Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Error 0x007 #198599:
A aky iny prinos by este mal mat trolejbus?
Reply on: Tedomík #198598:
Do Petrzalky dufam nepojde, ako jediny prinos okrem znizenych emisii vidim akurat to, ze si sotousi budu konecne moct odfotit trolejbus na moste...
Reply on: mark178 #198591:
Idú sa budovať trate do Tesca Lamač, cez Pražskú a k Avionu (nahradenie 63ky) ďalej nwm ako to je s Petržalkou.
Reply on: mark178 #198591:
1. Budu sa budovat nove trate kde ako na L63 bude treba dalsie klbaky
2. Je lepsie mat zbytocny klbak na solo linke ako natrieskane solo na klbovej linke ?
jedna tarifno-technická otázka
keď lístka ny KHL platia ako bus lístky v deň zápasu Slovana, platia napr. aj dnes, keď sa hrá KHL na Slovane?
http://www.hcslovan.sk/sk/spravy/v-slovnaft-arene-pripadny-siedmy-zapas/
?
Reply on: S499.1023 #198594:
No co ti poviem, francuzi 😃
Reply on: Rubber38 #198589:
Pozor, toto nie je Translohr ale TVR od Bombardieru. Translohr nevie jazdiť mimo vodiacu koľajnicu (Clermont-Ferrand, Paris a ďalšie), TVR má normálny volant je ešte nespoľahlivejší ako Translohr a Bombardier už ohlásil ukončenie tohto programu. Caen chce stavať klasickú električku čiastočne práve za peniaze, ktoeré sa chystá vysúdiť od Bombardieru za to, že ukončil podporu systému.
Úplne najlepší je ale systém Optiguide (vozidlá Civis, Rouen), ten" vykoľajuje" a búra stĺpy, keď nasneží ? .
Reply on: Tedomík #198586:
Dôvod existencie systémov ako Translohr a VAL je zmieňovaný v tom článku, čo ti linkol Kodaň a dá sa popísať jedným slovom: Michelin. Okrem iných nevýhod je tam napríklad to, že gumové pneumatiky navádzaného vozidla idú stále v presne tej istej stope, takže dochádza k extrémnemu opotrebovaniu jazdnej dráhy. Neporovnatelne vyššia spotreba oproti kovokolným systémom, drahé pneumatiky s krátkou životnosťou, všadeprítomný smrad spálenej gumy (metro Paríž) etc.
Reply on: Tedomík #198590:
v BA neuplatniteľné - má to malý počet dverí, t. j. nevyhovuje "delfínovskej konštante" 😉
Reply on: Error 0x007 #198587:
ja si ymslím že 20 klbákov je moc... tak som len zauvažoval-- a mám divné obdobie tak iróniu moc nevidím...
Reply on: Rubber38 #198589:
Hej to je totálny hybrid 😃
Elina, trolejbus a autobus v jednom 😃
Reply on: Tedomík #198581:
https://www.youtube.com/watch?v=2pipX5_gtpM

Viem akurát a tomto, ale to je prakticky bežný Trans-Lohr, len s iným trolejom
Reply on: Tedomík #198586:
Áno T 6 by mala byť tiež translohr.
Reply on: mark178 #198562:
1. Ked sa nemylim tak to je 20+20
2. Asi je tazke pochopit, ze moj predosly prispevok bol mysleny sarkasticky (a to som tam este aj pridal smajlika aby to aj vsetci pochopili)
3. Asi si nepochopil co som tym chcel povedat

Strucne povedane: Tvoj prispevok je zbytocny a nezmysel ?
Reply on: Kobenhavn #198585:
Ja som mal namysli skôr rozbiehanie a núdzové brzdenie, že to nemá takú dlhú brzdnú dráhu.
Neviete či tá T6 bude v Paríži na tento spôsob?
Tiež sa mi viac pozdávajú klasické eliny
Reply on: Tedomík #198581:
A očividne nemáš ani potuchy o jazdných vlastnostiach ? Nemôže to ísť ani 50 km/h lebo by sa to vykoľajilo ? Ak si prečítaš ten článok, ktorého linky som sem dal, tak pochopíš ?
Reply on: Tedomík #198581:
Koľajnice - napr. v zime, ten translohr ti nezvládne stúpanie v snehu... Vo Francúzsku idú jeden tento systém nahradiť klasickou električkou lebo translohr je nespoľahlivý ? http://dopravni.net/mhd/12194/tramvaj-na-pneumatikach-v-nesnazich/ A ja mam taky pocit, že ty si strašne zaujatý proti električkám ?
Reply on: TeBeCe #198580:
Víťaza hej, ale zmluva zatiaľ zverejnená nebola takže zatiaľ nič nepodpísali. A z toho zverejneného sa nedá zistiť nič okrem poradia víťazov. Ani cena, ani typ vozidiel, výbava... ?
Reply on: Tedomík #198581:
Moj osobny nazor je, ze lepsie su kolajnice - mensi valivy odpor, vyssia mozna rychlost a pride mi to bezpecnejsie (tazsie ti vybehnu kolesa z kolajnic ako hento z vodiacej listy)
Pozerám dnešný update. Čo si myslíte, že je lepšie? Električka na klasických koľajniciach, alebo ten systém TransLohr, kde má elina len stredovú vodiacu koľaj a jazdí na pneumatikách?

Predpokladám, že lepšie jazdné vlastnosti má práve TransLohr, ale na úkor vzhľadu. V centre mesta, kde je historická dlažba musí byť aj tento betónový povrch a na radiálach, ktoré by mohli byť zatrávnené detto.

Neviete, či existuje aj trolejbus, čo vie ísť aj po električkových tratiach? (Normálne používať koľajnice)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.