrdeniach). Ja som si dal totiž tú námahu, že som si na OpenStreetMap zmeral vzdialenosť po chodníkoch od nadjazdu do stredu nástupného ostrovčeka električkovej zastávky. A vyšlo mi 290 m na Nám. Biely kríž a 277 m na Mladú Gardu. A to vo výpočte ešte nie je zohľadnená presná poloha nástupišťa vlaku, ktorá rozhodne nezačne na úrovni chodníka pod nadjazdom, ale niekde viac smerom k ŽST Nové Mesto, teda kľudne o ďalších 30-50 metrov ďalej.
Popri tých domýšľaniach zároveň poukazuješ na iné nevhodné prestupné miesta a tým obhajuješ toto riešenie TIOPu (teda integrovaného terminálu) ako adekvátne. ?
Nevýhody ďalšej zastávky som pri tom tiež uviedol. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
chodec