Od 1. januara je spustena prva etapa elektronickeho odbavovania cestujucich v Brne - tato etapa zahrna predaj PCL cez internet. Celkovo ju povazujem za dost nestastne riesenu (obzvlast na tamojsie pomery), ale je tam par veci ktore by mohli byt pre Bratislavu inspirativne:
1. Neexistuje obmedzenie predaja PCL s platnostou od daneho dna - cez internet je normalne mozne kupit PCL s okamzitou platnostou (revizori su online, u CD a regiobusov sa zakaznik v tejto etape preukazuje vygenerovanym QR kodom). Toto by som rad videl aj u nas, sucasny system napokon ani nedava prilis zmysel: Mozem si o 23:59 kupit PCL platny od 0:00, ale o 0:00 si nemozem kupit PCL platny od 6:00. Chapem ze synchronizacia regionalnych vozidiel/POPiek je u nas kusok zlozitejsia, ale viem si predstavit taky model, ze v DPB by ePCL platil okamzite, zatial co v ZSSK a SL by platnost zacala napr. 2 hodiny po kupe.
2. Cestujuci si nemusi pre internetovy predaj zbytocne vybavovat kartu dopravcu - dopravcovia tam ani ziadne BCK nevydavaju*. Pri cestovani sa preukazuje lubovolnou platobnou kartou ktoru si urci pri kupe CL, pricom prilozenie karty k revizorskej citacke automaticky vyvola zobrazenie udajov o CL zakupenych k tejto karte. Do samotnej karty sa nic nezapisuje. Vyhodou je tiez, ze ak cestujuci chce z nejakeho dovodu pouzivat inu kartu, vie si listok jednoducho online preniest z jednej na druhu. (* Ak cestujuci nemoze/nechce pouzivat platobnu kartu, moze si u DPMB zakupit predplatenu kartu ktoru bude pouzivat len ako nosic)
3. Cestujuci sa na rozdiel od nasej BMK nemusi popri platobnej karte preukazovat aj dokladom totoznosti. Revizorovi sa pri nacitani karty okrem udajov o CL rovno na citacke zobrazi aj fotka priradena k danemu kontu.
System ma oproti tomu bratislavskemu aj rad nevyhod, ale minimalne tymito vecami by sa vyhladovo mohlo dat inspirovat
1. Neexistuje obmedzenie predaja PCL s platnostou od daneho dna - cez internet je normalne mozne kupit PCL s okamzitou platnostou (revizori su online, u CD a regiobusov sa zakaznik v tejto etape preukazuje vygenerovanym QR kodom). Toto by som rad videl aj u nas, sucasny system napokon ani nedava prilis zmysel: Mozem si o 23:59 kupit PCL platny od 0:00, ale o 0:00 si nemozem kupit PCL platny od 6:00. Chapem ze synchronizacia regionalnych vozidiel/POPiek je u nas kusok zlozitejsia, ale viem si predstavit taky model, ze v DPB by ePCL platil okamzite, zatial co v ZSSK a SL by platnost zacala napr. 2 hodiny po kupe.
2. Cestujuci si nemusi pre internetovy predaj zbytocne vybavovat kartu dopravcu - dopravcovia tam ani ziadne BCK nevydavaju*. Pri cestovani sa preukazuje lubovolnou platobnou kartou ktoru si urci pri kupe CL, pricom prilozenie karty k revizorskej citacke automaticky vyvola zobrazenie udajov o CL zakupenych k tejto karte. Do samotnej karty sa nic nezapisuje. Vyhodou je tiez, ze ak cestujuci chce z nejakeho dovodu pouzivat inu kartu, vie si listok jednoducho online preniest z jednej na druhu. (* Ak cestujuci nemoze/nechce pouzivat platobnu kartu, moze si u DPMB zakupit predplatenu kartu ktoru bude pouzivat len ako nosic)
3. Cestujuci sa na rozdiel od nasej BMK nemusi popri platobnej karte preukazovat aj dokladom totoznosti. Revizorovi sa pri nacitani karty okrem udajov o CL rovno na citacke zobrazi aj fotka priradena k danemu kontu.
System ma oproti tomu bratislavskemu aj rad nevyhod, ale minimalne tymito vecami by sa vyhladovo mohlo dat inspirovat

durcekpavol
Dlhší čas sledujem rôzne diskusné témy tu zverejnené a z niektorých komentárov je jasné, že viacerí prispievatelia sú fundovaní do problematiky dopravy a preto sa chcem opýtať na jednu vec.
Spolu s kolegovcami riešime v škole jeden taký problém. Našim cieľom je odhadnúť, koľko obyvateľov býva v jednotlivých domoch v Bratislave. Má to byť akási náhrada adresných bodov, ktoré síce už sú dostupné, ale vraj to ešte nie je úplné ono a hlavne obsahujú dáta, len o trvale bývajúcom obyvateľstve. Našou ambíciou je tiež sledovať aj obyvateľstvo s prechodným pobytom. K lokalizácií budov sa vieme relatívne ľahko dostať. Na Geofabrik z OpenStreetMap sa dá stiahnuť shp. vrstva budov a atribútová tabuľka k tejto vrstve obsahuje zatriedenie typu budov (aj keď tiež to má svoje muchy). Principiálne chceme počet obyvateľov z jednotlivých ZSJ (základných sídelných jednotiek) na základe plochy budov proporčne prerozdeliť do jednotlivých budov. Tu je ale jeden problém. Je samozrejme, že vysoký Petržalkový obytný dom „pojme“ oveľa viac obyvateľov ako , bytový dom niekde v centre, nehovoriac o nejakom 4 bytovom dome niekde v Karlovke. Aby sme toto vyriešili, najvhodnejšie by bolo poznať, koľko (obytných) podlaží majú jednotlivé budovy, resp. poznať aspoň výšku budov. Preto sa Vás chcem opýtať, že či niekde nie sú zverejnené dáta o podlažnosti budov resp. výške budov? Ak by sa nám podaril tento odhad realizovať, tak by som to sem zavesil aby ste to mohli kľudne využívať aj vy, pre svoje účely.
Ďakujem za odpoveď