Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Doprava.Dolava #218122:
"sa tlačiť v Buse už od Zochovej"
Už od Zochovej kam? Na Einsteinovu?

"Ako tak sledujem že L95 ide v špičke každé 4minúty a vozí 10-15 ludí."
No neviem, ja som vždy na Farského videl prestupovať minimálne 30 ľudí. Zvyčajne ich bolo viac, nakoľko všetkých 44 miest v autobuse obsadili.

"vozí cca 60-80ludí v 12m voze."
Maximálna kapacita sólo vozidla je podľa výrobcu 94 ľudí, pri plánovaní sa uvažuje s nižšou - 80 ľudí. Takže áno, 60-80 v 12m voze je v rámci štandardu.
Reply on: Mike #218114:
tak Bratislavu poznám ako vlastné topánky pomaly 😃 ... sebaovládanie som si vymakal pri rozhodovaní futbalu, takže tam tiež nie je problém 😃
Reply on: Doprava.Dolava #218122:
Až na taký detail, že vačsinou dňa chodí L80 poloprázdna. A kĺbak sa ako otočí na cintoríne v Petržalke?
Reply on: Ike #218121:
A ved su nejake standardy nie ? 21 a 80 funguju na rovnakom principe . 91+191 a 92+192 na rovnakom. 21 a 80 maju striedavo ciele pocas celeho tyzdna .Neratam zachadzky na cintorin ktore su vlastne len predlzene verzie z kupaliska. Kdezto 191 a 192 su len doplnkove linky so skratenou trasou a obmedzenou dobou prevadzky . Rovnako aj 33+133 len 133 ma dlhsiu trasu.
Reply on: Andy #218104:
Mne to fungovalo vzdy, a mam ju roky.
Reply on: Ike #218121:
Ano v tom s tebou súhlasím ale ten "vysokoskolak" bol uvedený ako priklad.

Starí ludia stým maju problem vylúštiť ktorý ide na Kupalisko a ktorý ide na Cintorín.

Stava sa že niektorí ludia pokročileho veku vidia zle aj ten transparent s cielom linky.

Napríklad "KOPCANY" sú velkým písmom ale už Kupalisko je na dva riadky s menšími písmenami a

detto aj Cintorín Petržalka je na dva riadky.

Pritom by stačilo vypísať na transparent "velkými" že CINTORíN alebo KUPALISKO bolo by to

jasnejšie viditelné.

A ku grafikonu,nie je vymyslený zle aj intervaly sú nastavené dobre ale kapacitne ranné a poobedné

spičky vozidla nestačia.Neviem či podla teba je "štandard" sa tlačiť v Buse už od Zochovej alebo sa

doň nezmestiť.

Okrem prazdnin by bolo užitočnejšie nasadiť Klbové vozidlá na L 80 a na L 95 12m vozy.

Ako tak sledujem že L95 ide v špičke každé 4minúty a vozí 10-15 ludí....

Kdež to L 80 ma interval 8 minút a vozí cca 60-80ludí v 12m voze.

Povedzme si že L80 kvazi "nosná" a L95 je iba zvážka ku električke.
Reply on: Petto #218120:
Tu ide opat o princip, ze raz mas dve rozne linky a raz mas jednu linku so znackami. Bolo by fajn to zjednotit alebo urobit nejake standardy.
Reply on: Doprava.Dolava #218108:
Prehanas . Asi mas na mysli poobednu spicku,ale na 80 som nevidel nikdy problem ked mam semtam cestu zo Zochovej smer Petrzalka . To musel fakt spoj predtym vynechat len. A ak fakt vysoskolak nepochopi piktogram v CP tak to sme na tom fakt zle ?
Reply on: Viko #218111:
Myslel som o tom že starý ľudia v tom majú zmätok ktorý spoj ide na ktorú konečnú.Nie každý má zrak v 70tke ako rys.Tie šípky a hviezdičky v CP je ťažko rozlúštiť.Bolo by dobré aspoň dajako rozdeliť CP keď už nie zvlášť čísla liniek.
Reply on: Valec #218115:
To som nevedel, ze to bolo az tak zle. Ale som rad ze sa s tym opatovne uvazuje, pri EP to dava vacsi zmysel.

Co sa nevycerpanej sumy, su dve moznosti: Bud to zakaznikovi umoznit vybrat, alebo proste stanovit ze to je nerefundovatelne (a je na zakaznikovi aby si dobil len prislusnu sumu). Ono aj v Rige ked neminies ten konkretny pocet ciest, tak mas prakticky ten isty problem 🙂
Reply on: Viko #218111:
Ono to vydrzi pomerne malo 🙂 Preto sa to pouziva prave v pripadoch kde sa ocakava kratke pouzivanie, napr. niekolkodnove listky v mestach kde uz bezne listky nepouzivaju.

Preto som to navrhoval ako turisticku "kartu" s EP, ktora by platila povedzme dva tyzdne. Na dlhodobe pouzivanie to je samozrejme nevyhodne.

Inak samozrejme sa pouziva tvrdy papier s niekolkymi vrstvami.
Reply on: ico8 #218097:
Banke žiaden zákon neprikazuje vydávať bratislavskú mestskú kartu. Rozhodol si sa o mestskú kartu zrušiť takže vyplakávanie, že banka akceptovala žiadosť o zrušenie nie je na mieste. Treba si zvykať na to , že zodpovednosť za vlastné skutky treba niesť. Za hlúposť sa bohužiaľ platí
Reply on: 810zssk #218110:
Zrušili sa preto, že ročne sa predalo tak päť prenosných PCL. So zavedením prenosných kariet sa ráta v budúcom roku.

Neviem ako v Dubline, ale v Rige (alebo tiež napr. Belehrade) si na papierovú kartu kúpiť konkrétny počet ciest, resp. určitý druh lístka (napr. denný), ale u nás si môžeš odpočítať sumu akú chceš. Čo potom s tou nevyčerpanou?
Reply on: Ehm #218113:
Pokiaľ máš dobré nervy, nemáš problém so skorým ranným vstávaním a poznáš Ba, tak to stojí zato aspoň skúsiť. Zaujímavé to je viac než dosť...?
Rozmýšľam nad tým, že sa zamestnám v DPB ako vodič... čo myslíte, oplatí sa? nejsom žiadny šotouš, ale tak príde mi to ako zaujímavé povolanie, rád jazdím a ako každý sníval o tom byť smetiarom tak ja vodičom autobusu...
Reply on: Viko #218111:
Chlapec by bol vo Viedni úplne stratný. Tam nielen autobusy, ale aj metro jednej jedinej linky v jednom a tom istom smere končí v troch rôznych staniciach, podľa potreby...
Reply on: Doprava.Dolava #218108:
Fakt je problém s troma konečnými? Aká je to komplikácia pre neveľký počet obyvateľov Kopčian, pôvodných RD pri cintoríne a pracovníkov skladov si miesto CP "svojej linky" pozrieť CP L80 spoje so "svojím písmenkom"? Navyše, keď kľúčovú frekvenciu sám uznávaš medzi ŽST a Zochovou.

V nezmestení sa do autobusu má toto mesto dlhú tradíciu. Keďže máme linky, kde dnes nestíhajú ani kĺby, tak nevidím priestor, aby sa " kľudne nasadili" 18m na L80, keď ich je neodstatok. Avšak kľudne môžeš skúsiť bombardovať poslancov, nech podporia taký plán obnovy vozoparku, ktorý neokreše počet kapacitných vozidiel, nech nepodporia zbytočné znovapredlžovanie L95 ktoré by zhltlo ďalšie kusy, nech iniciujú ekonomicky efektívnejšie využívanie kapacít (načo sa v sedle sušia sóla vo vozovniach a na viacerých linkách zbytočne pália naftu prázdne kĺby?) aby boli peniaze na posilňovanie dopravy...

---------
810zssk: papierové čipovky? To už aj také existuje? Že sa na papier aplikuje magnetický pásik, mám odskúšané. Ale upevniť naň čip s anténkou tak, aby to aj dáku manipuláciu vydržalo, si veľmi predstaviť neviem...
Reply on: Viko #218105:
Ja vlastne dodnes celkom nechapem preco sa s IDS zrusili prenosne PCL (a teda aj prenosne BCK).

Inak ked uz by sa prenosne karty znovuzavadzali, tak idealne by bolo vydavat aj papierove cipove karty pre turistov (ako napr. v Rige ci Dubline).
Reply on: Doprava.Dolava #218108:
Vyznať sa v cestovnom poriadku linky 80 je problém? To seriózne vážne? Takže aj linky 21, 37, 57, 77 atď. treba rozdeliť na samostatné čísla, aby náhodou nejaký vzdelaný vysokoškolák nemal problém orientovať sa v zložitom grafikone?
Treba čítať displej autobusu pred nástupom, nie sa bezhlavo hrnúť do dverí ako veľká voda a nebude z toho vznikať "guláš".
Niekto by sa mohol na Magistráte zaujímať aj o to aby konečne na linke č.80 premávali kapacitnejšie vozidlá lebo smerom do Petržalky sa na Zochovej už ťažko natlačiť do autobusu.Kolkokrat musia ludia čakať aj 3 spoje tejto linky aby sa odviezli domov,nedaj boh jeden vynechá potom hotová pohroma.Aspoň v pracovných špičkách by mohli kľudne byť nasadené 18 metrové autobusy.V rannej špičke zase veľa ľudí nastúpi už pri Žst Petržalka a na Zaporožskej je miesto tak pre 10 ľudí.Proste 3-4 zastávky je tá linka preťažená hlavne študentami a ľuďmi cestujúcich do/z práce.A to nezmyselné delenie jednej linky na 3 konečné ako sú Cintorín , Kúpalisko a Kopčany.Mali by to byť 3 rozličné čísla liniek aby v tom cestujúci nemali guláš.Vyznat sa v cestovnom poriadku je tak pre Vysokoškolsky vzdelaného tiež asi problém.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.