T5C5 je klasická rámovka.
T6A5 je chrbtica.
T5C5 je klasická stykačovina, 17 sériových a neviem koľko paralelov, asi 9-12, žiaden zrýchľovač ako u T3. Čo je na tom podobné? T5C5 má od "nášho ponímania električky" na hony ďaleko. Elektricky sa to v silovom zapojení asi najviac podobá K1, akurát tá mala elektropneumatické stykače, T5C5 elektromagnetické ovládacie cievky.
Dakujem, nemal som cas preliezt tie fora. Inak, pozeram, ze nater (najma co sa oblasti dveri tyka) je postaveny na rovnakych principoch ako 4400, z coho sa da predpokladat jeho predvadzacia historia, ako tu bolo spomenute (plus napr. v reklame je nafoteny bez erbov DP aj cisla).
---
Dyspozytor: Mimochodom, posledna fotka tej reklamy je vyrez z jednej na Vtedy TASR, kde v pozadi vidno aj dva mikraky (a kedze tie dva mikraky su aj na inej foto takto, tak to je pravdepodobne daka prezentacia, a teda je o cosi pravdepodobnejsie, ze aj 2400 bola najprv zapozicana).
Inak, ten Stop je z vlastneho archivu, ci to je dostupne kdesi online?
---
Ámos: zlty so zltou harmonikou? Zaujimave, skoda, ze k tomu nie je ziaden obrazovy material...
T5C6 a T6A5 majú podobnú akurát tak karosériu, ale čo sa vnútorností týka, tak sú to úplne odlišné vozne. T5C5 mali viac zhodného s T3 než s T6A5, čo sa techniky týka.
Jedna drobna otazocka: Tie zastavky, co sa rekontruovali na Trnavskej ceste pri Kule. Existuje nejaky racionalny logicky dovod, preco neboli mimo jazdnych pruhov? Miesta je tam na to naozaj dostatocne.
Čo 283-ky, ale v 1991 došli ešte 280ky! Zrejme "dobiehali" staré RVHP zmluvy a určite zohrávala rolu aj cena! Navyše, 283ka bola úplne ideálna na tú najmasovejšiu prepravu kolabujúcej verejnej dopravy s chýbajúcim nosným systémom - ktorá v tom čase v Bratislave rozhodne bola.
A napokon, do Budapešti dodávala ČKD vozne T5C5 už okolo roku 1980 a do Bratislavy ešte ďalších takmer 10 rokov vozne T3. Prvé T6-ky až v roku 1992! Takže tak...
Reklama na TAM BUS v roku 1993.
Pozor! Špeciálna ponuka! Ak si objednáte svoj TAM BUS do 31.12.1993, objednávka bude vybavená s 5% zľavou! ? Píšte, telefonujte, faxujte! Neváhajte, teraz TAM 272A180 od 265.000.- Deutsche Mark!
Aj takéto boli začiatky trhového hospodárstva v práve vzniknutej samostatnej Slovenskej repubike...
Mimochodom, keď už vtedy existovali Ikarusy 435, prečo sa v roku 1991 nakúpili vzhľadovo zastaralejšie Ik 283? Alebo sa vtedy ešte Ik 435 sériovo nevyrábali?
Lenze pokial viem, Ikarus 435 nemal ziaden "cely zlty" prototyp, vacsinou boli ladene do siva s dakym farebnym akcentom. Jediny bielo-zlty bol prototyp s motorom Liaz, ale ten sa podla dostupnych info testoval v Ceskoslovensku az po revolucii. (Pre ilustraciu http://www.phototrans.eu/images/photos/original/90/124854.jpg ). Navyse, z Juhoslavie mal TAM asi najmodernejsi dizajn (Sanos bol zastaraly), takze by som sa kludne klonil k tomu TAMu. Ibaze by ste spoznali svoju spomienku v type Ikarus-Zemun z dnesneho Srbska (je to trolejbusova verzia, ale zlta, preto ju linkujem) https://en.wheelsage.org/ikarbus/ikarus-zemun_ik-170t_prototype/pictures/dmf05i/
Tiez si pamatam zlty bus. Hovorilo sa o nom ako o Juhoslovanskom. Bol to zjav, rovnaky vyzor s IK280 (aj ked dlhsi) by sme si vsimli.
Este to mohol byt prototyp Ik435, teoreticky...
piggee