Reply on: Viko #218781:
Argument busy sa obídu si neuznal lebo to je fyzicky nemožné? Hm, ak vodič busu vidí vpredu iný bus ako prekážku a dostatočne skoro mení pruh tak tú prekážku neobíde? Veď to robia denne...Ach bože môj....
Pritom ak prifrčí dispečer MHD mohol by s tým pri hustej premávke pomáhať.
Áno, vždy je jedna koľajnica nižšie, voľným okom to neuvidíš. Nápravový tlak nie je pri nahnutej električke, čo je pri užšom rozchode častejšie, rovnaký.
Zbytok už nebudem komentovať, čiastočne s ním súhlasím
Rubber38
Najmä svetelnou signalizáciou na prechodoch/prejazdoch, ktorá dnes chýba, ďalej napr. lepším označením trate pre IAD príp. zábranami proti prechodu chodcov (počet ochromení ED z dôvodu stretu s chodcom mimo prechodu je ale minimálny).
Poruchy na trakčnom vedení sa tiež dajú do budúcna riešiť napr. možnosťou ujsť normálnu (nie pár metrov, ako dnešné Škody, ale min. po ďalší úsek vedenia) vzdialenosť na núdzový batériový pohon, je to menej sci-fi, ako 100% elektrobusy PLNE sa rovnajúce dnešným autobusom.