Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Joyki #212698:
V rannej špičke mnou využívané dva OS vlaky na 130 idú vždy do boku kvôli prechodeniu EC prípadne R.
Z toho jeden od nového GVD OS 4640 rozsekli v Galante , kde cez víkend je až 30 min. prestoj čo je 50% celej mojej jazdnej doby.
?
Reply on: 810zssk #212702:
*Os, R a Ex, pardon 🙂
Reply on: Ike #212701:
? ? ?
Historicke dovody 🙂 Ale tak dopravne su len tri kategorie osobnych vlakov: Os, R a REX.
Reply on: 810zssk #212700:
Trocha OT, ale prečo je Ex viac ako R, kým REX menej ako RR? ?
Reply on: Joyki #212698:
Ten problem co popisujes v prvom odseku je uplne najvypuklejsi pri dialkovej doprave na tratiach 120+180 kde maju ZSR priam fobiu z toho ze by Ex mal obiehat rychlik a vdaka tomu su tie vlaky vedene niekedy v nevyhovujucich polohach.

K druhemu odseku: Ja nepredpokladam ze pripadne presmerovanie vlakov Bp-Praha by znamenalo ze by nejazdilo nic medzi Bp a Budapestou, hoci mozno by doslo k uprave ponuky. Ten variant vedenia Bp-Vieden-Praha by mal mnoho vyhod aj nevyhod, takze tazko povedat ci by sa to podarilo presadit.
Reply on: Error 0x007 #212693:
My sme nebavili o probléme otočiť jednu linku v 15 min. takte.
Push pull vieme aj my relatívne rýchlo otočiť. Napr. zo 130 sa momentálne točia na hlavnej v 15 min.vate. Problém však robia push pully ťahané náhradnou laminátkou, kde sa obieha súprava.
Reply on: Error 0x007 #212696:
V okolí Bratislavy na všetkých tratiach sú menšie odchýlky od taktu už teraz, podľa potrieb a možností počas rannej špičky, nie je to žiadnou novinkou ani u nás teda. Samozrejme zostávajúcou úchylkou železníc je zatiaľ to, aby žiaden vlak nebol odstavený na vedľajšiu koľaj aa predchodený vlakom vyššej kategórie, aj keď ten samotný osobný má trasu 100 km, proste to musí vyjazdiť. Týmto tvoria grafikon pre vlastné potreby, nie podľa dopytu cestujúcich.

EC vlaky by mali hlavne zrýchliť - modernizovať trať 110 a 130, lebo konkretne 130 sa doslova rozpadáva, na 110 padajú troleje. Aj preto sa uvažovalo o trasovaní týchto vlakov mimo SR.
Zo Štúrova dosť ľudí denne cestuje do Budapesti za prácou.
Radsej by som najprv investoval do šťanice a potom by sme videli, ci Filialku vobec treba. Hlavne treba efektivnejsie vyuzit nastupistia na stanici, a dolezita je priepustnost zhlavii. Napr. na vychodnej strane by nemal byt problem startovat dva a mozno aj tri vlaky naraz (120, 130, 131). Na zapadnej strane treba hlavne tretiu a mozno aj stvrtu kolaj. Efektivite vyuzitia nastupist by mohli pomoct aj slepe kolaje z obidvoch stran, zo zapadnej napr. pre Rexov z Viedne, z vychodu pre RegioJety prip. nesprejazdovane Os zo 120, 130...
Asi by ma niektory tu ukamenovali, ale este nieco co som si vsimol v Rakusku:
V rannej spicke je hlavne dolezita kapacita. Ludia co cestuju v rannej spicke byvaju väcsinou dochadzajuci pracujuci a kedze timto ludom väcsinou kazdy den zacina robota v ten isty cas, pouzivaju vzdy ten isty vlak a tym padom si zapamätaju odchod(y). Preto v rannej spicke netreba na silu udrziavat presny takt. Samozrejme ked sa da, tak by sa mal dodrziavat, ale prioritne by vlaky mali jazdit v casovych polohach, kedy odvezu najviac ludi a ak je to nutne, mozu sa naplanovat mensie uchykly od standardnych casov odchodu...
Reply on: dyspozytor #212653:
Toto snad nemozes myslie vazne! Zastavovat dialkove vlaky niekde v nejakej prdeli? Cestujuci z Madarska do Ceska sa urcite potesi, to zastavovanie totiz zozerie viac ne minutu statia. Na obsluzenie menovanich obci maju sluzit regionalne vlaky...
Reply on: FiFo #212587:
Keby som bol RegioJet, urcite by som svoje vlaky netahal na Filialku (co momentalne ani nie je mozne) lebo by som sa obral o potencialnych zakaznikov z Rakuska, Ciech a inych medzinarodnych krajin, takisto ako o cestujucich z dalsich casti Slovenska, prichadzajucich napr. v rychlikoch, atd.
Reply on: david1 #212603:
Priklad z Viedne (v aktualnom grafikone uz nefunguje):
Na stanici Wien Meidling kazdil 15 minut koncil S-Bahn, prichadzajuci zo severu. Vsetko ale vychadzalo, lebo vlak prisiel a 6 minut neskor uz mal zase odchod. Takze aj keby vlak koncil na šťanici, bleskovym obratom by hned zase uvolnil miesto. Ale tak zabudam ze na Slovensku plati §nikdysatotaknerobilo a §všetcisunaobede a §tosaneda, vlak musi stat polhodzinu pred odchodom uz na nastupisti...
Reply on: david1 #212691:
No tak samozrejme ze vlaky z Madarska do Nemecka sa netaktovali podla potrieb Slovenska. Naopak, vacsina vlakov v SR je odvodena od polohy EC (podla nich su 6xx a 8xx a nasledne aj dalsie na ne pripojene vlaky). To ale pointu vobec nemeni.

Vlaky ako napr. z Prahy do BA po 20tej su zial zasadbe proti filozofii MDVRR (vid. ten fail s Cassoviou) podla ktorej maju ludia po 22:00 spat. Pritom este jeden taktovy vlak z Prahy (19:49) z pohladu dopravnej obsluhy opodstatneny rozhodne je.
Reply on: 810zssk #212690:
Čo som čítal v minulosti tak bola v hre aj varianta mimo SK cez Viedeň. Ministerstvo ich objednáva no o polohách moc nerozhoduje. To linkovali skôr DE,CZ,HU.
Z Prahy by sa napr.určite využil vlak s odchodom okolo 20 tej. po BA.
Strelu by som vypravoval v piatky až do N.Z. a v pondelky odtial.
Prípadne aj ten posilový EC Devín po Breclav obojsmerne.

Uvítal by som tu komerčnú prevádzku na spôsob PHA - Ostrava pre zlepšenie spojenia.
Reply on: haló #212689:
Vsak prosim, nech ho obidu. Rad by som ti pripomenul ze tie vlaky su dnes na uzemi SR objednavane ministerstvom a teda nemaju sluzit zaujmom MAV.

Pre tvoju informaciu, v mojich rukach to nebude, nakolko nemam ambiciu pracovat v oblasti dopravy.
Reply on: 810zssk #212688:
To je to najmenej obísť Slovensko. Keď dokončíš školskú dochádzku a dostaneš sa na pozíciu na ktorej budeš o takýchto veciach rozhodovať, bude to len v tvojich rukách.
Reply on: david1 #212687:
Madari si mozu platit linku do Prahy z vlastneho, ak to preferuju.
Reply on: 810zssk #212683:
Madari by mali "určite" záujem iba o linku BP BA.
Pre nich je zaujímavé spojenie hlavne s PHA.

Reply on: david1 #212681:
Keď to berieš takto, tak aj Kúty sú významnou stanicou pre rómsku komunitu a nie len v letnom období. Škoda len že táto kategória cestujúcich nikdy cestovné neplatila. A to ani pred tým, než ich Ficman od cestovného oslobodil oficiálne(všetci sú totiž invalidní dôchodcovia).
Reply on: dyspozytor #212682:
"Dialkovym vlakom navyse v relacii do 500-1000 km silno konkuruju dialkove autobusy, IAD a letectvo."

A preto ich úplne dorazme tým, že im predĺžime jazdnú dobu a napcháme do nich kvantum cestujúcich, vďaka ktorým sa v špičke bude problém dostať na WC ?

Navyše toto je cesta do pekiel aj pre prímestskú/regionálnu dopravu, pretože cestujúci dochádzajúci do práce na krátke vzdialenosti potrebujú v prvom rade spoľahlivosť, a nie aby každý deň tŕpli, kedy a aké meškanie ten ich vlak na svojej 800 km dlhej trase chytí...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.