Reply on: Solider #224158:
"ale na jej konci na Hurbanovom námestí je dopravné značenie označujúce ju ako hlavnú cestu". Cez Hurbanovo námestie ale ja, ako vodič, vôbec nemusím ísť.A pokiaľ viem, model "zónovej" hlavnej cesty, ktorý sa používa v Rakúsku a umožňuje ho aj Viedenský dohovor sa na Slovensku nepoužíva a ani nie je definovaný v platných právnych predpisoch (posledný prípad je pri Slovenskej Ľupči pri BB)
Ike
"Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou *musí* byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky".
Predpokladám, že na toto označenie sa využívajú dopravné značky určujúce prednosť (výstražný kríž, hlavná cesta, vedľajšia cesta, stop). Teda situácia, kedy by mala električka dať/dostať prednosť z dôvodu pravidla prednosti sprava by nemala nastať, pretože túto možnosť zo zákona o cestnej premávke zákon o dráhach limituje.
Otázne je ale napríklad otáčanie alebo odbočovanie cez električkový pás. Či je značka "hlavná cesta" dostatočné označenie... hm... neviem...
Máme síce ustanovenie
"(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky"
je ale napríklad otvorený zvršok na Račianskej "dráha, ktorá používa cestnú komunikáciu"?