Reply on: david1 #212584:
Je, ale stále platí, že čím hustejší interval, tým je verejná osoba pre cestujúceho pohodlnejšia. Najpohodlnejšia verzia je, že cestujúci si nemusí pozerať CP a na zastávku príde s tým, že nastúpi na najbližší spoj. Ty urobíš z jednej linky dve, čím systém skomplikuješ a navyše spôsobíš, že cestujúci sa musí viazať na konkrétny odchod. Nezabúdajme, že prímestské vlaky nie sú určené iba pre sídla, ktoré majú železničnú zastávku/stanicu, ale aj pre obce obsluhované autobusmi, ktoré cestujúcich k železnici zvážajú. Stačí, že sa autobus niekde zdrží a cestujúcemu sa rozsypú prestupy ako domček z karát. Nabudúce pojde IAD a sme tam, kde sme nechceli byť.
Ike
Lenže skús sa na to pozrieť koncepčne z pohľadu cestujúceho. Ak chceme fungujúci integrovaný systém a konkurencieschopnú ŽOD voči IAD, potom musíme cestujúcemu ponúknuť pohodlnú pravidelnosť. A netreba zabúdať na fakt, že nie každý ide do BA, ale môže ísť povedzme na iný Os, R, RJ, RR, EC, REX.
Ja ako cestujúci sa vykašlem na celú VOD, keď pôjdem na vlak a ešte v čase odchodu z domu nebudem vedieť, kde v meste vlastne končím a akú kombináciu spojov zvolím. O cestovnom čase a vypočítaní odhadovaného času príchodu do zamestnania nehovoriac.