Reply on: Spacer1 #211794:
Prideľovať vozy má zmysel v menších prevádzkach, kde majú desať alebo tridsať autobusov, kde majú po každom kolečku polhodinovú prestávku a majú čas voz vyupratovať a vyleštiť, a potom im podnik môže vyplácať za to prémie a nemusia angažovať upratovaciu firmu, čo má ďalšiu výhodu v tom, že úspora sa prerozdeľuje medzi zamestnancov a nejde na zisk mimo podnik. Toto všetko je pekné, ale nedá sa to realizovať v Bratislave, kde je cez šesťsto vozidiel a jednoducho upratovaciu firmu si zabezpečiť musíš. Pokiaľ ide o údržbu, vodič nemá čo zasahovať do majetku, ktorý mu nepatrí. Keď si porovnávaš náklady na vozy navyše, ktoré zlou ekonomikou prevádzky musíš obstarať, za tieto náklady môžem sto rokov platiť brigádnikov, ktorí budú doťahovať šróby, leštiť palubovky a vysávať každý voz. Stále to bude výhodnejšie, pretože budú mať ľudia prácu, oproti stavu, kedy by hnuteľný majetok, ktorý za pár rokov takmer úplne stratí na hodnote, bude stať na dvore, lebo osádka má voľno.Čo sa týka vzťahu veci, v Bratislave vidím akútnejší problém a tým je vzťah k zamestnaniu. Kým kedysi bola profesia vodiča vážená a uniforma budila rešpekt, dneska viacero kolegov príde do roboty ako z paradajkovej brigády, v šušťákoch, došklbanom tričku, z cestujúcich majú odpad a toto sa má zachrániť tým, že mu pridelia voz, do ktorého si nasťahuje hlúposti?
Spacer1
Určite je lepšie prideliť niekomu voz pokiaľ možno nastálo, aby na ňom jazdil a mal vzťah k veci, ako robiť každú hodinu na inom voze. Už z pohľadu údržby a životnosti bude vždy lepšie prideliť voz zamestnancovi nastálo, ako mu meniť pracovné prostriedky ako ponožky...