Reply on: S499.1023 #202741:
Ten odber prúdu pomocou pantografu mali mať tie duo vozidlá len počas jazdy po tej špeciálnej koľajnicovej dráhe. Na klasickej ceste mali jazdiť na naftu alebo odoberať prúd cez dva trolebusové zberače. Na dráhe mali ako opačný pól slúžiť bočné vodiace kolieska a lišty na koľajniciach ako vidno aj na tejto fotografií http://citytransport.info/Scans/Earthing_Shoea.jpg ,čo dokazuje aj tento text k nemu " View under the front of a guided duo-bus showing the front guide-wheel and 'earthing skate' in lowered position. Image sourced from an official brochure on the 'Dual-mode-bus' project. "Neviem teda, či táto fotografia je skutočne z Essenu alebo odinakadiaľ http://citytransport.info/Scans/Merc_0_305_G2a.jpg , skúšky odberu prúdu cez pantograf však mali byť minimálne v pláne.
- Mňa len zaujal ten projekt trolejového vedenia v Los Angeles a preto spomínam Essen, že niečo vzdialene podobné sa už skúšalo tam, no, bez úspechu a to, že vozidlá, ktoré odoberajú prúd pomocou pantografu by mali mať aj svoju vodiacu dráhu. Čo sa týka však los Angeles, tam sú tie dva pantografy už podľa pohybu vozidla navádzané a posúvané po streche počítačom.
Neodsudzujem to hneď na neúspech, ako sa to však celé ujme, ukáže sa až v praxi.
jkt
Moja sťažnosť:
Dobrý deň,
týmto žiadam o prešetrenie správania sa revízora v piatok 5.9. 2014 v čase 9,41 v autobuse linky 83 smer Petržalka medzi zastávkami Hodžovo námestie a Zochova. Revízor (myslím, že s číslom 56, ale nie som si istý), ktorý nastúpil prednými dverami a komunikoval s vodičom, kontroloval pasažierov a keď prišiel ku mne, upozornil som ho, že nemá na viditeľnom mieste označenie. Následne mal sériu blbých poznámok, ktorými ma doslova provokoval. Udržal som sa, nič som mu nepovedal, ale revízor dal niekoľko nemiestnych poznámok typu, že si mám ísť svoje problémy riešiť inde, a ak sa mi nepáči, mám si kúpiť auto. Nezdajú sa mi vôbec vhodné, jeho správanie sa je drzé, a preto žiadam jeho nadriadených, aby si vypočuli nahrávku a spýtali sa revízora, či sa mu jeho správanie zdá vhodné.
Vôbec sa mi nepáči už len to, že revízori sú oblečení v civile (vo Viedni, v Prahe, Miláne či Ríme sa vôbec neskrývajú a sú maximálne slušní), no prežil by som to, je to v našom meste už roky. Nepáči sa mi však návrat revízorov k drzému správaniu sa voči cestujúcim, platiacim cestujúcim a dokonca priame nabádanie, aby som si kúpil auto a nejazdil MHD.
Ďakujem.
S pozdravom
A odpoveď pani Binderovej:
k Vašej sťažnosti zo dňa 8. 9. 2014 Vám oznamujeme, že dňa 5. 9. 2014 bola vykonaná kontrola tarifného vybavenia cestujúcich v dopravnom prostriedku MHD linky číslo 83. V zmysle Prepravného poriadku MHD v Bratislave, pravidelnej autobusovej prímestskej a medzinárodnej dopravy, čl. 6 je revízor povinný preukázať sa odznakom počas kontroly tarifného vybavenia cestujúcich a na požiadanie cestujúceho preukázať sa oprávnením na výkon kontroly. Revízori počas výkonu kontroly tarifného vybavenia cestujúcich nemajú predpísané rovnošaty. Preukazujú sa odznakom, ktorý slúži na ich identifikáciu.
Po prešetrení sa nepreukázalo nevhodné správanie revízora s identifikačným číslom 59 počas kontroly tarifného vybavenia cestujúcich dňa 5. 9. 2014 v dopravnom prostriedku MHD linky číslo 83. Aktuálne informácie o Prepravnom poriadku MHD v Bratislave, pravidelnej autobusovej prímestskej a medzinárodnej dopravy, ktorého súčasťou je Tarifa MHD v Bratislave - jednorazové cestovné lístky a predplatné cestovné lístky nájdete uverejnené na internetovej stránke DPB, a. s.