No ono by bolo vhdone spravis 201E na trase Hranicna-Trnavske myto - Hl.st
Inac nebolo by od veci trochu zmenit x13
4 vozy, 10 min. interval
Hl.st.
Sav
suche myto
Jesenskeho? Nova zast. Za odbockou na jesenskeho
Safarikovo nam
Nove SND (ako 28)
Wustenrot
Autobusova stanica
v smere na stanicu by stala aj na Hodzovom namesti
cez vikend by stacil 15 min. interval s 3 vozmi
Tymto by sa spojila autobus.st. s centrom
Inac nebolo by od veci trochu zmenit x13
4 vozy, 10 min. interval
Hl.st.
Sav
suche myto
Jesenskeho? Nova zast. Za odbockou na jesenskeho
Safarikovo nam
Nove SND (ako 28)
Wustenrot
Autobusova stanica
v smere na stanicu by stala aj na Hodzovom namesti
cez vikend by stacil 15 min. interval s 3 vozmi
Tymto by sa spojila autobus.st. s centrom
Tedomík
Veď na stanicu chodili okrem linky 13 všetky linky takmer prázdne.
Pre cestujúcich z Rače je atraktívnejšie na Račku prestúpiť na 61, 74, 201 (prípadne dostať sa na SAV a z tadiaľ pešo)
Ak zoberieme, že prestup z električky na t-bus/a-bus trvá 2 min. + 3 min. jazda tak z Račka na stanici sme za 5 min. električkou by to bolo za 10 min.
Cestujúci z Ružinova/Vajnorskej na Trnavskom mýte prestúpia na 61, 74, 201 (prípadne idú na SAVku a ptm pešo) Nech prestup trvá opäť 2 min. a jazda 5 min. to je spolu 7 min. s prestupom
električkou by to bolo 13 min.
Pre cestujúcich z centra (Nám.SNP) to je linkou X13 na stanicu 6 min.
Ak by išli bývalou 13tkou tak by to bolo 12 min.
Čiže zhrnutie:
Z Rače (Račianskeho mýta):
električkou 10 min., s prestupom 5 min.
Z Ružinova/Vajnorskej(Trnavského mýta)
električkou 13 min., s prestupom 7 min.
Z centra (Nám.SNP)
električkou 12 min., autobusom 6 min.
Ak by sme išli električkou tak nám cesta z vymenovaných bodov trvá o polovicu dlhšie.
Ak by sa trať na stanicu otvorila, akurát by to rozbilo dobré jednoduché linkové vedenie, na stanicu by to chodilo prázdne a zrušilo by sa rýchle spojenie centra so stanicou (X13)
Zmysel by to malo možno vtedy ak by sa presmerovala iba linka č. 2 (ŽST NM - Trn.mýto - Vazovova - Priečna os - Hl.st.)
Aj tak ide na úseku Trnavské mýto-Nám.Ľ.Štúra poloprázdna, tak by poloprázdna chodila na stanicu.
Ale či kvôli tomu treba za milióny opravovať zbytočnú trať kde električky mali zmysel iba po dostavaní celej Priečnej osi?
Keby sa radšej spravila trať na Štefánikovej, prip. Šancovej...