Co? Preco by mal uradnik programatorovi davat nieco uplne ine nez to co programator pozadoval, ked by to aj tak nemohlo sluzit na ucel, ktory chcel programator naplnit? Ci len tak nahodne podme po ludoch hadzat nahodne data, ked im nevieme dat tie co potrebuju?
Samozrejme ze nie je v kompetencii uradnika rozhodovat co cestujuci potrebuje a ja plne podporujem open data v maximalnom moznom rozsahu. Akurat nechapem preco tu splietas nieco o trasach liniek na mape v suvislosti s programatorom co chcel GPS polohy vozidiel.
Nemyslim si, ze miesam dve temy. Ak napise nejaky zmateny programator, ze chce to druhe, tak uradnik by ho mal usmernit, ze moze dat k dispozicii to prve. Nie ho odbit s tym, ze nepotrebujeme... Nie je v kompetencii uradnika rozhodovat o tom, co cestujuci potrebuje.
Nulove zas nie. Ja to v Brne pouzivam ked mam niekde ostry prestup (po zohladneni meskania je na prestup 0-1 minuta) - vtedy zavazi kazdy jeden semafor kde voz chyti zelenu/cervenu v poslednom medzizastavkovom useku. A vdaka tym datam viem ci prestup skusat, alebo ist na ine nastupiste (pripadne povodnym spojom dalej a skusit prestup inde).
Akosi sa ale kazdy zabuda opytat ci ma vobec DPB vhodne data..
Miesas tu dve rozne temy. Jedno je vyznacenie tras liniek na mapovom podklade a online polohu vozidiel. To su uplne odlisne veci, pricom Dennik N riesil to druhe, zatial co ty to prve.
Samozrejme GPS jednotlivých vozov poloha ako taká sa neposkytuje, len Echzeit z jednotlivých zastávok. Polohu nech si dopočíta. Namiesto toho, aby magistrát odpovedal, že aké dáta a akým spôsobom môže poskytnúť, tak odpoveď bola, že už funguje niečo iné, najsamlepšie, dovidenia...
Zamýšľam sa reálne nad využiteľnosťou v premávke. Samozrejme, že na väčšom smartfóne sa dá načítať mapu polohy spojov, hoci zistenie meškania vyžaduje niekoľko kliknutí. Ale nikomu neberiem, že to nie je zaujímavé a ak by taká aplikácia existovala, určite si ju občas pozriem. No myslím si, že bežnému užívateľovi stačí virtuálna tabuľa odchodov z konkrétnej zastávky, ktorú má uloženú ako záložku na druhej ploche a potrebnú informáciu získa jedným klikom.
Mapa polohy spojov je skôr využiteľná na desktope alebo notebooku, no tu sa jej význam obmedzuje iba na skupinu užívateľov, ktorí sú podmnožinou užívateľov tejto stránky. Ale samotná aplikácia sa mi páči, len ten postup, že dajte mi dáta a ja Vám predám aplikáciu, kde ich použijem, mi príde trochu nesprávny. Nech to chalan dobre spropaguje a zavesí na GooglePlay a uvidí, akú to má reálnu využiteľnosť. Pretože pre bežného cestujúceho je informácia "kde je môj spoj" menej užitočná ako "koľko mešká a kedy príde môj spoj".
Že to ty nevyužiješ, sa nedá zovšeobecniť na všetkých cestujúcich. Taká mapa môže obsahovať minimálne tri druhy informácií naraz (poloha vozidla, zastávky na trase, mapa mesta), takže pre niekoho by to bolo určite užitočné.
Ale je to klasický Denník NFC. Uplakaný premotivovaný ITčkar si zmyslí, že vymyslí teplú vodu (osobne si myslím, že bežný cestujúci sa uspokojí s informáciou o meškaní z virtuálnej tabule ako pozerať na mapu), zvolí absolútne zlý postup, vyžaluje sa médiám, ktoré mu bez overenia skutočností dajú za pravdu a ešte kopú do všetkého okolo seba.
Samozrejme, že open data chýbajú a že Magistrát ešte žije 75 rokov pozadu. Momentálne sú tak v období druhej sv. vojny, takže dáta by mohol zneužiť nepriateľ.
Heh, co sa open data tyka, tak to si este pockame tak 80 rokov kym bude mozne ten koncept vobec zmienit niekomu z verejnej spravy, bez toho aby dostal infarkt.
...ten programátor si to nejak zvláštne predstavuje, namiesto toho, aby žiadal prístup k dátam, tak ponúka svoj produkt mestu (na predaj? wtf?). Reakciu mesta je na druhej strane zbytočné rozoberať - zodpovedá pocitovému letopočtu na magistráte.
Podla PP si medzi dvomi zastavkami povinny mat platny listok pre predchadzajucu aj nasledujucu zonu. Teda hoci zonova platnost sa pocita az od zony 510, casova musi plynut uz od Vajnorskeho potoka.
Pri kombinacii tarif ti casovu platnost urci ako casovu platnost listka pre pocet zon cez ktore cestujes (teda tych pre ktore mas JCL a PCL). Kedze zo 100 do 520 to je 5 zon (100,100,101,510,520), tak je to platnost 90 minut. Tak je system nastaveny. Oporu v PP to nema ziadnu a iny dopravca by ti listok uznat nemusel. Ale oni tomu sami nerozumeju ?
Viem, ale pri neporiadku v chronometrážach ja vidím dnešný spoj 10:32 h z Vajnorského potoka ktorému to trvá po TESCO až 16 minút. ? Spoju o 12:48 h to dokonca podľa cp.sk trvá až 17 minút. Spoju o 13:15 h to má trvať až 18 minút - a to na rozdiel od niektorých iných cestou stojí iba na 3 zastávkach!?
No veď áno, lebo námestie je od Bratislavy ďalej ako TESCO, ale moja otázka znie: Ktorý úsek trasy sa zohľadňuje pri výpočte či stačí 15-minútová alebo treba 30-minútovú platnosť lístka? Ak je to podľa môjho predpokladu úsek od zastávky "Vajnorský potok" po cieľovú zastávku v Pezinku, tak ako je to možné, keď PCL na JCL (IDS BK) nenadväzujú na zastávke?
Našťastie pri ostatných typoch lístkov už neexistujú dva časové varianty pre jeden počet zón.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Akosi sa ale kazdy zabuda opytat ci ma vobec DPB vhodne data..