Reply on: Valec #218877:
ZSSK už x rokov predtým žiadali navýšenie výkonov. Fakt je, že Jančura keď začínal, tak mal v špičke iba dva vlaky. Neskôr sa mu ešte navýšili výkony a čuridlo žlté si zmyslelo, že keď mu navýšia výkony, že môže si len tak svojvoľne vymeniť DMJ, že dovezie menšie a väčšie pošle het. Ale vidíš sám, že ešte sme len sotva v polovici zmluvy s RJ na 131ke a už sme v háji. A to ešte kadejaké iné lahôdky sa nedostávajú von ...
Viko
Otázka "Naozaj bolo take zlozite vyvinut 1000mm podvozky na KT8(A5) ked uz existovali 1435mm podvozky? Alebo to bola len a len lenivost?" bola tebou zodpovedaná tak ako cituješ. A diskusia prebehla o tom, že tvoj argument je mylný, keďže prejazd oblúkmi nijako nemohol byť argumentom proti 1000mm verzii, lebo to bol problém prejazdného profilu vozidla ako takého. Takže netuším, čo ťa vytočilo do caps locku.
Mimochodom, keďže si prvý došiel s tvrdením, že najprv bol plán prerozchodovať tunajšiu sieť a až potom nevývoj 1000mm verzie, mohol by si to nejako potvrdiť? Svojho času tu uverejnené Poltretinove spomienky plné osobnej zatrpknutosti pojednávajú vcelku podrobne o kauze KT8 pre BA, ale táto informácia sa tam v jasnej podobe neobjavuje (a z textu podľa môjho názoru vyplýva skôr opak).