Ma najviac dostalo, ked na Sme plakali niektori vodici, ako keby mali pravo priamo od samotneho Boha na bezplatne parkovanie ... A ked clovek spomenie MHD tak ako keby im nadaval ?
Zdravím, vie dakto pomôcť? snažím sa dať dohromady situačný plán depa na martanovičovej ulici (Pribinova..), avšak i keď situáciu vo vozovni vyčlením akokoľvek koľajovo do jednotlivých lodí, (nevnímam nejaké prepojky, tie už nedopátram ak tam nejaké boli), tak stále vidím z depa "odniekiaľ" vychádzajúcu trať, ktorá prudkým ľavotočivým oblúkom ide po pribinovej ďalej smer ružinov... Spojí sa pravdepodobne s traťou od ŠN (je vidno že do depa vedie najskôr koľajová prepojka, a následne ľavotočivá z protismernej koľaje do depa. Avšak koľaj v smere jazdy zo ŠN sa teda pravdepodobne spojí s tou spojkou....a ďalej???? Fotomapy z tej doby sú dosť.. no... skrátka nepoužiteľné.
Tak bábo, raď... ?
Ak by som bol moc velky optimista t.j. petrzalska siet az na Janikov dvor a trat na HS v prevadzke, 29T a 30 T plne spolahlive, tak sa moze akurat tak vyradit 30-35 suprav T3. Ak pesimista, tak radsej pomlcim
Budem dovolenkovat v Bratislave v Septembri 2015, mozem pocitat s tym ze T3Gky z roku 1989 budu vsetky v premavke? Ake plany maju s T3Gkami v nasledujucich rokoch je mi dost nejasne, sice niesu ani zrychlovacove a zaroven ani T3P.
Síce som napočítal dnešnú výpravu Juráku 44 vlakov vrátane ZV (3/8 - 16; 4 - 17; 6/9 - 8; ZV - 3) a pákových T3 13 súprav vrátane súpravy 7303+04, ktorá je zatiaľ skôr želaním než realitou; ale nechcel som mojim príspevkom povedať že by to bolo zlé, skôr naopak - súhlasím že do budúcna by sa mala vďaka nákupu tých 60 el situácia zlepšiť a že aj pri zabezpečení dostatočnej rezervy priemerný vek vozového parku el. klesne ?
A do čoho chceš „lákať“ nových cestujúcich, do tých starých plesnivých vrakov? Ak správne počítam, k dispozícii je 77 vlakov T3, v dennej výprave okolo 51. Ak si zoberieme, že 20 nových električiek zo šesťdesiatich vyčleníme pre Petržalku a ponecháme iba 14 pákových T3, tak to máme 54 vlakov, čiže ešte s rezervou k dnešnému stavu (dnes je rezerva T3 očividne až 26 vlakov). Okrem toho je ešte rezerva pri T6 aj pri K2. Nevidel by som to preto tak čierno.
Petržalka a aj Hlavná stanica a do budúcna treba uvažovať aj o zvyšovaní kapacity na súčasných radiálach, ak chceme lákať nových cestujúcich do MHD napríklad z áut, ktoré nechajú na okraji na záchytných parkoviskách(Rača/Zlaté Piesky). A tu sú názory či už zahustiť interval na radiále v rannej špičke zo 4 na 3,5 (alebo 3 min.), alebo ostať pri 4 min a spraviť 3 vozňové súpravy (príp. K2+T3?), oboje si bude vyžadovať ďalšie vozy do výpravy naviac.
Čo sa týka zvyšku nemodernizovaných T3, potom ostáva už iba 6 súprav z roku 1989 (s výzbrojou TV8). Odborníci ma opravia, ale ja si odniekiaľ matne pamätám životnosť T3ky ako 30 rokov - to by tých 12 vozov vydržalo do 2019 teoreticky. Potom tu máme 4 ks T3S, AS, Mod - 7301-04; GO z rokov 1998-2001, po GO dajme tomu životnosť 15? rokov, takže tu už aj bude čas ich nahrádzať a pomaly bude prichádzať čas podľa ekonomickej životnosti vyraďovať prvé K2Sky, GO z rokov 1998, 1999, 2000..
MatejBA