Reply on: fanatikmhd #218826:
Zas sa vyjadruješ k čomusi, čomu nerozumieš? Zas šíriš frámy, bludy a polopravdy?Ad KT8D5: Skôr, ako čosi múdre napíšeš, zalistuj napríklad v archívoch. Už prototypy KT8D5 MALI mnohočlen. A dokonca mali aj takú vymoženosť ako automatické spriahadlo ESW. Práve pri prototypových skúškach jazdili po Prahe v mnohočlene. Celá prvá séria pre Prahu mala od výroby ESW a mnohočlen, neskôr nahradený spriahadlom s pražskou hlavou. Mnohočlen bol odpájaný na svorkovnici, tzn.: navonok neviditeľný, pretože zásuvky sa tam nemontovali. V prípade výlukovej prevádzky súprav 2x KT8D5 sa len k pôvodnej svorkovnici pripájali klasické T3-kové zásuvky, ktoré sa svorkovali v pôvodných svorkovniciach a núdzovo sa upevňovali viazacími káblovými páskami na prsné železo. Z nich sa potom ťahali klasické T3-kové pupočné šnúry.
Ad K2S: Pán premúdrelý evidentne nepostrehol, že K2S v DPB majú tri rôzne výzbroje:
- ČKD TV 14,
- Alsthom (Cegelec) Progress - analóg,
- Cegelec Progress - digitál.
TV14 je kuplovateľná len s TV 14 a na to, aby skuplovateľná vzájomne bola, musíš mať vytiahnuté 24V ovládacie obvody ako na strane riadiacej (master), tak na strane riadenej (slave), čo v podmienkach DPB spĺňa jedine súprava 2x T3S 7301+7302 a nič iné.
Progress s progressom je vzájomne kuplovateľný rovnako len za splnenia vyššie uvedenej podmienky, navyše len analóg s analógom alebo digitál s digitálom. Navyše musia mať rovnaké regulátory a aj tie musia byť rovnako naladené.
Áno, mnohočlen to ovládať dokáže, pokiaľ tam nejaký je. Na K2S žiaden nie je.
To, čo sa zdá a je principiálne jednoduché, nie je v praxi až také easy.
Potreboval by si tam rozsiahly zásah do rozvádzača, čo by možno nebol ani tak problém technický, ako logistický a časový (náročnosť a pracnosť montáže), ale hlavne legislatívny (schválenie, resp. schválenie zmeny od schváleného typu + homologácie, skúšobnú prevádzku, vyhodnotenie, trvalé povolenie).
Už len vypapierovať to cez bandu 1/6 -novú je to asi náročnejšie, ako to fyzicky na tých vozoch urobiť.
Či by sa vozy hádali alebo nehádali je len (bolo by) vecou konkrétneho (ne)zladenia.
Ale keďže metro má interval 90s, tak tých 5 autobusov bude stačiť aj každých 5min, keďže ľudia budú pracovať doma, a demografia sa bude robotizovať
zakaznik
Nehovoriac o tom, ze Mesik je znama konspiratorska postava.