Jasne 64+41 do 1 linky s parcialkami Jelacicova -Budkova. Tam uz by bola potreba hned 4 vozy. Ale pri tej 53 je to mega nezmysel. Asi ako predlzena 211 do Dubravky.
Ani jedno. L41 má dosť velké stúpanie a trasa na dobíjanie je minimálna. Nerátam špičkové vozy na stanicu.
Ideal keď už tak L210 pokial to nezadrátujú kompletne.
Tú by som výhľadovo potiahol až pod Most SNP zo zastavovaním aj na N.Ľ.Štúra.
Byvas a cestujes s 53 ze ? Inak nevidim dovod preco by tam mal byt parcialny tbus. Skor mi pride lepsi napad linka 41 co sa tyka pomeru jazdy na vedenie / baterky.
Nehovorím že linka 53 je ideálna, ale zatiaľ je iba parciálny NS12, NS18 ešte nie. No a pre linku 53 stačí sólo vozidlo. Približne jedna štvrtina trasy vedie pod drôtmi, podľa CP pod nimi strávi približne dve šestiny cestovného času, teda ak neuviazne v zápche. Degeše majú spotrebu nafty 100 litrov na 100 kilometrov, ich súčasná prevádzka na linke 210 nie je vhodná. Bolo by možné prevádzkovať ich výlučne ako trolejbusy, v tom prípade však zbytočne so sebou vozia vyše dve tony železa vo forme APU, majú aj nižšiu obsaditeľnosť. Akonáhle dosiahnu 5 rokov (kvôli fondom), tak by sa to APU malo odtiaľ vyraziť a vozy prestavať na klasické 30Tr. Náhradou by boli 12 metrové parciálne trolejbusy v karosérii SOR NS12, ktoré by mohli jazdiť aj na linke 53, aby sa dobre otestovali. Za predpokladu, že 1/4 trasy pod drôtmi stačí, resp. že sa na konečnej vo Vajnoroch vybuduje dobíjací bod.
Keď budú parciálne trolejbusy v karosérii SOR NS18, tak tie na linku 61 s tým, že 61 a 63 si vymenia trasy medzi zastávkami Trnavská a Avion Shopping Park, aby parciálny trolejbus išiel väčší úsek "pod drôtmi". Linku 96 zrušiť, posilniť 196 (tá by sa mohla premenovať na 96), na letisko potiahnuť parciálnymi NS18 linku 205. Len či by nebol krik že z letiska nie je spoj k Martinskému cintorínu...
Linka,ktora ma 2/3 trasy mimo vedenie urcite nebude vhodna na parcialne trolejbusy tj. ani 53 ktora este rano.schytava aj zapchy v useku kde by sla na baterky.
No vedel by som si ich predstaviť na 53, aj keď je otázne akú veľkú baterku by reálne potrebovali a či by sa stihla dobiť jazdou pod drôtmi, ktorá by bola zhruba štvrtinová z celkovej trasy (približne 5,4 km pod trolejom a 15,6 km na baterky). A koľko by stálo spraviť napájací bod na obratisku, ktorý by zrejme bol potrebný.
No 15 ks by som určite bral ako náhradu degešov. Tie budú mať v roku 2020 päť rokov, takže už sa budú môcť prekopať na normálne 30 Tr bez agregátu. Pochybujem že by niekto odkúpil tie šerble, možno na UA, ale ani tomu moc neverím. Za ešte väčšie sci-fi považujem prestavbu degešov (+ jedného "normálneho" 30 Tr) na premávku v súpravách 30 Tr + 30 Tr. Osem kapacitných súprav by sa možno aj hodilo, ale to ich bude zasa príliš málo. To by bolo reálnejšie skôr na tej Ukrajine než u nás, na "Západnej Ukrajine".
Nuž bolo by to fajn, ak by sa už o vozokilometre nejednalo. Ale mám obavy, že to tak celkom nie je. Ak by na vzkm nezáležalo, bolo by možné ihneď zameniť víkendovú výpravu medzi e-5 e-9. Dnes sú cez víkend úplne zbytočne na e-5 nasadzované Škodovky, hoci do Rače ide plne nízkopodlažná e-3 a do KV a Dúbravky rovnako plne nízkopodlažná e-4. Pritom do Ružinova len dve nízkopodlažné poradia zo siedmich na e-9! Do očí bijúca nerovnosť. Výmenou by sa dosiahlo, že 6 zo 7 poradí na e-9 by bolo nízkopodlažných (jedna dvojica z Krasňan by asi musela zostať pre výjazd/návrat prvého/posledného spoja) a na e-5 by zostali kompletne krasňanské dvojice. Zachoval by sa pomer výpravy medzi vozovňami. Jediný rozdiel by bol, že namiesto K2S na e-9 by sa vypravovali 2xT na e-5. Ak nezáleží na vzkm, tak prečo sa to neurobí hneď od zajtra? Takže mám obavy, že vzkm sa stále počítajú... Alebo je to inak? Vie to niekto?
Parcialne sola nejako velmi nepotrebujeme. Podla planu dpb su 61 a 205 s klbakmi. K nim by som doplnil uz aj 32, kedze TT Mlynska dolina uz staviame 100 rokov + ma vacsiu cast trasy popod vedenie.
Petto