Určite by viac vhodnejšia po Dostojevského a Nivách a ďalej smer Slovnaft a Biskupice ako popred divadlo. Mesto by malo hájiť všetkých obyvateĺov a nie len určitú časť . Záber resp. prúd cestujúcich by bol určite väčší ako popred nákupné centrum.
„Máme bohaté negatívne skúsenosti z rekonštrukcie Reduty, sídla Slovenskej filharmónie. Ani použitím najmodernejších materiálov a technológií pri rekonštrukcii budovy, či rekonštrukciou trate sa nepodarilo úplne zabezpečiť odhlučnenie a eliminovanie vibrácií.“
Ja sa vždycky zasmejem pri tej 'rekonštrukcii' trate, ktorá bola od začiatku projekčne a stavebne zle zrealizovaná, ale smiech ma prejde, keď si neskôr uvedomím, že spomenutá firma dodnes rekonštruuje pre DPB trate a v rovnako zlej kvalite.
Proti električke v tesnej blízkosti SND sa vyjadrilo Ministerstvo kultúry, ale aj samotné SND.
"Maďarič sa postavil za umelcov zo Slovenského národného divadla (SND) a ostro kritizoval plán viesť električkovú trať pred budovou divadla.
Električky podľa ministra budú hercov a návštevníkov rušiť vibráciami a hlukom, trať zaberie námestie, obmedzí prístup do divadla a naruší umelecký koncept celej stavby. J&T RE chce podľa neho zasahovať do pozemkov Slovenského národného divadla bez vysvetlenia, čo s nimi bude robiť.
„Všetky priestory okolo budovy považujeme za nevyhnutné na činnosť významnej kultúrnej inštitúcie SND, a preto vznášame zásadnú pripomienku k zabratiu čo i len ich častí,“ napísalo ministerstvo kultúry do pripomienok k udeleniu štatútu.
Ministerstvo kultúry neverí, že J&T RE zabezpečí, aby električka nerušila divadelné predstavenia, podporila to aj skúsenosťami, ktoré majú s hromadnou dopravou filharmonici v Redute.
„Máme bohaté negatívne skúsenosti z rekonštrukcie Reduty, sídla Slovenskej filharmónie. Ani použitím najmodernejších materiálov a technológií pri rekonštrukcii budovy, či rekonštrukciou trate sa nepodarilo úplne zabezpečiť odhlučnenie a eliminovanie vibrácií.“
Proti vedeniu novej električkovej trate pred budovou divadla protestuje aj Slovenské národné divadlo. Tvrdí, že sa o zámere developera dozvedeli až z médií.
„Jazda električiek by mohla spôsobovať otrasy budovy SND a znehodnotiť umelecký zážitok návštevníkov divadla,“ hovorí riaditeľ SND Marián Chudovský.
(...)
Riaditeľ SND Chudovský hovorí, že navrhovaná trasa zasahuje aj do umeleckého konceptu budovy divadla, ktorý vytvorili architekti Martin Kusý, Pavol Paňák a Peter Bauer.
Myšlienka architektov a výtvarníkov má znázorňovať príbeh, ktorý začína z „Prameňa“ v strede budovy, pokračuje slávnostným schodiskom, „tečie“ okolo základného kameňa budovy k fontáne „Víly“ a okolo dvoch veží tečie cez „Kaskády“ smerom k Dunaju. „Navrhované riešenie električkovej trate tento umelecký koncept deštruuje,“ tvrdí ministerstvo.
Priečelie budovy s divadelným námestím a zakomponovanými umeleckými dielami podľa Chudovského vytvára spoločenský priestor a miesto na kultúrne vyžitie, akých je v Bratislave málo.
Ministerstvo má ďalšie výhrady k električkovej trati aj pre zabratie pokojnej pešej zóny, ktorá uberie z komfortu návštevníkov divadla a znemožní organizovanie podujatí na námestí."
"Problémov vidí hneď niekoľko – námestie pri divadle by stratilo pôvodný architektonický zámer, električková trať by odrezala SND od pešej zóny a voľného prístupu k Dunaju. Rezort pripomenul, že ohrozená by bola aj bezpečnosť detí. Tých sa najmä pri detských predstaveniach pohybujú v okolí divadla celé stovky. „Všetky priestory okolo budovy SND považujeme za nevyhnutné k činnosti SND ako významnej kultúrnej inštitúcie, a preto Ministerstvo kultúry SR vznáša zásadnú pripomienku k zabratiu čo i len ich častí,“ dodal rezort kultúry."
A preco by sme hovorili ze pri SND nie? A kde inde ak nie pri SND? Mame nejaky zaujem aby elektricka stala co najdalej od vyznamneho zdroja dopytu? Preco by JeTi investoval do trate, ktoru mu mesto nanuti presmerovat mimo jeho projektu?
Niektorí vodiči IAD sa tvária šokovane, keď na Špitálskej prechádzam cez ten "polopriechod" a z električkovej trate prechádzam do jazdného pruhu pred ich autom.
Podľa nich zrejme priechod začína na kraji trate a teda ak sa nachádzam na trati, tak to nie je pre nich dôvod spomaliť a pustiť chodca.
To je super, tak aspoň sa im mesto nemusí na riešenie dopravy podkladať. A môže si napríklad povedať, že pri SND nie, ani tesne pri Umelke ani. A JeTi nech to rieši inak. O lanovke ani nehovorím. Investor má spoločne s mestom hľadať riešenia, nie buchnúť po stole, že bude to takto a vy nám dajte právo vyvlastňovať. Takže na ťahu vôbec nebolo mesto. To investor od začiatku zvolil nesprávny tón. Keby mi na môj pozemok niekto prišiel s ponukou, že mi síce zadarmo postaví záhradnú chatku, ale možno mi časť pozemku vezme a možno mi zbúra kus domu, tak ho pošlem kade ľahšie.
Nuz, ak sme dospeli do stadia kedy developeri tlacia na vladu aby stavala elektrickove trate, tak to je tiez celkom posun od doby kedy neboli schopni najst miesto pre autobusovu zastavku.
To mi vysvetlovat nemusis.
Skor ocakavam vyvoj, ze sa najdu verejne financie na tuto trat. Vyhlasi sa ako potrebna a to na nejakom "vyjazdovom" rokovani vlady.
Ale toto neni o tom ze tu niekto caka od J&T ze bude pre pekne oci Bratislavcanom stavat rajsku zahradu, preboha. Riesenie dopravy v danom uzemi je ale aj ich zaujem. Ak tam ta doprava naozaj uplne klakne, tak sami maju vazny problem.
Prvomradym zaujmom tych inych ludi bol, aby sa novou tratou nemohol pred volbami pochvalit IvoN. Neslo im o ludi a mesto, ale o svoje vysnivane miestecka. Udaj sa uz vidi primatorom.
Suhlasim s tebou, preto som zdoraznil ze ten navrh nepovazujem za bezproblemovy. Ale od mesta (a tu maslo na hlavne rozhodne nema len IvoN) by som cakal namiesto hysterickej reakcie vecny pristup v duchu toho ze obe strany maju nejake spolocne zaujmy a podme rokovat o tom ako ich zladit.
Keby JeTi trocha viac komunikoval, mesto ho tlačilo do konkrétnych záväzkov, vyvlastňovanie by sa prísne podmienilo) a Zrovnal s Pelerínou sa nehrali na tajomné hrady v Karpatoch, tak by sa o tom dalo diskutovať. Ale on celý ten zákon o významnej investícii je zle, napísaný na mieru investorom, bezdôvodne obmedzujúci práva občanov, firiem, vlastníkov pozemkov. Štát by mal zjednodušiť územné a stavebné konania celkove a nie legitimizovať ústupky žralokom.
Nemá. Ale v Helsinkách nevyhovovali kvôli arktickému podnebiu a korózii (teraz kúpili Articy od Transtechu, dnes Škodovky. A jazdí to v mnohých mestách nielen po rovine (Mannheim/Ludwigshafen, Bochum, Norimberg, Mainz). Akurát v Linci sa obyvateľstvo sťažovalo na hluk a v Mníchove sú celkovo problémové (skôr ale papierovo, než technicky).
Minimálne podľa eshopu Slovak Lines bola v týchto dňoch automaticky predĺžená platnosť Seniorpasu mojej babke aj jednej inej príbuznej. To každému? Takto pred rokom to určite bolo potrebné predlžovať či už cez web alebo v multifunkčnom označovači alebo multifunkčnom automate alebo predajni dopravcu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023