K IDS - jednorazovým lístkom:
Tie budú využívať skôr tí, ktorí dochádzajú autobusom do Bratislavy, keďže ceny budú približné k tým SADkárskym, ak nie trošku nižšie (ak sa využíva aj MHD v rámci mesta). Taktiež sa im vyplatí PCL - nie zas ohromne...
Ale značná časť autobusových cestujúcich sa zvezie na Bajkalskú, Račiansku či na Nivy, odkiaľ už nepokračujú cestu MHD. Im sa to zdraží, a to dosť.
O vlakoch už ani nehovorím, kde momentálne časové predplatné traťové majú veľmi výhodné ceny oproti navrhnutým cenám PCL IDS. Tam by mohli byť viac využité len PCL s dlhšou časovou platnosťou tým, že by fungovali prestupy v regióne medzi vlakmi a busmi, ale zatiaľ to absolútne nikde nefunguje, ak nepočítam pseudo-Záhorie.
Takže ja som veľmi zvedavý, ako tieto IDS lístky nabehnú pri dochádzke do BA. Lebo tie predplatné vďaka zdvojeniu 100-ky nebudú až tak príliš lacné na to, aby z áut presadali do vhd, či využívali tarifu BID namiesto ZSSK.
O študentoch tiež nehovorím, oni si už teda absolútne nebudú kupovať PCL, ani JCL (prevažná časť sa vezie bezplatne vo vlakoch).
Tie budú využívať skôr tí, ktorí dochádzajú autobusom do Bratislavy, keďže ceny budú približné k tým SADkárskym, ak nie trošku nižšie (ak sa využíva aj MHD v rámci mesta). Taktiež sa im vyplatí PCL - nie zas ohromne...
Ale značná časť autobusových cestujúcich sa zvezie na Bajkalskú, Račiansku či na Nivy, odkiaľ už nepokračujú cestu MHD. Im sa to zdraží, a to dosť.
O vlakoch už ani nehovorím, kde momentálne časové predplatné traťové majú veľmi výhodné ceny oproti navrhnutým cenám PCL IDS. Tam by mohli byť viac využité len PCL s dlhšou časovou platnosťou tým, že by fungovali prestupy v regióne medzi vlakmi a busmi, ale zatiaľ to absolútne nikde nefunguje, ak nepočítam pseudo-Záhorie.
Takže ja som veľmi zvedavý, ako tieto IDS lístky nabehnú pri dochádzke do BA. Lebo tie predplatné vďaka zdvojeniu 100-ky nebudú až tak príliš lacné na to, aby z áut presadali do vhd, či využívali tarifu BID namiesto ZSSK.
O študentoch tiež nehovorím, oni si už teda absolútne nebudú kupovať PCL, ani JCL (prevažná časť sa vezie bezplatne vo vlakoch).
Valec
- čisto mestské, teda dnešné 15 a 60 min.
- čisto regionálne, kompletná ponuka zón a časov,
- kombinované, v rovnakej štruktúre ako regionálne, akurát o cca 50 centov drahšie.
To je určite viac komplikovaná štruktúra, ako táto. Len podotknem, že napr. aj v Prahe majú v meste 3 pásma, pričom pásmo P sa počíta za dve. Niečom podobné existuje aj v niektorom z nemeckých IDS (teraz si nespomeniem) alebo napr. v Zürichu. Takže, možno ide nie o bežné, ale ani o výnimočné riešenie.
1. Informácia bude na každej jednej schéme zón, a to dokonca v troch jazykoch.
2. Ak by sme chceli zachovať možnosť PCL 101+region, tak sa budú musieť v mysli ľudí obnoviť tak či tak.
3. A v ktorom prípade zdvojená 100 nebude? "Čo také sa nachádza medzi Lamačom a Patrónkou?" Hranica zóny, ktorá žiaľ niekde musí byť. Tak isto, ako sa nič také nenachádza medzi Sencom a Veľkým Bielom. Mimochodom, taxi prepína sadzbu niekedy už za Dúbravkou (viď jeden z tých článkov k dnešnému protestu). ?
A napr. 5 minútová jazda Marianka - Záhorská Bystrica (kde v teréne nerozlíšiš hranicu medzi obcami) = 3 zóny, rovnako ako zmieňovaná relácia Stupava - Jablonové, čo je 13 km.
Žiaľ, je to všetko o peniazoch. Ak by objednávatelia chceli čo najľahšie a najzrozumiteľnejšie pre cestujúcich nech to stojí čo to stojí, tak celý IDS bude tvoriť 10 zón a je to vybavené. Ale ak zaváži na každom eure, tak z toho treba nejako vykľučkovať. ?