Reply on: Rubber38 #209764:
Zóny 100+101 sa správajú ako jedna zóna (t.j. nedá sa kúpiť cestovný doklad samostatne pre 100, resp. 101) pria) súčasných JCL
b) súčasných PCL.
Mohol by si mi teda uviesť príklad, kedy tomu tak nie je? A priznám sa, že kupovanie 4 zónového a 6 zónového lístka v relácii BA - SC som tiež nepochopil. Ja by som si ako príležitostný cestujúci kúpil 5 zónový (100+101+610+620+630). Aspoň podla tejto schémy ( http://www.bid.sk/data/File/dopravne/maps/SchemaZonIDSBK_IIetapa-620px.png ).
Argument s lacným cestovaním po BA (za predpokladu, že sa nezmení cena CL), prípadne s drahým po regióne (za predpokladu, že sa na každom CL zníži počet zón o jednu so zachovaním ceny) beriem.
Ike
1) Aký má zmysel mať v relatívne prehľadnom systéme dvojicu zón, ktorá sa v každom prípade správa ako jedna zóna? Nebola by tarifná integrácia dobrý dôvodom systém sprehľadniť a zóny 100+101 zlúčiť?
2) Po spustení tarifnej integrácie a predaja jednorázových cestovných lístkov stúpne počet cestujúcich využívajúcich IDS, ktorí nepoznajú miestne reálie. Ako sa môže priemerný cestujúci dozvedieť, či jeho spoj prechádza cez zónu bez zastávky? Ako budem vedieť, keď náhodne prídem na AS MN, z cestovného poriadku vyčítať zóny, cez ktoré spoj prechádza? Bude v CP pri zozname zastávok uvedené aspoň kurzívou, že "--- spoj prechádza cez zóny XYZ ---"?