Reply on: Sommelier #221421:
Veď preto som napísal, že to nie je čiernobiele. Samozrejme ziskom z komerčných liniek si môže dopravca vykrývať stratu (otázne je, prečo by to robil - tie náklady na linky vo verejnom záujme sú objektívne). Najlepšie je oddeliť to úplne. A samozrejme by to nemalo byť opačne, že šotoaktivity vydávané za komerčnú dopravu by mali byť kryté z verejných zdrojov. Ale vravím, nejde tu iba o financie, ale aj o ľudské zdroje.
Ike
Určité má dpb zabezpečovať zakladnu dopravnú obsluznost. Ak chýbajú vodiči, tak linka do Hainburgu urcite nevynecha, dpb obetuje radšej verejný spoj ako komerčný. Je to rovnako nesprávne, ako keby zssk nemala rusnovodicov, ale radšej by vypravila ic v subehu s leo express ako lokalku do rajca.
Komerčná doprava by z pohľadu dpb mohla byť ok, keby vzťahy fungovali, ako majú, že mesto organizuje mhd a dpb dodá ľudské zdroje a infraštruktúru. Ale nie v situácii, keď je mesto bankomatom.