Reply on: jozefzba #193100:
To ze je doprava v Bratislave je ako na zaciatku minuleho storocia je pravda, ale s rozchodom by som problem nevidel. 1000mm sa pouziva kade tade po europe aj ked je celkovo menej casty ako 1435 na slovensku ho pouziva napr. aj TEZ.Co sa tyka "mozneho rozvozu tovaru po meste zo zel. stanice ako v Kosiciach" neviem co konkretne si myslel tymto, no naklad sa elektrickami v KE nedopravuje snad uz 80 rokov no a rovnako to nema ziadny suvis s rozchodom ci prepojenim elektrickoveho systemu a tazkej zeleznice, taketo prepojenie v KE existuje, nie je vsak na stanici ale pri USS ale uz sa to dlhu dobu nevyuziva a posledny krat mozno len na vylozenie reko KT8D5 z vagona, ale aj to boli myslim ze len prve 3 kusy, dalsie vozidla uz vozili kamiony.
Je pravda aj to ze v Bratislave sa zvazovalo prestavanie na rozchod 1435 mm ale myslim ze pri sucasnych problemoch s MHD je tato vec uplne bezpredmetna.
Okrem toho ak by tam koncili niektore regionalne vlaky (od Pezinka, od Novych Zamkov, od Dunajskej stredy), tak by to vobec nebolo na skodu. Vsak na Trnavskom myte mas trznicu, OC Central, kusok mas Zimak, je tam aj Istropolis, mas tam velky prestupny uzol v BA (hadam aj najvacsi). A ak by sa zaviedli REXy v ramci BID aj inde ako na Zahorie, dost by to pomohlo Hlavnej Stanici.
?
gejza