Na križovatke na Kollárovom námestí netreba preferenciu. Ak sa zrealizuje návrh nového dopravného riešenia na Kollárku, tak sa presunie dopravná časť na úsek cesty bližšie k STU a tým pádom sa presunie aj zastávka električiek do dnešného priestoru medzi dvomi križovatkami. Môže ostať pevný cyklus, keďže zastávka v smere ZC by bola pred križovatkou, postačovalo by číselné odpočítavanie do signálu voľno, v opačnom smere do centra by postačoval predsignál v dostatočnom predstihu. Akurát by mohol byť signál ZC o niečo dlhší, aby pustil eventuálne dva vozy za sebou.
Tak pŕŕŕ! Porovnávať električku v pešej zóne a autobus je nezmysel. Výhodou električky v pešej zóne je, že viem presne, kde je miesto pre električku a kde je miesto pre mňa, ako pre chodca (teda mimo koľajnice). Autobus v pešej zóne, to už nie je pešia zóna! Tam už musí byť obrubník a štandardný chodník, takže žiadna pešia zóna. A nech tu nikto nekritizuje dopravne Obchodnú (urbanisticky - to už je iná kapitola). Obchodná bola vždy rušná tepna, električky od r. tuším 1899, po ich zrušení autobusy, potom bola plná trolejbusov (postupne, t-14, 15 a nakoniec všetky 4 - z vtedajších piatich - t-13,14,15,17). Spolu s autobusmi a-42, neskôr aj a-39. Takže zavedenie električiek po Obchodnej znamenalo pre nás, pamätníkov, výrazné skľudnenie tejto ulice a zvýšenie bezpečnosti (lebo sme vedeli, kam pred električkou uhnúť mimo jej dosah). Takže hierarchia od začatia dopravy (konské povozy - autá - t-busy - autobusy - električky) je taká, že je to dopravná tepna a nie pešia promenáda. Takže nie, že "mali sme tu promenádu a teraz nás otravujú električkami", ale je tu dopravná tepna, kde súčasné riešenie s električkou je v porovnaní s ostatnými druhmi dopravy najbezpečnejšie.
Presne!
100% preferencia na križovatke Kolarko x Obchodna by usetrila viac casu a este by zrychlila aj dopravu z druheho smeru. Na to, aby elektricka presla krizovatkou pri rychlosti 20km/hod, staci asi 9 sekund. Aj s rezervou.
20 (nie 20-30) je na nosný systém na pešej zóne presne akurát. Je to tak zvykom všade vo svete a funguje to. Si spočítaj, koľko času by si ušetril, keby sa elelktrička prehnala po Obchodnej päťdesiatkou. Jena jediná preferovaná križovatka ti ušetrí viac.
Ja už som ti raz písal, že mi nemusíš písať tvoje DOMNIENKY.
Aké rušenie prevádzky divadla hlukom a vibráciami?
Aké narušenie konceptu?
Aká bariéra?
Vieš o tom ,že to "potenciálne nebezpečenstvo" je také, že Obchodná je najmenej nehodovým úsekom v Bratislave? Proste sa tam tí ľudia s električkami naučili spolu žiť. A električka na pešej zóne je bežná vec v celom svete. Na takej Masaryčke v Brne by si sa asi zbláznil.
Prečo nie Landererova, ti už napísal 810zssk aj s tvojou zlomenou palicou - omnoho viac kolíznych bodov. A ako by si tú električku od Šafka na tú Landererku priviedol? Čo je to dopravná ulica? Doprava je pre ľudí, nie pre ulice.
Zaparkovane by tam nemali byt.
Ale obyvatelia pesej zony maju pravo vstupu v svojim nehnutelnostiam. Ci uz na parkovanie vo dvore, alebo na nalozenie a vylozenie.
za seba, na obchodnej mi omnoho viac vadia auta ktore tam nemaju co hladat a aj tak tam kazdu chvilu nejake stretnes (ci uz pohybujuce sa alebo zaparkovane)
Áno, keby to šlo okolo diaľničnej križovatky s Bajkalskou, tiež by to dávalo zmysel. Či by to zvládala električka kapacitne - obsluhovať Dolné Hony a zároveň po ceste aj králikárne na Mlynských nivách -, to už neviem.
V prvom rade treba povedat, ze vystavba trate do Prievozu (alebo radialy po Prievozskej) nie je vobec podmienena jednym, alebo druhym trasovanim v centre. Tato odbocka je rovnako dobre realizovatelna pri trasovani cez Pribinovu, ako pri trasovani cez Landererovu.
Na jednej strane chápem snahu o čo najrýchlejšie dovezenie ľudí do Vlčieho hrdla či na Hony, ale podľa mňa by nemala ísť na úkor obslužnosti husto využívaných zón.
Druhá vec, ako by sa usporiadala Prístavná a hlavne kam by to z tej Prístavnej išlo? Pod Pristavný most idú napájať privádzač R7, hľadať tam priestor na mimoúrovňový koridor ešte aj pre dráhu by nemusela byť sranda.
Na druhej strane, pri trase cez Nivy máš hotový podjazd pod Bajkalskou, voľný koridor nepoužívanej vlečky a jej podjazdu popod trať, ulica samotná je širšia a menej intenzívne využitá. Výstavba by preto podľa mňa bola jednoduchšia a lacnejšia. Dokonca by pri OBI vznikol pohodlný prestup na autobusy z rôznych smerov, čo sa ti na Prístavnej nepodarí...
(Predstava, aby sa to terigalo cez starý Prievoz až k prázdnemu podjazdu na Domkárskej je cudzia aj mne.)
Na električku po Prístavnej mám iný názor, ja si myslím, že treba obyvateľov Biskupíc, Vrakune a teda ešte aj oblastí Vlčie hrdlo a Pálenisko naozaj priblížiť k mestu. Po Prístavnej a cez Pálenisko by mala ísť rýchla električka, ktorá nebude stáť každé dve minúty a motkať sa bohvieako cez Prievoz.
Čo sa týka tých ďalších vecí, máme na to odlišné názory. Vieš, keď už bude tá trať postavená, bude neskoro zisťovať, či robí hluk a vibrácie, alebo nie. Tá bariéra by tam vznikla priamo pred vchodom do SND a celé by to špatili aj stĺpy na elektrické vedenie. Na Landererke by taká vec absolútne nevadila. Však je tam málo chodcov, ale veď doteraz tam nič nebolo postavené. Keď to bude hotové, budú tam haldy ľudí. Nie sa promenádovať, ale presúvajúci sa z a do práce a iných cieľov.
Veď samozrejme, ale centrum Bratislavy je podstatne menšie a obslužnosť po okraji mu bohate stačí. Na úseku Jesenského - Mostová nie je žiadna zastávka, ktorá by zreteľne približovala cestujúceho k centru mesta a s postavením zastávky pod Manderlákom sa problém niektorých liniek vyrieši.
Treba povedať na rovinu jednu vec - pešia zóna, po ktorej nemôžem voľne peši chodiť a musím sa každú chvíľu uhýbať električke, nie je pešia zóna. Obchodná nie je žiadna pešia zóna, je to ulica, po ktorej chodia de facto autobusy, akurát nemajú gumené kolesá, ale kovové. To, že tam nie sú obrubníky a je dláždená, z nej pešiu zónu nerobí.
Napriek tomu s električkovou dopravou aj cez naozaj pešie zóny a námestia nemám nejaký zásadný problém. Môže to fungovať, ale mení to charakter priestoru. Ideálne je, ak sú električky tak umiestnené, že chodcov obmedzujú minimálne a nenarúšajú pešie koridory. Či chceme alebo nechceme, trať vytvára bariéru. Ja to akceptujem ako menšie zlo a jediný prijateľný spôsob povrchovej hromadnej dopravy v mestských centrách či častiach miest, odkiaľ bola štandardná cestná doprava vytlačená. Keď sa pozrieme napr. do Viedne, cez centrum tam nejde jediná električková linka, tie idú pekne po obvode a to by mal byť ideál aj pre Bratislavu.
Preco nie po Pribinovej:
- To je tvoj dojem alebo to mas empiricky zmerane? Ako tam moze rusit hlukom a vibraciami, ked tam ta elektricka pojde po rovine a znizenou rychlostou kvoli pesej zone? Nehovoriac, ze bude vyrazne dalej od sal ako pri Redute.
- Takze pre architektonicke a umelecke koncepty sa vykasleme na rozvoj vacsiny Bratislavy, lebo by to napriklad narusilo vyhlad sochy smerom na nejaku ulicu, ktoru tam autor tak dal?
- https://goo.gl/hNR5H6 - pride ti, ze tu je malo miesta? Plus nevadi, ze potom zaberieme miesto na velmi rusnej krizovatke a sposobime zapchy?
- cize preto, ze nejake mamicky s dlhymi nechtami si piju 5 eurove latte a nie su schopne postarat sa o svoje deti/dohliadnut na ne (nedbanlivost o dieta) aby nevbehli pod deti je dovodom na to, aby niekde nebola trat? Nehovoriac o tom, ze tam, kde primarne behaju deti (nabrezie a medzi budovami Eurovea) je fyzicka bariera (schody) - https://goo.gl/1z7chY - to je viac ako sa da povedat o Obchodnej ulici
- Cize lepsia obsluha nakupneho centra, kina, nabrezia, coskoro noveho nakupneho centra (rozsirenia), novych bytov a kancelarii, hotela, divadla, vyhladovo zastavka v pesej dostupnosti od Lida je podla teba "male uzemie" a (dovolim si doplnit) "nie prilis vyznamneho bodu"?
Preco ano po Landererovej:
- to mozno ano, ale ked sa postavi elektrickova trat po ulici Mlynske Nivy, nebudu tie dve trate prilis blizko seba?
- ked tych par metrov nie je taky problem, preco by to mal byt problem pre ludi od Twin City? Vsak by mali v pesej dostupnosti elektricku po nabrezi, ASMN, a obsluhu z dalsich 3 stran pomocou autobusov a trolejbusov
- potencial ma aj cez Euroveu (a neviem o tom, ze zakruta je neprekonatelna prekazka pomocou sucasnej technologie). Nehovoriac o tom, ze naopak pre potencial elektricky po Pribinovej hovori mozne uzatvorenie pristavu v buducnosti a novej vystavby, kde by sa pod mostom Apollo dalo lahsie nadviazat na trat "bez zbytocnych zakrut" z Pristavnej ulice
- jedna vec je ukludnovat ulice v centre mesta a stavat tam pesie zony a elektricky. Druha je obmedzit vytazeny mestsky okruh a vypadovku z mesta bez moznosti rozsirenia ulice.
No, niečo z toho je pravda, ale ak dovolíš, zareagujem ti na to, čo sa mi nezdá.
Hluk, vibrácie... Podľa mňa skrz iné odstupové vzdialenosti, materiály, technológie výstavby sa stáva Nám. MRŠ neporovnateľným s Redutou. (Btw, dnes som strávil polhodinu v stĺpovom salóniku na prízemí -bývalé kasíno- a na moje vlastné prekvapenie som za celý čas ani nepočul, ani necítil jedinú električku. Zo sály si na to spomínam, ale vtedy myslím chodili obojsmerne cez Jesenského.)
Vznik bariéry... blbosť, dostatočnou bariérou je už teraz tá prapodivná kamenná priekopa, ktorá by celkovému vyzneniu podľa mňa ani tak nechýbala (a plus všetky tie stupne a schody). Ten umelecký koncept vyzerá pekne na papieri, ale povedz mi, keď si navštívil SND, bol si ho schopný sám odčítať bez jeho predošlej znalosti?
Potrebujeme električku po Prístavnej? Veď by išla celým Nivám poza chrbát, omnoho užitočnejšia by vedela byť práve na ul. Mlynské nivy, kde by sa stala tepnou bizniscentier a poľahky mohla motivovať ľudí presadnúť do MHD. Ak biznis zóna vôbec lízne Prístavnú, bude to úspech (skrz areál SPP a vedenie VVN totiž bude ťažké sa prehrýzť, a prístav sa tiež nechystá zaniknúť, bez ohľadu na akékoľvek šuflíkové štúdie... Nový bazén pri Slovnafte miesto tohoto by totiž podľa mňa neprešiel cez ochranu prírody).
Verejná doprava patrí iba na ulice kde je minimum chodcov? A koho potom obslúži? And then, fenomén mestotvornosti električky sa ti s tým tak trošku nevylučuje?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
N/A