Reply on: S499.1023 #205321:
Veď tomu rozumiem ? Ale celý čas sa bavíme o zimných pneumatikách a nie o solení, či hej? Bez ohľadu na konkrétny stav vozovky si dovolím tvrdiť, že výmena pneumatík redukuje relatívny výskyt mimoriadnych situácii v MHD v súvislosti s poveternostnými podmienkami (hoci jedným dychom dodávam, že to nie je všeliek). Do akej miery a či sa to oplatí, to Ti povedať neviem. Očakával by som, že DPB zavedie systémovú pokusnú pilotnú premávku na vybraných linkách a zhodnotí či je zvýšenie nákladov hodné zvýšenia spoľahlivosti. Zhodneme sa, že v súčasnej sieti existujú linky, kde by zimné pneumatiky boli zbytočný luxus.

Matej Balog
pravdepodobnosť uviaznutia vozidla na trase = 1 - (1 - pravdepodobnosť uviaznutia v kritickom úseku)^(počet prechádzaných kritických úsekov).
Tento vzorec berie do úvahy, že ak raz vozidlo uviazne, tak už je uviaznuté a neuviazne znova. Tvoj vzorec dáva očakávaný počet uviaznutí vozidla, ak by z každého uviaznutia bolo nejako vyslobodené. To je aj dôvod, prečo tvoj vzorec môže dať výsledok väčší ako 1 (resp. "100%").