ono najlepsie je, ze su nejake nastavene funkcie v BA, komisie a ich predsedovia. A zarazajuce, ze niektori predsedovia maju uvalene informacne embargo z referatov spadajucich pod nich, z podnikov, v ktorych su dokonca predsedovia dozornych komisii. a aj napriek informaciam nedostanu informacie a podavaju im ich kamarati a ziskavaju sa oklukami, lebo ked sa najde nejaka dobra dusa na referate, ktora povie informacie, o ktore ziada predseda komisie, tak do par dni tam uz nerobi (na jednom referate uz takto nerobi 5 ludi vdaka tomu, ze si plnili svoje povinnosti... ) ... cize mozno protesty pred bonaparte treba presmerovat pred primacialny palac a ine magistraty ...
Ci zastavka bude zrusena nebolo rozhodnute (aspon pokial viem).
Pri Farskeho sa hrame na "prestupny terminal" ale realita je nasledovna:
- Uzke nastupne ostrovceky na elektrickovych zastavkach. V spicke je situacia fakt zla
- Nedostatocny pocet pristreskov na vsetkych zastavkach okrem el. smer Jungmannova (naplno sa prejavi ked zacnu jesenne lejaky)
- Nedostatocne osvetlenie elektrickovych zastavok - na dve nastupiska su dokopy dve lampy z ktorych jedna uz 2 mesiace nesvieti a nikoho to netrapi napriek urgenciam
- Neosvetlene pristresky - zo 6 ks svieti jeden. Urgencie tiez nic neriesia
- Zle nastavene riadenie krizovatky, davno sa z toho stala druha Molecova (nech mi nikto netvrdi ze riadenie nerozpozna z akeho smeru prisla elektricka a ze sa neda nacasovat zelena na cas ked vystupia cestujuci a pridu k priechodu)
- Kratka zastavkova nika a rozmlatene nastupiste na Bosakovej (bolo napravene)
- Rozmlatene obrubniky na Jantarovej ceste (v procese riesenia)
Ja som za to aby sa zastavka opravila aj ked len na 2-3 roky (skor 4 ved este nebolo nic oficialne zverejnene) akoby sme mali ako v celom meste fungovat v style trvaleho provizoria. Pozrime si zastavku Jungmannova, kde bolo vsetkym zatazko urobit plnohodnotnu zastavku s osvetlenim 30 rokov. Predsa cakame na metro...
Podobne na 2-3 roky sa mohol nadimenzovat uzol Farskeho - rozsirene nastupiska, viacej pristreskov,... a po sprevadzkovani druhej etapy by sa zastavka mohla prerobit na standardnu.
Tam to vyzera na kompletnu cretenprintovi telonstrukciu-okrem frezovania vybrali aj vrchnu cast z betonu. A na zastavke ciary, asi pre vodiace "dlazbove listy" aj ked poznamku "slepec" tam striekat nemuseli.
Btw. Mozno k efektivnosti toho celeho. Nema byt cirou nahodou prave tato zastavka o 2-2,5 roka zrusena? Ci je potrebne este minut rozpoctove prostriedky?
Este raz, naco take riesenie? Elektricka je v pesej dostupnosti, L99, ktora ta odvezie na Farskeho je v pese dostupnosti a L88 ktora ta odvezie dost blizko k zastavke Jungmannova.
Su aj ine miesta v Bratislave, co to maju rovnako daleko k elektricke a nevidis tam, zeby presmerovavali ine autobusove linky, pretoze 5 minut chodze niekoho zabije
Alternativne by mohlo zostat obojsmerne spojenie-z 95 spravit dve "protiiduce" linky v tej oblasti, teda dajme tomu 95 a kazda druha ako 97.
A hlavne by tym odpadli rozne aktivity typu Kriza na "vratenie" 95 "na Safko". ? podobne ako kedysi hlasy "vsetko na HlSt".
Jednak by musela ist 95 trasou ...Hraniciarov - Farskeho - Mlynarovicova - Lachova... aby zostal zachovany aspon ten minimalny benefit "prestupu na hrane" a hlavne tymto riesenim by si ludi z okolia Lachovej na elektricku bud priviezol, alebo odviezol. Predlzil jazdnu dobu o niekolko semaforov cim by sa cele spojenie 95-elina stalo este menej atraktivnym.
Pre obyvatelov Lachovej, a velkej casti Namestia Hraniciarov je rychlejsie a pohodlnejsie prejst peso na konecnu Jungmannova. Okrem ineho aj kvoli benefitu ze si mozu v elektricke sadnut kamkolvek.
A keby nie chodi tam predsa linka 88 stojaca na Jungmannovej. Dlzka prestupu by nevadila. Problemom su trvale provizoria, neexistujuce chodniky, vsade parkujuce auta...
Naco to je dobre? Usetris 600m, ale predlzis ludom cas cestovania na elektricku
Okrem toho v pesej dostupnosti maju ako Jungmannovu, tak aj L99, ktora ich tam odvezie - to uz by bol fakt luxus, aby im jazdil autobus k elektricke az pod nos, ked na rovine to maju kusok (inde sachodi na elektricku aj 5 minut peso). Vsak od Jungmannovej ku zastavke Lachova je to cca 750-800 metrov, co vobec nie je hrozne
Nemohla by robit iba okruh s vynechanim Muchu?
Tym, ze by v jednom smere sla cez Lachovu (kedze tato vetva fakticky nema pripoj na elinu) a v druhom cez Hraniciarov?
Teda trasa Hrobakova-Starohajska-Bosakova-Mlynarovicova-Farskeho(priebezna konecna)-Hraniciarov-Hrobakova
Podla maps by sice bola ta cesta dlhsia o 600 m, ale sucasne otocka cez Muchovo ma 1,2 km, cize fakticky by sa usetrilo 0,6 km na kolo.
K vyhrade, ze na Hraniciarov prestupuju na 95 a z nej potom na elinu - pokojne tak mozu spravit na Hrobakovej a z L88 (myslim, ze takto prestupuje minimalny pocet ludi, ak vobec niekto) "cez cestu" na Lachovej
Je pekne, ze DPB zacal prehravat v novych Sorkach na "televizoroch" aj nejake ine info. Len tym padom clovek nevidi zoznam zastavok, ani to ci nahodou uz niekto nestlacil tlacitko "na znamenie" ?
Na opravovanej zastavke Farskeho davaju novy obrubnik, samozrejme klasicky ☺
Viko