Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #202697:
Posledná poznámka: ak vychádzam napríklad od Kramárov z podjazdu na Brniansku, tak tam zvislá značka vyhradený jazdný pruh nie je, ale je tam len vodorovné značenie s nápisom "BUS".
Podľa tvojej interpretácie teda to, čo nasleduje, vyhradený jazdný pruh nie je, lebo zvislé označenie na konci vedľajšej cesty nie je.
Ale ono to vlastne vyhradený pruh je, viď napríklad coment od Solidera...?
Reply on: kape #202695:
Ved jasne, tiez tak jazdim. Ale bavili sme sa o tom ako je to z pravneho hladiska 🙂
Reply on: Ike #202694:
Neplati, obycajne pruhy staci podla zakona a vyhasky vyznacit VDZ 🙂
Reply on: 810zssk #202688:
V rámci defenzívnej jazdy, o ktorú sa neustále snažím, si uvedomujem, že v diskutovanom prípade aj v križovatke jazdím po vyhradenom jazdnom pruhu a tak sa aj správam. Z tohto pohľade je naozaj jedno, akú "moc" má vodorovné značenie - som na mieste, kde by som sa nemal dlho zdržiavať a to riešim.?
Reply on: 810zssk #202692:
To platí samozrejme aj pre všetky druhy jazdných pruhov. Dôvod je prozaický: zanedbanie obnovy VDZ alebo pokrývka snehom. ?

Inak keď sme pri BUS pruhoch, tak 8/2009 hovorí:

§ 12
(1) Ak je na vozovke vyznačený vyhradený jazdný
pruh, platí pre vodičov vozidiel, pre ktorých nie je vyhradený
jazdný pruh určený, primerane § 11 ods. 2
a § 19 ods. 4; ak je vyhradený jazdný pruh vyznačený
na električkovom koľajovom páse, aj § 19 ods. 5.

a konkrétne § 11
(2) Na električkový koľajový pás v úrovni vozovky sa
smie vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní,
otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje
dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne
okolnosti, najmä ak nie je medzi električkovým koľajovým
pásom a okrajom vozovky dostatok miesta. Električkový
koľajový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo
znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky
inak oddelený, najmä obrubníkom, smie sa prechádzať
len priečne, a to namieste prispôsobenom na to. Pritom
vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde.

Čiže jazda na estakáde nad Einsteinovu je v poriadku. Každopádne, ten zákon je dosť zle postavený, lebo v podstate je legalizovaná jazda v BUS pruhu. ?
Reply on: Petto #202686:
Veličina dočasnosti = 1 furt. Podobne ako pri Starom moste ?
Reply on: Solider #202690:
To samozrejme, ale reagujes na nieco uplne ine ako to o com sme sa bavili 🙂 Ja nikde netvrdim ze vyhradeny pruh neplati v krizovatke. Jedine co som tu tvrdil bolo ze pruh nevyznaceny zvislou znackou je neplatny - a to vyplyva aj z toho co tu bolo citovane.
Reply on: toms #202684:
"kolajnice na hlavnu stanicu maju ist inac po prestavbe "
tomu tu ešte niekto verí??
Reply on: 810zssk #202688:
Netreba zabúdať, že značka platí po vzdialenejšiu hranicu križovatky. Pred križovatkou sa nachádza zvislá dopravná značka C 24a Vyhradený jazdný pruh. Ak vykonávací predpis uvádza, že nie je nutné opakovať túto značku aj v rámci križovatky, tak platnosť je až po spomínanú hranicu križovatky. Preto obmedzenie v križovatke nevyplýva z VDZ v križovatke, ale zo ZDZ pred spomínanou križovatkou. Vodiaca čiara oddeľujúca priebežný od vyhradeného/odbočovacieho pruhu a informatívny nápis na vozovke len pripomínajú existujúce obmedzenie v križovatke.
Reply on: kape #202677:
A este k tejto problematike: Ak je na ceste napis "BUS" ide o znacku V14. Citujem z vyhlasky:
"Značka Nápisy na ceste (č. V 14) sa používa na povrchu cesty, parkoviska alebo na inej dopravnej ploche a vhodným údajom, významovým symbolom alebo symbolom zvislej dopravnej značky, alebo nápismi, napríklad BUS, STOP, D1, R1, medzinárodným označením štátu (PL, UA), označením obce (BRATISLAVA alebo BA, Banská Bystrica alebo BB, NITRA alebo NR, Trnava alebo TT) alebo názvom križovatky alebo cieľov dostupných po ceste, alebo vzdialenosťou k začiatku odbočovacieho pruhu križovatky a podobne, vyjadruje rôzne doplňujúce údaje."

Najdi mi v tom texte niekde napisane ze ta znacka vyhradzuje jazdny pruh pre nejake vozidlo.
Reply on: kape #202677:
He? C 24 je zvisla znacka. Ved prave o tom som pisal, ze BUS pruh je nutne vyznacit zvislou znackou, inak neplati. Tak nechapem co si tymto chcel dokazat. Ano, v texte sa uvadza ze sa pouziva spolu s niektorymi vodorovnymi znackami, ale pozri si vyznam tych znaciek (V1a, V2a, V14). Ziadna z nich nevyhradzuje pruh pre nijake vozidlo! Preto BUS pruh bez zvislej znacky nie je BUS pruh a moze v nom jazdit ktokolvek.
Reply on: S499.1023 #202681:
Mala byt narazka (umyselne sprznenie nazvu DPB) na to, ze organizuju sutaz s Telefónica Slovakia, s.r.o., pricom ziadna taka firma uz na Slovensku nie je a v skutocnosti to organizuju s O2 Slovakia, s.r.o.
Reply on: S499.1023 #202682:
Optimista, že "dočasnú" . ?
Reply on: Petto #202674:
Mal by si premýšľať to podľa mna stačí
Reply on: diwi #202683:
pretoze kolajnice na hlavnu stanicu maju ist inac po prestavbe - zalezi presne od projektu, ak si spravne spominam, mali by ist mierne pod zem.. preto docasnu.
Reply on: S499.1023 #202682:
predo DOCASNU? len pre informaciu ostanym...
Reply on: Petto #202674:
Tie "staré" koľajnice sú pomerne nové a na DOČASNÚ rekonštruckiu plne postačujúce. Smej sa, ale sebe.
Reply on: MatejBA #202668:
He?
Reply on: diky #202678:
http://www.dtest.cz/nebezpecny-vyrobek/autobus/9412?limit=50§ion=8

"Spodní deska ventilátoru turbostřechy se může uvolnit ze střechy vozidla. To může ohrozit další účastníky silničního provozu."
Tyka sa vozidiel: ... , O 530 GL , ... , Capacity, ...
vyrobených mezi zářím 2011 a prosincem 2012.

toto je nasa seria, nie?
Reply on: Petto #202674:
No, ak tá reko stanice je len dočasná s minimálnym rozpočtom, tak prečo nie. Však Štúrova nebola rekonštruovaná zas až tak dávno a na rovnej trati sa tie koľajnice tak rýchlo nezoderú.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.