Presne, navyše keď sa k BMK a rovnako aj k platobným kartám musí revízorovi ešte ukazovať OP na preukázanie totožnosti, že ide o majiteľa platobnej karty.
Tento problém má tri roviny:
- šikovnosť DPB vs. nešikovnosť ostatných dopravcov,
- záujem byť v IDS vs. súťaživosť medzi dopravcami
- cestujúci vs. financie.
Nedá sa mať všetko.
Ja to vidím tak, že buď aktivita DPB nakopne ostatných k inovatívnym, moderným a smart riešeniam (čo je v rozpore s existenciu EP), alebo to bude viesť k rozpadu IDS.
Narazal som na to ako dnes vyzera tarifny system v IDS BK, ako vysledok roznych kompromisov a cudesnych poziadaviek najma regionalnych dopravcov. Nehovoriac o tom, ze systemy ktore prevadzkuje BID nahodou dodava zasadne spolocnost sidliaca vo vedlajsej kancelarii, co ma dalsi dopad na ich uroven.
OP ma strojovo citatelnu cast (na zadnej strane dole). Cize co by sa spravilo by bolo ze revizor by OP pretiahol cez citacku (resp. vlozil), system by z cipu precital napr. rodne cislo uzivatela a v databaze vyhladal PCL k tomuto rodnemu cislu.
Však policajti žiadny čip ani nepotrebujú, len prejdú s OP cez čítačku a hneď im systém vyhodí všetko o tebe. Ten čip nemá žiaden význam, dáta sú na úložisku, ide len o identifikáciu a na tú stačí hociaký kód.
DPB tak ale prichadza o obrovske peniaze. Keby sa dalo kartou kupit PCL ci JCL priamo vo vozidle, DPB nepotrebuje prerabat automaty na platbu kartou za statisice, rovnako ako platit proviziu za sms listky.
Aha. Chválihodné od DPB. Ale pokiaľ tam nejde o platbu, mohli svoju myšlienku rozšíriť aj o OP, keď ide len o identifikátor. Ten má každý a elektronicky to fungovalo aj bez čipu s laminovanými OP s čítačkou kódu...
Ako si predstavujes to do-krivko-vanie? Cestujuci si zaplati zony 100+101 a nebude moc vyuzivat PCL pri dvoch/troch dopravcoch? Ako mu to vysvetlis popri dalsich x vynimkach?
BMK funguje na uplne inom principe. Kedze je vydavana priamo na tento ucel, ma na to usposobeny cip a PCL sa zapisuje priamo do neho. Cize funguje ako bezna karta vydana dopravcom.
Nie, v tejto faze malo ist len o nosic PCL. T.j. namiesto vybavovania si buzerkarty za 5 eur, by si si proste registroval platobnu kartu a pri kontrole sa preukazoval nou (data o CL by boli v cloude, karta by bola len identifikator podla ktoreho by sa vyhladali).
Problem je, ze DPB si to urobil ako partizancinu a teraz nevie zabezpecit platnost takeho PCL u ostatnych dopravcov. Ale zas ich aj trosku chapem, ani ja by som na ich mieste nemal chut aby mi pomerne dobre spraveny produkt dok*rvili ostatni dvaja dopravcovia s ich pristupom. Radsej neintegrovany kvalitny produkt, ako integrovany shit.
Vie niekto povedať, ako presne by to malo fungovať? Mala by sa dať použiť bežná platobná karta na zaplatenie jednotlivého cestovného tak, ako to je v Ostrave? Alebo len predplatný CL zaregistrovať?
Všimol som si, že na Hydinárskej ulici pri Ligurčekovej je vybudované zastávkové stojisko, predpokladám, že pôjde o predĺženie linky 67. Nezbadal som tam však žiadne obratisko, tak zrejme sa ešte plánuje vybudovať...? Tiež by ma zaujímalo, či sa predĺženie tejto linky plánuje iba skrátka zo súčasnej Vinohradníckej, alebo linka pôjde nejakou inou trasou, aby mohla obslúžiť novovybudované časti.
Tak najprv je potrebné definovať nosnosť. Podľa môjho názoru to môžeme nahradiť slovom "dôležitosť".
Keď sa pozrieš na mapu mesta a izochróny, uvidíš, že sú linky, ktoré vyslovene zabezpečujú základnú obslužnosť jednotlivých sídelných útvarov a sú linky, ktoré len zvyšujú komfort, aby MHD stála bližšie pri tvojom dome. Resp. tú druhú kategóriu by som nazval "doprava poslednej míle".
Netvrdím, že napr. linku 56 je možné zrušiť a linku 21 posilniť, ale ak by nastala v meste mimoriadna situácia (napr. by vyhorela polovica autobusov vo vozovni) a ja by som sa ako manažér mal rozhodnúť, či v nasledujúce ráno preriediť spoje rovnomerne, alebo zachovať interval len na linke 56 alebo len na linke 21, tak rozhodne by som zvolil druhú možnosť, lebo nevypravenie spojov by postihlo viac cestujúcich/zákazníkov/potenciálnych užívateľov IAD.
To sa dá aplikovať aj na dopravnú politiku mesta. Pri riešení preferencie MHD nastane prípad, kedy sú v kolízii dve linky MHD. Ktorú uprednostniť? No tú nosnú.
Kde stavať BUS pruhy (už keď sa na to pozrieme z pohľadu politika, že aj cestujúci IAD sú voliči)? Tam kde jazdí jedna linka s intervalom 15 minút, alebo tam, kde Ti ráno prejde 7.000 cestujúcich za hodinu?
Podľa mňa mesto už dávno malo mať zadefinované, ktoré linky sú nosné a ktoré nie a postupne implementovať politiku podpory MHD. Žiaľ vidíme, že ulice ako Šancová, Štefánikova či Lamačská cesta žiadnu preferenciu MHD nemajú, hoci to, že tu jazdia nosné linky nikto spochybniť nemôže.
nazývať jednotlivé linky nosnými to je riadna kravina, tak to by mali električky jednu nosnú linku, trolejbusy jednu nosnú linku, autobusy nosnú linku, potom by mohla byť u autobusov "nosnejšia linka" niečo z Biskupíc a možno super najnosnejšia linka by nakoniec bola nejaká z Dúbravky, a možno nosnou linkou by mohla byť aj kombinácia autobusu, nadväzujúcej električkovej linky a pokračovaním trolejbusom ale ráno medzi 7,15 a 7,45 hod. ale v sobotu by ju predbehla iná kombinácia, tak to je teda debata expertov
ufo