Offtema ale ja si myslim, ze tych 300 melonov na NTC sa vyuzilo ucelne, je to uplne krasne a elegantne. Odporucam dnes alebo zajtra navstevu, vstup 50,-. Bez Hrbateho to nebude ono ale bojoval statocne (uz to prilis rozvadzam, ze?). Vzdy lepsie 300 melonov na trvaly projekt nez 80 melonov na uvitanie nejakeho dochodcu.
fobust
Prva Bratislavska 14Tr bola z roku 1982 (1981?). Prototyp z roku 1972 vyzeral presne tak isto a trolejbus predbehol svoju dobu. Kedze v 70. rokoch bola lacna nafta, tak sa ich vyroba odsunula, robili sa nadalej posledne 9Tr-ky. Avsak zaciatkom 80. rokov minuleho storocia sa oprasila 10-rocna konstrukcia a na jej zaklade sa postavala overovacia seria 14Tr-iek, do BA dosli 3. Tu je jeden z nich, ev. c. 61.
http://imhd.sk/ba/fotky/t61b01.jpg
Mne sa ten dizajn paci tiez, najma tie skla nad dverami, pohon bol skryty v podlahe. Ale tie rovne dvere sa mi nepacia. Tato overovacia seria mala aj trochu nizsiu podlahu ako seriove vozy, tusim o 3 cm (minimalny rozidel).
Tu je 14Tr-ka, ktora ma este uzke medziokenne priecky medzi dverami a oknom. Takychto vozov bolo iba par, na niektorych boli vymenene dvere aj okna, boli rozsirene medziokenne priecky:
http://imhd.sk/ba/fotky/t6222a03.jpg
Tieto vozy mali aj velke okna na dverach:
http://imhd.sk/ba/fotky/t6226a04.jpg
Ako som uz spomenul, na niektorych bolo vymenene za nove.
14Tr, ako ju bezne pozname:
http://imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=skoda_14tr&no=61
14Tr po osadeni digitalnych transparentov BUSE:
http://imhd.sk/ba/fotky/t6241a04.jpg
Interier:
http://imhd.sk/ba/fotky/t6241a03.jpg