A je to isté, alebo je to len tvoj názor? Pretože mne T3M neprídu nejaké lepšie zachovalé (až tak moc do toho nevidím). Koniec koncov, práve dve T3M (7725 a 7730) boli pred pár rokmi vyradené pre zlý stav vozovej skrine, nie?
napadla ma ina alternativa ... kedze janikov dvor je VELMI BLIZKO uz existujucej vlakovej trate smer rusovce -> rajka ... viem si predstavit tramtrain na trati rajka - bosakova ... cize nieco ako alternativa za 801, alebo ako posila ... moj tip ... a nie velmi nerealny
Okrem iného pri trojkoľajnicovom systéme je posunutá os vozidla, teda pri rovnakej šírke vozidla ako na rozchode 1000 je pri rozchode 1435 väčšia medzera od hrany nástupišťa. (Jedine že by mal tramtrain širšiu skriňu).
Nestačil by trojkoľajnicový systém, tram-train má iný profil kolesa aj iné nápravové zaťaženie, tretia a štvrtá koľajnica je tam práve kvôli tomu.
To je ale najmenší problém, ešte bude dosť kriku kvôli prestupovaniu na Bosákovej a keď sa objavia prvé fotky otvoreného zvršku bez zatrávnenia na násype od Bosákovej po Jantárovu.
Neštudoval som podrobne projekt, preto sa pýtam niekoho znalého problematiky. Ak sa buduje duálny rozchod v rámci výstavby električkovej trate do Petržalky, buduje sa aj napájanie duálnym systémom pre prípadný systém tram-train? Je na to dimenzovaná napríklad nová meniareň na Bosákovej ulici, prípadne sa modernizuje v rámci projektu nejaká existujúca aj v centre mesta?
No pokial normálny rozchod nepovedie až po JD , tak je to skutočne raritná podivná investícia o ničom.
Ale teraz už čiste teoreticky , polemizoval by som ohladne kolajníc. Nie som z Bratislavy , ale pokial si dobre pamatám, tak tam sú úseky s bezžliabkovými kolajnicami, bratislavský profil kola to umožnuje. (???) Predsa tam nikdy nebol ten donedávna pražský syndrom, že žliabok musel byt aj na samostatných telesách. Takže kolajnica s širokým a hlbokým žliabkom (pre tramtrain) by sa pre 1000 rozchod chovala ako bezžliabková, takže by možno predsalen stačil trojkolajnicový systém.
A ešte niekto tu zasrandoval s možnostou prevádzky Eg6 (a prípadne dokúpeného osob. vozna, ten existuje). To by ale chcelo 1435 až po JD , aby bol možný odtah hist. súpravy po železnici do depa. V centre mesta postavit dvojrozchodnú smyčku v trase niekdajšej Pressburgerbahn. Ono to zase taká úplná wolowina nie je, zase uvediem Liberec ako príklad. Od Fugnerovej po vápenku je 1000 mm rozchod užívaný len pre historické MT6 a Boveru. Iný význam nemal už ani pri prestavbe toho úseku na dvojrozchodný.
Presne tak, je to fakt na smiech, nič moderného táto trať neprináša, ale prvky mestskej železnice zrazu nesie, no nikdy sa nevyužijú. V tomto meste budeme mať opäť koľajnice v zemi, cez ktoré dlhé desaťročia nič neprejde.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eMDi