Štát vydáva licencie iba na medzinárodné linky. A určitá regulácia je dobrá. Mesto alebo VÚC, ako licenčný orgán a zároveň objednávateľ dopravy vo verejnom záujme by asi mal poznať, čo mu jazdí na území.
Co ma dneska pobavilo - podla JPP Amici ukazali prstom na Olejkarsku a „Dopravný podnik Bratislava nejde v tomto roku sťahovať žiadnu zo svojich prevádzok“
Však si zober svoju plesnivú B741, choď do VW presvedčiť, že to je koncernové vozidlo (môžeš napríklad na prednú masku pricapiť rozjazdenú puklicu VW zo škarpy) a hor sa do toho.
Ale ja som písal o firmách, ktoré z dôvodu malej veľkosti nič neobjednávajú. Takých firiem sú napr. v Senci desiatky vedľa seba. A nie je reálne, aby objednávali niečo spolu (spoločná evidencia neustále sa meniacich pomerov využitia spoločnej dopravy je blbosť). Takže takú linku by platili cestujúci.
Ale tie fabriky, ktoré to objednávajú, si neželajú, aby sa tým prepravovala náhodná frekvencia z nácestných zastávok - oni ponúkajú komfortnú prepravu do a z práce svojim zamestnancom ako benefit.
Inak koho zaujímajú trasy zmluvných prepráv, treba ísť k bráne Volkswagenu a tam vo vintrínach sú komplet všetky CP mestkých a prímestských liniek.
Do Nitry sa stále jazdí a tiež ďaleko na Záhorie. Sú napr. aj súbežné zastávkové (Sládkovičovo/Galanta) aj zrýchlené spoje (Galanta/Dolná Streda). Z rannej zmeny u nás tito autobusy bežne meškajú 30/40min.
"a zabezpečíš, že ten spoj pôjde stoj, čo stoj? Súkromník spoliehajúci sa na zájazdy má jeden bus, a sám seba za šoféra. Chrípka, a nejazdí."
Jasne, pri nejakej lokalnej firme to je strasny problem vyriesit asi ako v DPB, ked im ochorie viac vodicov naraz ?
Co tak alternativa tym, zeby si firma prenajala na tych par dni sama iny autobus inej firmy, aby ich zastupila, kym je "majitel vodic" chory? Ci to nie je mozne lebo...?
S499.1023