Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #224042:
Si si istý, že chápeš, ako funguje MHD v pešej zóne? Či prečo máš nutkanie sa štafírovať po koľajach (a cítiť sa z nich vytláčaný proostriedkom ktorému sú určené) len za to, že ležia na dlažbe? To sa mám ísť teraz promenádovať po oblúku popri Redute? Mám Mostovú brať stredom? Z Obchodnej na Kollárko ísť pruhom pripojeným z Vysokej?
Podľa mňa sa nedá očakávať od "zmiešanej" pešej zóny stopercentná bezrizikovosť, vždy pôjde o križovanie dvoch druhov dopravy a ako také je odkázané na istú toleranciu a ostražitosť. Ale Obchodná nie je poškodená kvôli eline, ale celkovo zúfalému mixu zlej koncepcie a neúdržby verejného priestoru, stavu budov a z toho vyplývajúcej skladby nájomcov.
Reply on: Viko #224044:
Kompromis medzi cim a cim? Od viacerych vodicov som pocul ze po Obchodnej jazdia este pomalsie ako je MPR, lebo to skratka z hladiska bezpecnosti je nutne. A to hovorim aj o vodicoch co si to inde rubu aj nad maximalku. Proste mas nejaku brzdnu drahu a ulicu kde ti kazdu chvilu niekto/nieco vojde do cesty.
Reply on: S499.1023 #224039:
Ja som trpezlivý, nad 810zssk som už zlomil palicu, ale u teba mám ešte zvyšky nádeje, že sa s tebou dá normálne diskutovať. Takže len v bodoch zhrniem argumenty, ktoré som uviedol.

Prečo nie po Pribinovej:
- rušenie prevádzky divadla a kultúrneho zážitku hlukom a vibráciami
- narušenie architektonického a umeleckého konceptu budovy divadla a jeho okolia od Kusého, Paňáka a Bauera
- zabratie námestia pred budovou divadla
- vznik bariéry medzi hlavným vchodom do divadla a nadväzujúcim námestím, čo obmedzí aj prístup do divadla
- znehodnotenie pokojnej zóny, zníženie komfortu a potenciálne nebezpečenstvo najmä pre deti - rodičia napríklad už budú musieť dávať v tomto priestore na deti pozor, nebudú ich môcť nechať voľne behať a pod., čo sú všetko faktory vplývajúce na kvalitu verejného priestoru
- obslúženie iba malého územia južne od Pribinovej (iba budov Eurovei)

Prečo áno po Landererovej:
- obslúženie omnoho väčšieho územia - komplexy po južnej aj severnej strane Landererovej
- malá vzdialenosť od budov Eurovei, pohodlná pešia dostupnosť, takže aj toto územie by bolo obslúžené
- potenciál priameho pokračovania po Prístavnej ďalej (teda bez zbytočných zákrut)
- ide o dopravnú ulicu, netreba na nej obmedzovať chodcov, verejná doprava na ňu patrí
Reply on: S499.1023 #224029:
Len som povedal, že keby sa to sfunkčnilo kvôli dákemu hlbšiemu dôvodu, tak by tie blikačky mohli mať punc prínosnosti.
Ale keď už sme pri tom, áno, tých 20-30 je na nosný systém celkom málo. Nevravím, že sa tade treba hnať, ale azda je na zváženie, či sa nedá nájsť nejaký kompromis medzi tým.
Reply on: N/A #224042:
Obchodnu s Hviezdoslavovym namestom tu nikto neporovnaval. Hviezdoslavovo namestie bolo uvedene priklad toho ze elektrickova trat na kraji namestia nelikviduje verejny priestor, tak ako by ho nelikvidovala ani na Nam. M.R.Stefanika.
Reply on: Solider #224030:
Obchodnú s Hviezdoslavovým námestím môže naozaj porovnávať iba 810zssk. Zásadne odlišné priestory, odlišných funkcií, rozmerov, odlišnej polohy. O Hviezdoslavovo námestie sa električka ledva obtiera, zatiaľ čo na Obchodnej tvorí trať zásadný podiel jej šírky. Hviezdoslavovo námestie je reprezentatívny priestor Bratislavy, je to miesto predovšetkým oddychu. Obchodná je rušná komerčná zóna, no kvalitou verejného priestoru ako aj obchodov a podnikov je to dlhodobo upadajúci priestor, čo síce s električkou nemusí mať nič spoločné, ale aj môže. Hoci je to pešia zóna, ľudia sú električkou vytláčaní na chodníky, kráčať mimo chodníkov je na Obchodnej nepríjemné a áno, potenciálne nebezpečné. Každý sa môže ísť pozrieť, ako sa správajú chodci na Obchodnej. Premávka na Obchodnej je taktiež výrazne vyššia ako na Hviezdoslavovom námestí, kde je navyše premávka iba jednosmerná (samotné námestie dokonca nemá žiadnu obsluhovanú zastávku).

Električku vedúcu krajom Hviezdoslavovho námestia až po Nový most si teoreticky viem predstaviť aj ja, dopravne by to dávalo omnoho väčší zmysel ako teraz, bola by to však diametrálne odlišná situácia ako na Obchodnej - električka by bola uprataná na mieste terajšej cesty, ktorú čiastočne zaberá americké veľvyslanectvo a čiastočne ide o úplne mŕtvy priestor vrátane parkoviska.

Na druhú stranu, keď sa zdvojkoľajní Vajanského nábrežie a trať bude pokračovať ďalej, zrejme po Dostojevského rade, tak si viem predstaviť aj zrušenie úseku na Jesenského a Mostovej. Centrum mesta bude obslúžené dostatočne a bez tohto úseku bude pokojnejšie, zanikne zbytočná bariéra, napr. aj medzi Námestím E. Suchoňa a Hviezdoslavovým. Otáčanie električky z Karlovky by malo byť posunuté do nového územia - trebárs taký okruh Karadžičova, Mlynské nivy, Košická, Landererova by bol úplne šikovný, a to nielen na tento účel.
Reply on: N/A #224037:
Neuviedol si argumenty, uviedol si len konstatovanie ze mas pravdu a ze je to "fakt". Proti Landererovej tu boli predostrete argumenty ako horsia obsluha uzemia, viac konfliktov s cestnou dopravou, viac zdrzani v krizovatkach a tiez nejasne financovanie ak trat obide projekt subjektu ktory ju ma financovat.
Reply on: S499.1023 #224038:
To je skôr hovotý dialekt ?
Ivánka pri Dunaji, Čuňovo, Devínčania (akože obyvatelia DNV), Grosslingova ulica.

Ale priznám sa, zatiaľ nič neprekonalo vetu "My tu nie sme v Kopenhágene" ?
Reply on: N/A #224037:
Ty si tu neuviedol ŽIADNE argumenty, len si slepo okopíroval kydy riaditeľa divadla a Magyaricsa, ktorí sú akiste odborníkmi na stavbu koľajových tratí, lebo videli (a počuli) oblúk pri Kartóne.
Všimol si si niekedy, že aj v Prahe popred ND jazdia električky a nikdy sa na ne nikto nesťažoval? A to sú tam iné oblúky ako pri Kartóne. Nejaký Linec alebo čo tu uvádzal niekto iný etc..
Reply on: BigMac #224036:
Jaskov rad, tá Manderla...
Reply on: S499.1023 #224032:
Ja som tu ako jediný uviedol niekoľko argumentov v prospech môjho tvrdenia. Uviedol som niekoľko argumentov, prečo by trať nemala ísť Pribinovou a taktiež niekoľko argumentov, prečo by mala ísť Landererovou. Aké argumenty si uviedol ty a 810zssk? Nuž, žiadne, iba ste sa x-krát spýtali na to isté, ja som vám odpovedal a vy ste tvrdohlavo zotrvali na tom istom, bez akýchkoľvek protiargumentov. Tomu ja hovorím dupanie nožičkami. Ako malé detičky.
Reply on: S499.1023 #224034:
Máte na mysli sklonovanie podľa vzoru Vazova, Ondrejova, Landerova...? ? ? ?
Reply on: Solider #224030:
A podstatne by sa tym zlepsila dostupnost elektricky, napr zastavka pred Carltonom pri fontane a na konci pesej zony by neboli na zahodenie.
Reply on: Petto #224022:
Počuj, nie si ty náhodou Kugla? Ten píše zásadne Landerova.
Reply on: chrenova #224031:
Tu určite nie.
Reply on: N/A #224006:
Zatiaľ tu nožičkami dupeš len ty a nie prvý krát.
pre cestujucich velmi neprijemne brzdenie sofera #7134 pred kazdou zastavkou (sposobom zabrzdi a uvolni 4 krat), nepochopil ani po upozorneni ze je to velmi neprijemne. dnes cca 16.00. viem poprosit niekoho z kompetentnych, aby mu dohovoril? vdaka
Reply on: 810zssk #224015:
Dokonca by bolo Hviezdoslavovo námestie ešte lepším priestorom, ak by po jeho okraji išla električka až k Hotelu Danube ako kedysi 🙂
Reply on: Viko #223998:
Zvýšenie rýchlosti v pešej zóne? Pán spadol z lesnej jahody?
Reply on: N/A #224004:
Pre mňa to sem kopírovať nemusíš, čítal som to možno skôr ako ty. Ale že niečo tvrdí ministerstvo kultúry, ktoré pozná akurát tak zmrvenú trať pri Redute, to ešte neznamená, že to tak je. To sa tu diskutovalo už dávno.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.