Skratke - ludia neguju neprijemny pocit z cuzdieho cloveka v osobnej zone odvratenim tvare a pohladu.
Ta jedna stolicka skutocne nie je nijaky vazny problem v tom inak vynikajucom interieri. Jedine co si myslim, ze ta jedna sedacka mohla byt otocena v smere. Ale za to ze nie je, tak sa neposejeme
Nikto ta nenuti si tam sadnut ak na to nemas zaludok, pripadne mas problemy z rovnovahou. ?
Dolezita ja nizkopodlaznost pre menej mobilnych cestujucich, ale tu neni mozne dosiahnut na kazdom stvorcovom metri vo vozidle, kedze treba niekam aj natrepat podvozky a pod.
Navyse, je dolezitejsie aby bol nastup mozny bez prekonavania schodov, to, ze potom k nejakemu percentu sedadiel treba prekonat jeden schod (sedadla pri ktorych treba prekonat dva schody sa daju spocitat na rukach) je menej podstatne, tak to pochop.
Súhlasím, schodov vo vnútri 29T/30T nie je viac, ale ak si však pri prekonávaní interiérového schodu zároveň sadáš na štvor-sedadlo, kde už navyše niekto sedí, tak to je žonglérsky kúsok.
V 29/30T nemusis na dosiahnutie AKEHOKOLVEK sedadla prekonat viac schodov ako v T3/T6. Kazde sedadlo je maximalne na dvoch schodoch (a to hovorim uz o extreme na krajoch elektricky, vacsina je na jednom schode), ziaden z nich nie je vacsi ako schody do T3/T6.
Lebo nahodne porozhadzovane prvky v interieri nie su to prave riesenie, vsimni si niekedy ako sa ludia pohybuju v novom vozidle, kym nevedia kde co je
Studie tohto druhu (hoci nie specificky tykajuce sa MHD) som naposledy cital roky dozadu, takze sa v tom necitim doma, ale uprimne pochybujem ze dve sedadla v elektricke s kapacitou stovky ludi spravia realne nejaky signifikantny rozdiel.
Máš pravdu, ale za pohodlné nastupovanie bez schodov sa potom platí tým, že vo vnútri je schodov o to viac. Napriek tomu si myslím, že nízkopodlažnosť je krok vpred a o jej výhodách nikto nepochybuje.
Tie vyvysene stvorsedacky tam musia byt kvoli konstrukcii vozidla a nizkej podlahe, ktora takisto zlepsuje dynamiku nastupovania a vystupovania z elektricky, kedze sa netreba trepat po schodoch.
Ďakujem ti za radu, rád sa prejdem pešo, aj keď nové električky boli kúpené aj z mojich daní. Ale ani jazda starou kačicou mi nevadí, má svoje čaro, najmä ak je voz čistý.
Nie je pravda, že väčšinu trasy ide iba zopár ľudí. Bratislava je dosť rozťahaná a mnohým to trvá aj 40 minút, kým sa dostanú z niektorej radiály na druhý koniec mesta. Sám takto každý deň cestujem a so mnou vo vozni niekoľko desiatok ďalších. V nových električkách mi najviac vadia tie vyvýšené štvorsedačky. Viac sa mi páči rozmiestnenie sedačiek po jednej za sebou ako je to v starých súpravách 2x22, nasadanie a zosadanie z takýchto sólo sedačiek je pohodlnejšie a rýchlejšie, čo zlepšuje aj celkovú dynamiku nastupovania a vystupovania z električky.
Dve z troch sedačiek na tej fotke sú do protismeru otočené dôvodne (pod jednou dvojicou je výmenník kúrenia, pod sedačkou na vysokej podlahe je pieskovač).
Ja som reagoval na tvoju reakciu, že nikto nesmie nikoho posielať pešo a z toho sa rozvinuvšu diskusiu k interiéru.
JeJe