Ja som vystupoval z posledných dvier 31 a to veľmi obozretne a auto zastalo od mojich nôh asi 5 cm. Tak som išiel na kraj a zrazu sa kukám za seba a auto chce cezomňa vybočiť na zastávku plnú ľudí na "cestu"... tak nás už tlačilo čím ďalej, tým viac dopredu z chodníka na vozovku a taktiež sa pomaličky blížilo auto z centra smerom na Raču. A tiež sa blížila električka. Napokon auto zastalo tesne vedľa mňa, ignorovalo prichádzajúcu električku a tak sme vy/nastupovali medzi autom a električkou. A potom samozrejme zápcha na koľajniciach... ?
Zabudol som, že by v zavádzaní takejto novinky (ako je zast. Viedenského typu) mala asistovať polícia. Ono totiž nemajú v právomociach len zbieranie pokút ale aj prevenciu. T.j. ak tam nejaký chudák s ečv. Medzilaborce stratí rozum, mali by ho odstaviť a upozorniť. Resp. ak tam nejaký frajer ohrozí pol električky, tak pekne odstaviť a pokuta.
Ale musím uznať, že som čakal horšie. Dnes som tam tiež asi 3x a všetko bolo v pohode. Skúsim tiež svoje dojmy
1. Väčšina vodičov vyliezla na zastávku a zastavila tesne pred električkou
2. Pri ex-Vazovovej by to chcelo povinné striedavé radenie (vôbec nechápem, prečo nie je štandardne povinné zo zákona, ale no.... škoda reči... výrobcovia značiek sa musia tešiť).
3. Mnoho vodičov ignoruje redukciu jazdných pruhov pri ex-Vazovovej a ťahá po električkovej trati až po Račianske mýto, kde sa počet jazdných pruhov rozširuje. Toto by bolo dobré nejako poriešit, resp. ten hybridný jazdný pruh zrušiť z niekoľkých dôvodov:
3a - jeho legálna kapacita je aj tak 4 vozidlá, takže skutočne priepustnosť križovatky nezvyšuje
3b - napriek jeho takmer nulovému prínosu zdržuje koľajovú dopravu, ktorá je v rozumnejších mestách preferovaná (a to aj pri úplnej disciplinovanosti vodičov, nehovoriac o tom, že je tam kolóna zasahujúca ešte pred začiatok pruhu)
3c - mohol by sa zrušiť ten nepríjemný lievik pri zastávke Račianske mýto smer Rača. Teoreticky by sa mohla aj zastávka rozšíriť na úkor 2/3 ľavého (v hybridnom pruhu začínajúcom) pruhu.
Dnes som siel cez Blumental tri razy, taketo su moje dojmy:
1. raz - pri vystupovani z eletricky ma takmer zrazilo auto
2. raz - pri cakani na elektricku nejaky expert na aute najskor chcel prejst po vyvysenej casti vozovky, no potom to stocil na el.trat, tak tam saskoval rovno pred elektrickou, druha isla oproti
3. raz - postali sme si s elektrickou ako inak v mieste, kde sa kontroverzne dva pruhy zuzuju do jedneho, priblizne 30s, oproti elektricka tiez stala par sekund, lebo jedno auto zasahovalo aj do jej prechodoveho prierezu...
V poslednom case som mal moznost sa odviezt autobusmi roznych znaciek amusim skonstatovat, ze je jedno ci ides Tedomom alebo Medvedom alebo Morom: vsetky vozy su rozhegane, pri kazdom prejazde vytlku vozidlo trieska, clovek ma pocit ze vsetky vozidla su uz po zivotnosti.
Takze vlastne ani nemusi kupovat kvalitu, lebo rok alebo dva autoslavskych podmienok premeni kazdy voz na vrak. Je skoda, ze si BEUS nevie vazit ani taky drahy a kvalitny voz ako je Medved...
mr.lenin