Reply on: Majo #217080:
KT8D5 bola vyvíjaná ako stavebnica. Ako elektricky, tak mechanicky. A aby dokázali v ČKD ponúknuť variabilitu, tak sa začalo práve KT8D5, pretože práve ona mala tých pôvodne zamýšľaných dielov najviac. Pre ilustráciu: Predstav si trojdverové sólo rozdelené v osi druhých dverí. Predok ako "A", zadok ako "B". K tomu ako "C" poldvere, okno, kĺb, okno, poldvere. Z toho sa malo dať vyskladať všetko. Nadpájanie jednotlivých celkov malo byť vždy v osi dverí. Sólo, dvojčlánok, trojčlánok. Variantne dvere len vpravo a dvere obojstranne. Neskôr sa pristúpilo na "skladanie v kĺbe", čo mi osobne príde logickejšie.
BigMac
T6A5 je chrbtica.
T5C5 je klasická stykačovina, 17 sériových a neviem koľko paralelov, asi 9-12, žiaden zrýchľovač ako u T3. Čo je na tom podobné? T5C5 má od "nášho ponímania električky" na hony ďaleko. Elektricky sa to v silovom zapojení asi najviac podobá K1, akurát tá mala elektropneumatické stykače, T5C5 elektromagnetické ovládacie cievky.