Reply on: Viko #223284:
S hlavnou stanicou v súčasnej polohe sa nič zmysluplné spraviť nedá, ak neodpadnú aspoň nákladné koľaje bez perónov. Štyri až šesť koľají sa samozrejme lepšie stiahne do dvoch (v reále treba štyri koľaje až do Malaciek) v mieste, kde je už menej intenzívna osobná doprava. Dopravný generel ŽSR, tak ako akýkoľvek iný, neznamená, že sa začne okamžite všetko stavať na úkor zvyšku Slovenska. O Jablonici ako kapacitným obchvate pomlč - jedna koľaj, stúpania a oblúky z toho robia trať vhodnú pre nákladnú dopravu jedine pre firmu typu ZSSKC, ktorá si môže dovoliť na oboch koncoch mať hromady plesnivých laminátok na príprahy / postrky.
Viko
Hádam je bez debaty, že súčasný stav je neúnosný, náklad mal už 20 rokov jazdiť popod Kramáre a Kolibu a v dnešnej dobe sa mal dokončievať presun stanice cca do polohy depa na Tupého, kde tej plochy je dosť, urbanisticky by to tiež bolo pútavé uvítanie (také lepšie Liège-Guillemins) a stále by to nebolo tak ďaleko od centra, ako Vinohrady.
Ale keď sa raz záväzný dokument rozhodne, že akceptuje rezignáciu na tento krok a navrhuje inú spojnicu, prečo potom obsahuje aj zadné vrátka v podobe polovičatého pôvodného riešenia? Bez ohľadu na to, aký si stanovili horizont, zostáva faktom, že nadväznosť na sieť vyriešenú nemajú. Ono, ťažko sa rieši uzol, keď nemám podrobne zadefinované, koľko čoho odkiaľ kam môže cezeň prúdiť (well, hádam v textovej časti niečo počítali, ale pri koncentrácii na ŽUB nemali právomoc zadefinovať prúdy po celej republike, o to mi išlo).
P. S. Tá Jablonica bola len narážka, nabudúce tuším použijem aj smajla a nie len expresívum ?