"bez redukcie vlakov do samotnych Malaciek"
Takže k súčasnému rozsahu linky S20 by si pridal ešte kapacitou nie veľmi systematický TT, ktorého výhodou by bolo akurát to, že ide cez prestupu už z Petržalky?
To by sa ale potom musela trať smer Záhorie zoštvorkoľajniť, lebo by sa tam už nezmestila rýchla vrstva. A keďže vidíme, že na SK je problém aj peronizácia, ak na to nie sú eurofondy, tak neviem, neviem.
Platí to vždy. Os koľaje by bola posunutá o polovicu rozdielu rozchodov, t.j. o 21,75 cm, takže by tramtrainy museli byť o 43,5 cm širšie, než električky a tak široké by asi neboli. Vo svete je obvyklá šírka tramtrainov 2,65 m.
Ono by to bolo zaujímavé aj keby mali jazdiť električky oboch rozchodov napr. po tých trojžliabkových BKV paneloch do Ružinova - asi by sa muselo odbúravať z nástupných ostrovčekov a vozidlá na metrovom rozchode by boli pekne ďaleko od nich.
Zaujímavé je, že to vedenie DP veľmi trápilo pri potenciálnom nákupe KT4 z ex-DDR (vozidlá sú široké 2,2 m, takže by boli o 15 cm ďalej od hrany nástupišťa) ale keď išlo o poltretinizáciu Bratislavy, tak to asi bolo tolerovateľné.
Stupava by bola problematickejsia, musel by si pridavat dalsie vlaky. Pri Malackach by si vyuzil kapacitu trate pridelenu uz existujucim vlakom (resp. isiel na maximum co to da, bez redukcie vlakov do samotnych Malaciek).
Stupava by kolajovu dopravu potrebovala, ale to by sa malo riesit rychlodraznou elekrickou Hlavna stanica - Patronka - Stupava (s odbockou do Dubravky pri Tescu Lamac). Netahal by som to zbytocne cez Bory. Otazne je najma ako riesit vedenie trate v samotnej Stupave (ak odmyslime variant "stupavske metro" :)). No a samozrejme by to bol velmi drahy projekt - je skoda ze ho nikto neriesi v ramci eurofondov. Dokonca trat cez Patronku nie je ani v zadanie generelu dopravy, co je uplna haluz.
Problém TT je kapacita infraštruktúry na tratiach z BA. Ja teda neviem kde všade vo svete prevádzkujú TT, ale predpokladám že nikde na hlavných tratiach, ktoré sú len dvojkoľajné, navyše zaradené do medzinárodných koridorov.
BTW, ak už TT na Záhorie, tak radšej cez Bory do Stupavy (i keď kde tam využiť tú časť "train")... Malacky sú už dosť ďaleko na to, aby sa odtiaľ ľudia vozili "električkou".
Problem je ze 801 netreba posilnovat. Tram-train do Rajky je problematicky v tom ze je zbytocny s ohladom na dopyt.
Co by trochu malo zmysel by bolo realizovanie tramtrainu tak ako bol nacrtnuty v navrhu trate na Stefanikovej. Teda s napojenim na trat 110 na hlavnej stanici. Potom by sa dalo diskutovat o nejakych tramtrainoch z Malaciek do Petrzalky (a fajn, potom nech uz jeden z X spojov ide az do Rajky, tam by uz neboli zasadne naklady na infrastrukturu).
A je to isté, alebo je to len tvoj názor? Pretože mne T3M neprídu nejaké lepšie zachovalé (až tak moc do toho nevidím). Koniec koncov, práve dve T3M (7725 a 7730) boli pred pár rokmi vyradené pre zlý stav vozovej skrine, nie?
4004