Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #225271:
To je pravda, že to ide aj tak, dokonca v ČR na niektorých vedľajších tratiach ten systém funguje aj po ich "optimalizácií". Ale nemyslím si, že hlavná šťanica patrí do tej skupiny staníc, kde by sa mal využívať systém zamestnanec - zástavka.
Reply on: Valec #225293:
Doplním, že tento systém má potenciál aspoň čiastočne suplovať metro. Interal síce nie je úplne vynikajúci, ale čas za ktorý sa vie človek dostať z Lamača do Vajnor bezkonkurenčný.
Reply on: david1 #225291:
Však ty dochádzaš niekam okolo TrMy? Taký náš Zrovnalík...
Reply on: Mirtschi #225292:
Možno si prehliadol tú časť môjho príspevku, kde píšem "keby páni výpravcovia...". Ku zlepšeniu došlo, keď riaditeľ SŽDC pre prevádzku ing. Hendrych nariadil všetkým vlakom určovať nástupište min. pol hodiny pred odchodom. Naraz to šlo. Teraz pánom už "otrnulo" a zasa sa to zhoršuje.
Reply on: david1 #225279:
Brno má PRE NEPOROVNATEĽNE väčší rozsah dopravy štyri nástupištia so šiestimi hranami pri priebežných koľajách + štyri šturcy. Bratislava má päť nástupíšť s ôsmimi hranami pri priebežných koľajách a jedno pseudošturcové nástupište.
Problém bratislavskej hlavnej stanice je inde - v tom, že je nesmierne pomalá a prechádza ňou všetka tranzitná nákladná doprava cez Bratislavu. Nič z toho by samo o sebe neprekážalo ale spolu je to vražedné. Preto treba riešiť tunel pre nákladnú dopravu a nie Filiálku.
Reply on: david1 #225291:
Ale ak presunieš časť vlakov (priam celé radiály) z jednej stanice na inú, tak nedosiahneš rozptyl, len problém presunieš inde.
Teda, ak sa vlaky od Trnavy len rozdelia na dva smery (Hlavná a Filiálka) tak jediné čo sa zmení je to, že v špičke sa 2x za hodinu dav vyrúti na Hlavnej a 2x za hodinu na Filiálke. V oboch prípadoch si to kompletne odnesú najbližšie spoje MHD, ktoré to nebudú kapacitne zvládať a nevieš ich ani rozumne posilniť.

Práve na prejazdných vlakoch nájdeš to čaro, že časť ľudí vystúpi na Vinohradoch, časť na Hlavnej, časť na Patrónke, Lamači, Boroch... a to vždy každú štvrťhodinu, čomu vieš adekvátne prispôsobiť aj MHD.
Reply on: S499.1023 #225270:
Tak Praha možno pohodovo stíhá teoreticky, ale viac krát sa stalo, že náš rýchlik z Ústí nechali kysnút pár km, pred nádražím, alebo rovno v tuneli. Za poslednú dobu sa to zlepšilo a to ku podivu, že teraz všetky tie R aj z Děčína končia na Hlavním Nádraží.
Reply on: Valec #225290:
To sa ti deje už teraz, keď sa všetko ráno vyrúti na hlavnej. Aj mne ide o rozptyl. Každý si nájde to svoje najlepšie spojenie.
Reply on: david1 #225278:
Ad 2:
Ak dokážeš vieš priebežné vlaky cez HlSt a dobuduješ nejaké tie TIOPy, tak na sa tí cestujúci rozptýlia, lebo každý vystúpi z vlaku tam, kde to bude mať najvhodnejšie. Ale ak celú Trnavu a Galantu dovezieš na TrMy, tak sa tam (v lepšom prípade 4x za hodinu, v horšom 2x za hodinu) v priebehu 5 minút vyrúti 800 ľudí, ktorý sa do MHDčky nezmestia.

Navyše, na HlSt máš už dnes obratisko MHD (a najmä električiek), ktoré na TrMy nemáš a ani nemáš kde zriadiť. A to má tiež zásadný vplyv na organizáciu MHD.
Reply on: david1 #225279:
ak spravne chapem tvoj myslienkovy pochod obnovy starej stanice, tak tym by si dosiahol akurat tak obsluzenie na trat 110, kde prave jej kapacita je limitujucim faktorom k tomu aby si mohol otocit hustejsiu dopravu z trati 120 a 130 az v DNV (alebo niekde dalej)...
a zrovna tunely ktore su na zhlavi smer lamac su tym naproblematickejsim bodom...
Reply on: 810zssk #225287:
Veď uvidíme čo vypadne z tej nekonečne dlho spracovávanej štúdie BA uzla.. ?
Reply on: david1 #225286:
Skoro ako Filialka ?
Reply on: 810zssk #225285:
Bola.. a final nič z toho.
Reply on: 810zssk #225281:
1, 3 uýž som písal v reakcii na drinka.
2. A ako by si to chcel realizovať? Pojazdná trať IAD?
Reply on: drink #225282:
2. rieši to len 110 ako prejazdy z Ga a TT . Vyzerá to pekne len na tej 110.
120 a 130 tam píše o 30 min. čo je menej ako teraz minimálne na 120.

3. To je reakcia na rýchlosť budovania nových električkových tratí.

Predstanicné námestie je bohužial bloknuté Transprojektom takže možno to bude aj tých tvojich 30 rokov pri rýchlosti našich súdov.
Reply on: david1 #225278:
2. https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/Vseobecna-diskusia?dfpi=225265#225265

3. Pretože nemáme peniaze na údržbu mostov, treba postavit, udržiavať a prevádzkovať Filialku ?

A na hlavnú stanicu sa vykašleme na najbližších 30 rokov.
Reply on: david1 #225278:
1. Pozri si napriklad cestovny poriadok viedenskej S40: http://www.oebb.at/file_source/reiseportal/strecken-%20und%20fahrplaninfos/Fahrplanbilder/Fahrplanbilder/kif112.pdf

2. Preco jedine pod zem?

3. #225265
Reply on: david1 #225272:
"Plánovaný S-Bahn"

a sme doma. ba dum tsss...

Žiadny S-Bahn sa neplánuje. To boli len zrovnalove sci-fi nápady v rámci kampane v komunálkach. Nikto ani nevie čo to je. V určitom zmysle S-Bahn máme. Len je potrebné ho optimalizovať. Ale nie vytvárať.
Reply on: S499.1023 #225270:
Brno má navyše aj hlavové nástupištia pre regio vlaky. To by šlo aj tu keby sa obnovila stará stanica.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.