Reply on: Jadran #211633:
S vynimkou obchvatu useky kde "nechodia ludia" osvetlene predsa nie su. Vid cesta do Rusoviec, spalovne, Vrakune (z Astronomickej), Zahorskej a tusim aj Vlcieho hrdla. Vsetko je to bez osvetlenia.Ten obchvat je jedina vynimka a osobne som rad ze osvetleny je.
Ike
ad 1) tie dopravné značky (C 25 + symbol autobusu v modrom kruhu) nepozná vyhláška (aj keď je podľa mňa prevedené riešenie najrozumnejšie ako vyznačiť vyhradený jazdný pruh v križovatke a bolo by žiaduce, aby toto bolo aj v novele vyhlášky).
ad 2) V mieste vyraďovacieho úseku pred odbočením k OC Galeria je dopravná značka C 25, z ktorej sa vodič IAD nemá ako dozvedieť, že pri pokračovaní rovno z pravého zmiešaného jazdného pruhu (odbočovací a priebežný jazdný pruh) bude tento jazdný pruh pokračovať ako vyhradený jazdný pruh (čo je uvedené až za križovatkou). Vznikajú tam potom zmätky.
Vzhľadom na veľký počet odbočení a križovatiek (kde navyše asi nikdy v histórii nestáli autá v kolóne) by stačilo vyhradený jazdný pruh vyznačiť až za odbočkou na diaľnicu D2 v smere do Lamača. No a samozrejme by bodol vyhradený jazdný pruh v opačnom smere a hoci nepoznám pohnútky a plány mesta, myslím si, že tu by zriadenie takéhoto pruhu bolo prospešné:
- tri jazdné pruhy na Lamačskej v smere na Patrónku sú redundantný luxus, ktorý zostal z čias, kedy táto komunikácia suplovala chýbajúci tunel Sitina. Ak stačia dva jazdné pruhy za križovatkou Patrónka v smere do centra a dva jazdné pruhy na Lamačskej v smere z centra, musia stačiť aj dva jazdné pruhy v smere z Lamača. Možno tak vytvoriť súvislý vyhradený jazdný pruh Polianky - Sokolská.